Da jeg begyndte at slibe på bagpladen i dag, så flækkede det kemiske metal igen :no: :no: :no:
Det har været ret fugtigt i dag før det begyndte at regne, mon det har svækket epoxyen?
Dang jeg blev pænt hidsig, jeg sparkede til en stol, havde bare mest lyst til at tage en hammer og slå løs på kabinettet, men slog kold vand i blodet, åbnede en kold cola og tændte en cigarette, også slog det mig "det skal da bare svejses, så holder lortet" Dang, hvorfor tænkte jeg ikke på det noget før? Dumme mig ☹
Jeg greb mobilen og ringede til en ven som er mekaniker, han havde ikke noget svejseanlæg der hjemme, men det har hans nabo, som han låner af og til, og han vil gerne hjælpe mig med at få det svejset i morgen :yes:
Jeg begyndte at slibe alt epoxyen af bagpladen så der er en ren svejseflade, da jeg var færdig med bagpladen, kiggede jeg på fronten, og tænkte jeg tager hele kabinet fronten af.
Da jeg havde fronten af, så vrikkede jeg lidt på frontpladen, også krakeleret epoxyen (jeg tænkte det nok).
Tja jeg vil hellere opdage det nu, end når det er blevet malet og er fint og flot og det begynder at krakelere.
Så jeg sleb alt epoxyen af frontpladen så der er en ren svejseflade
Det korte og det lange er, man skal ikke bruge kemisk metal til "lime" plader sammen, som er udsat for en smule mekanisk stress, man skal kun brug det til at spartle små huller, revner osv.
Men det skal laves ordenligt, det går jeg ikke på kompromis med, jeg glæder mig til at få det svejset, så ved jeg det holder og er lavet ordenligt :yes:
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af SpaceDog d. 09-06-2011 01:25:06.