Worklog: SpaceDog's Dragon Mod

Case-modding d.  28. april. 2011, skrevet af SpaceDog
Vist: 14498 gange.

SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2011 22:59:46
Svar/Indlæg:
1455/78
Så blev det min tur til at lave en worklog over mit Chieftec Dragon Mod :) Som stod bagerste i skabet og legede støvfanger

Ja sådan ser dyret ud, en gammel tung traver









Nøj jeg kan ikke vente med at skære de møg grimme fan grills væk :grin:



Harddisk skufferne skal væk, de grimme harddisk hylder ligeledes, tværpinen som holder PSU oppe skal væk, og de grimme plastik fan holder skal væk



Der skal moddes lidt på toppen, så der kan sidde en trippel 120 mm radiator



Der skal moddes lidt på fronten, så der kan sidde en trippel 120 mm radiator



Lige et før billede inden, jeg går i gang med at skære og gøre ved



Så skal jeg til og i gang, men safty first!



Og her ser vi fra et tidligere projekt, hvorfor at man skal bruge sikkerhedsbriller når man drimmel'er. Skæreskiven sprang og fløj op i hovedet på mig, og ramte
sikkerhedsbrillerne lige ved øjet og satte sig fast. Hvis jeg ikke havde haft sikkerhedsbriller på, så ville jeg have været blind på det venstre øje i dag, VILDT!



Her kan man se hvordan skæreskiven havde sat sig fast.



Så røg harddisk skufferne & harddisk hylderne ud :grin:



Så røg den grimme plade som løb igennem kabinettet ud. Der skal skære hul så man kan sætte en bagplade på bundkort uden at tage motherboard ud, og der skal skæres nogen huller til kabel management



Den skal skæres over, så beholder jeg kun den højre del af den , til at stabilere kabinettet.



Wrum wrum så fik jeg drimmel'et de grimme fangrill's væk :clap: Lidt senere skal jeg drimmelle så der er plads til en trippel 120 mm radiator



Wrum wrum og væk var de bagerste grimme fan grills, her er der ikke plads til en 120 mm blæser, så jeg nøjes med at skære ud til 2 X 92 mm blæsere



Så blev den skåret over.



Alt det overflødige, som er blevet skåret væk



Ja det sviner at drimmelle, så gør det et sted, hvor der må svines, så kæresten/konen ikke bliver stiktosset :P



Her kan man se det lidt bedre



Derfor skal man bruge støvmaske (masker, hvad for masker :P ) Hvis jeg ikke havde maske på, ville jeg have indhaleret alt det metal støv, no good ;(



Så blev der markeret op til hullet, så man kan sætte bagpladde på unden at tage bundkort ud.



Så blev der markeret op til kabel management



Wrum wrum, nøj hvor det sviner :P



Sådan kom det til at se ud, så nåede jeg ikke længere da det var blevet sent



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 28-04-2011 23:03:05.
KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2011 23:12:22
Svar/Indlæg:
1063/54
genoplivningen af en gammel klassiker :)

Glæder mig til at se mere, der er da godt nok fart over feltet 😲


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2011 23:46:53
Svar/Indlæg:
1455/78
Ja det var/er klassiker, men det er dælme også tungt, så det er godt at jeg har sendt det på "slankekur" 😀 Det skulle også gerne blive lidt mere up to date, når jeg er færdig med det


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2011 00:58:58
Svar/Indlæg:
1455/78
Så kan jeg lige skrive en lille teaser, hvad der skal smides i af vandkøling ;)

EK - FC5870 Acetal, købt brugt af Splat-



EK - FC5870 Acetal, købt brugt af Splat-



EK Supreme HF rev 1 Acetal, købt brugt af Splat-



EK Supreme HF rev 1 Acetal, købt brugt af Splat-



XSPC RS360, købt brugt af Invzr på hwt.dk Ja den er lidt støvet 🤣



XSPC RS360, købt brugt af Invzr



Pumpe: bliver en Laing DDC - 1Plus (18W) Håber jeg kan finde en brugt (er på SU) :(

Reservoir: Der har jeg en XSPC Laing DDC Reservoir Top i kikkerten, synes at det er smart at den kan smides oven på pumpen




Fittings & slange der er jeg lidt på herrens mark hvad tykkels skal slangerne være? Fittings skal være sorte så det passer ind i moddet, nogen gode råd?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 29-04-2011 01:02:11.


Invzr
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2011 01:29:21
Svar/Indlæg:
1229/130
Nåå, så kom er gang i skidtet 🙂 Slangestørrelse må du sådan set helt selv om, personligt foretrækker jeg de største, og så af mærket TYGON. Lækker kvalitet, nemt at arbejde med, MEGET klare slanger (du kan se dem i min profil) Hvis du skal have sorte fittings, er Bitspower sgu det lækreste! Bruger jeg også selv, bare ikke i sort 🙂 De findes her: http://www.coolerkit.dk/er_du_...

EDIT: Det jeg mener med at du selv må om slangestørrelsen er, at det ikke betyder så meget, så det er bare en smagssag. Dog synes jeg at de små slanger er lidt svære at have med at gøre


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Invzr d. 29-04-2011 01:31:05.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2011 18:31:09
Svar/Indlæg:
1455/78
Invzr# Ja langt om længe kom jeg ud af starthullet 😉 Som du kan se så er der stadig dit støv på radiatoren 🤣


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2011 18:38:21
Svar/Indlæg:
7765/230
#5
ikke længere Invzr's støv..du har jo betalt for det.. 😛 🤣


Invzr
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2011 19:26:25
Svar/Indlæg:
1229/130
#6 Hehe præcis, det var skam inkluderet i prisen 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2011 19:29:41
Svar/Indlæg:
1455/78
heldige mig 😲 😲 😲 🤣 🤣 🤣

Hmm drimmelle?? der skulle stå dremmelle 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 29-04-2011 19:34:41.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2011 21:56:01
Svar/Indlæg:
1455/78
Så blev der tid til at lave lidt mere på kabinettet ;)

Jeg havde taget backplaten med ned, den passer jo fint vandret



Men lodret er der lidt problemer



Det er der råd for, jeg fjerner lige 2 cm mere



Fjerner også lige 2 cm på den anden led, nu hvor jeg er i gang 😉



Ja tak, passer fint



Ja tak, passer også fint



Så blev det tid til at skære ud til trippel radiator i toppen, måle måle måle



Så er jeg klar til at bore huller



Vrum vrum, så er der 12 huller ;)



Så blev det tid til at dremmelle 😎



Så blev jeg færdig, det er dog ikke det helt færdige resultat, jeg fin sleb bagefter det her billede, så det blev noget pænere, jeg glemte bare at tage et billede af det færdige resultat 😛



Jeg skal helt sikkert have fundet nogen pænere fødder



Hmmm alle de huller kommer til at blive et problem, hvis jeg skal have en trippel radiator til at passe ind, og det ville ikke blive pænt med alle de huller. En løsning ville være at skære en ny plade og nitte den fast.
Og så "nøjes" med skære ud til en Dual 2x120mm radiator eller dual 120 mm fan intake, og skære ud til trippel radiator i bunden af kabinettet



Her kan man se at trippel radiatoren kommer til at stikke ret langt op, overvejer om jeg ikke bare skulle flytte trippel radiator udskærningen ned i bunden af kabinettet



Så var der desværre tid til at spise aftensmad og få uploadet billeder ;)

Stay tuned for more fun 😀


Shtennek
 
Overclocker
Tilføjet:
02-05-2011 13:41:31
Svar/Indlæg:
108/13
Ser spændende ud :)

Hvordan har du printet dine radiator skabeloner ud? Har prøvet at følge den "guide" der følger med, med der blir de for små... hvis jeg så skalerer dem til 100%, blir de en anelse for store 🤣


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2011 15:56:00
Svar/Indlæg:
1455/78
Den skabeloner kan man finde inde på aquatuning.de
http://www.aquatuning.de/produ...

trykker på print -> Under page handling -> page scaling = none

Så virker det for mig



Shtennek
 
Overclocker
Tilføjet:
02-05-2011 16:38:32
Svar/Indlæg:
108/13
Har slet ikke noget der hedder page scaling, under indstillinger -.-'

Nå. Jeg må prøve mig lidt mere frem:) Men tak for hjælpen.

Hvornår kommer der noget nyt? :D


Promoe
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2011 17:06:47
Svar/Indlæg:
504/34
Det er sq et fedt projekt :) held og lykke med det ^^


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2011 20:08:16
Svar/Indlæg:
1455/78
Takker 🙂

Nu vil jeg ned og arbejde lidt med kabinettet 😉

Stay tuned for more fun later tonight 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2011 00:17:25
Svar/Indlæg:
1455/78
I skal ikke snydes for et næsten "færdig" billede af udskærning af toppen, jeg er ikke helt tilfreds, der er nogen steder som er lidt skæve, det må jeg få rettet til senere, lige nu er jeg bare ivrig efter at skære løs 😀 Jeg er heller ikke helt tilfreds med udboringerne, jeg brugte et mega sløvt 5 mm bor, i dag nøjes jeg med et 4 mm bor 😉



Vupti, væk kom de grimme fødder



Hmmm kan radiatoren være der, tjek ingen problem. Også besluttede jeg mig for at 2. udskærning til trippel radiator skulle være i bunden af kabinettet.



Efter have målt og målt og målt, satte jeg skabelonen fast og var klar til at bore huller



Vrum vrum, 12 stk. huller, ahh dejligt med et skarpt bor 😉



Så er jeg klar til at dremmelle, i dag bruger jeg nogen reenforced cutting plates



Et undervejes billede



FÆRDIG, sikke et herlig svineri på gulvet, søre for altid at have en støvsuger i nærheden :yes:



Jeg er noget mere tilfreds med dagens resultat, i forhold til i går, øvelse gør mester 😲



Så lige et billede med radiatoren i, men det er sku ret svært at holde radiatoren og tage et billede samtidige og få det skarpt, hvor er den hjælper når man har brug for en?



Så lige et billede med en 120 mm blæser i, man kan se at der ikke 100 % fri gang ude i siderne, mon det ikke ville give noget turbulens = støj, løsningen er så at dremmelle nogen runde kurver, så der kommer 100 % fri gang, men jeg må lige vente på støv filtrene, så jeg kan se om de tillader det.



Der sad 2 små tapper, som var i vejen for radiatoren



Væk skulle de, og væk de var 😀



I må ikke grine af mine 1337 paint skilles, det er lavet hurtigt, så billederne kan blive smidt på nettet 😉
Jeg sad og kiggede på front pladen, og fandt på en løsning hvordan jeg skifter den letteste.
Jeg laver et snit langs den røde streg, bore popnitterne ud, og skære nogen tapper ud, som jeg bore hul i (grøn farve) så jeg kan popnitte den nye plade fast 🙂



Jeg kan anbefale at man bruger reenforced cutting plates, jeg har ikke skiftet skære skive en enste gang i dag (det ødelægger arbejdes flowet, at skulle skifte skæreskive) jeg mener 5 stk koster omkring 100 kr.

Det var alt for denne her gang.

Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 03-05-2011 00:22:01.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2011 23:15:34
Svar/Indlæg:
1455/78
Så blev der lige noget tid til at lave lidt mere


Så er der tegnet op.




Først skal der lige bores nitter ud.



Done.



I min ivre for at dremmelle, havde jeg glemt at lave 3 "tapper" hvor jeg kunne bore hul og nitte den
nye plade fast, men det kan nok reddes, må lige tænke mig om når jeg er færdig med at skære ud



pladen som blev skåret ud. De røde ringe er vigtig, det er huller, hvor plastik fronten fæstner sig fast til kabinettet




Jeg kan starte med at forklare nederst, rød farve der bore jeg hul, og grøn ring der vil jeg popnitter fast sammen.
I venstre side bore jeg hul i den nye plade, og sætter en spændeskive på den anden siden, og popnitter
(ny og gammel) sammen, så den nye plade bliver holdt på plads af spændeskiven.



Før nogen skriver at jeg bare kunne have skåret af ved de 2 øverste grøne ringe, så vil jeg skrive, at på selve kabinet siderne som stå tilbage, er bukket rundt ind i sig selv, så der er en rund kant fra top til tå.
Og på kabinet siderne (som man sætter på) er der monteret "gribe arme", som griber fast ind i kabinet fronterne, hele vejen fra top til tå.
Jeg ville have have stor besvær med at få bukket metallet på samme måde, så det passede samme hele vejen ned.









Siderne som skal popnittes fast i hvert hjørne



Fars nye tool



Først så bores der et hul



Og pop, så sidder popnitten fast 😀 genial opfindelse :yes:



Lige et billede, hvor begge sider har fået en popnit



Så er siderne lige igen 😉



Nu er det bagsidens tur til at komme under kærlig behandling



Jeg blev nød til at skilde kabinettet af, ellers ville jeg komme til at skære i dele af kabinettet, som der ikke er meningen at der skal skæres i



Nu skal de grimme huller væk (rester af grimme fangrills)



Done, sikke et herligt svineri 😀



Lige et nær billede



Jeg laver en erstatnings plade, som bliver nittet fast



Så blev det tid til at lave lidt huller til kabel management



Done, så mangler jeg bare at lave hul til det 8 pins power stik som sidder oppe til venstre hjørne, det må blive en anden dag, billederne skal online 😉



Lige en reminder om, hvorfor man bruger støvmaske!



Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af SpaceDog d. 11-05-2011 23:21:09.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2011 23:20:19
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg lavet lidt mere i dag 😀

Så er der markeret, hvor der skal skæres hul til 8 pins power stik



Så er der skåret hul



Kabinet siden, der skal da vindue i ;)



Så er der målt op, hvor der skal skæres



Vrum vrum, så er der hul :yes:



Det færdige resultat



Pladen som der er blevet skåret ud, bliver doner til fronten og bag til, hvor jeg har skåret hul, for at fjerne de grimme precut fan grills



Det var så det, hvad der var tid til i dag.

Jeg har lige et spørgsmål til folket, skal jeg blive ved med at tage undervejs billeder af fabrikation processen? Eller er det for kedeligt?

Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 12-05-2011 23:23:14.


#18
Krik
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2011 23:24:02
Svar/Indlæg:
361/59
bliv ved. jeg elsker at se hvordan folk arbejder sig frem til et godt resultat.. 🙂


Invzr
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2011 23:24:37
Svar/Indlæg:
1229/130
Jeg synes du skal blive ved 🙂 Det er da bedre inspiration når man kan se hvordan tingene er lavet


HrCookie
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2011 23:33:55
Svar/Indlæg:
665/92
Du skal helt klart blive ved men den detaljerede gennemgang, så der som Invzr siger, kan ses hele processen 🙂


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-05-2011 17:10:41
Svar/Indlæg:
3636/386
Det ser sejt ud - overvej at modde det, så det står på hovedet :)
Altså så dit motherboard og det hele vender omvendt.


KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2011 17:18:07
Svar/Indlæg:
1063/54
Det er rigtig fedt at se billeder af processens forskellige stadier, så jo flere billeder du kan få taget undervejs, jo bedre imo 🙂

Glæder mig til at se mere, det har været interessant at følge med i dit projekt.


KrillerDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 17:57:37
Svar/Indlæg:
851/30
ser godt ud indtil videre 🙂 du er ihvertfal sikker på dit system ikke tørster med alt det vand der kommer i den 😛 keep op the good work 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 21:29:08
Svar/Indlæg:
1455/78
Jeg bliver ved med at tage mange billeder undervejs 🙂

Det var bare lige for at en føling med, om i gad og se på alle de billeder 🙂

Jeg håber at jeg får tid til at lave noget i morgen


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 18:07:33
Svar/Indlæg:
1455/78
Så kom der en pakke i dag fra aquatuning.de med goodies til mig 😲







Stay tuned for more fun 😀


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2011 23:18:23
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg lige et par timer til at lave lidt på kabinettet

Så skal bagpladen popnittes fast, pop pop



En af tingene som jeg havde bestilt fra aquatuning.de



1. stk radiator grill unpacked, den skal sidde i toppen, det kommer til at se råt ud, når kabinettet er blevet malet sort 😉



Lige et billede ovenfra, måske skulle man skære lidt mere af kabinettet?



Dust filters som skal sidde i bunden.



Lige et billede med blitz



En anden vinkel



Så skal der skæres et stykke af doner pladen, så den bliver lidt mere handy at arbejde med, måle måle, slå en streg 😛



Ready to cut, Giv' den gas, mester 😀



Done



Jeg undre mig selv, over hvorfor at det kom til at se sådan ud 😲 Jeg målte efter mange gange, hmmmm :no:



Jeg synes da ikke at hullet ser så skævt ud :no:



Nå men jeg stolede på hvad jeg målte og begyndte at skære ud



Done, det ser bare total mytisk ud :no: Og rigtig nok da jeg prøver at sætte pladen ind, så er den for bred i bunden, og jeg måtte rette til "free hand"



Jeg ender med det her resultat, jeg var løbet tør for den rette størrelse popnitter :( Så jeg kunne ikke sætte den fast, så det skal jeg ud og købe i morgen.
Revnerne spartler jeg ud med kemisk metal og pudser fladt, så det kommer til at se pænt ud.
Også skære jeg ud til 2 X 120 mm fan intake 😉



Well det var, hvad jeg fik tid til denne gang.

Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af SpaceDog d. 24-05-2011 23:35:27.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2011 16:17:33
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg lige lidt tid til at lave noget 😉

Har lige tapet frontpladen fast, så jeg kan markere hvor der skal bores huller



Lige et billede inde i kabinettet



Så er der markeret op, hvor der skal bores huller



Så er der markeret op, hvor der skal bores huller



Ready, set, GO...vrum vrum



Og der er blevet boret huller 😉



pop pop, så sidder den frontplade fast :yes:



Har markeret doner pladen op med malertape, så jeg kan tegne et omrids til bagpladen



Gider ikke at måle når jeg bare kan ligge kabinettet ned og tegne hvor jeg skal skære 😉



Sådan kom det til at se ud



Men sådan skal det i virkeligheden se ud 😉



Klar til at skære :yes:



Et undervejs billede



Færdig :yes:



Sådan kom bagpladen til at se ud



Så er der markeret op til at bore huller, så den kan blive popnittet fast



Ready, set, GO.....vrum vrum



pop pop pop, så sidder den fast :yes:



Så nu skal vi til at lege med noget giftigt stads, kemisk metal



Jeg vil anbefale at man gør det i et rum hvor der er RIGTIG god udluftning, helst uden for.
Fordi at man får seriøst malerhjerne af det stads. Brug maske, beskyttelsesbriller, og engang gummihandsker, for det er ikke til at få af fingrene igen 😉



He he, hærderen har en funky gul farve 😛 Pas på med at kom for meget hærder i, for så går der under 1 min og du kan ikke arbejde med det, det går pænt stærkt når man har blandet hærderen i, så man skal arbejde hurtigt!



Jeg har ikke nogen undervejs billeder af det, da man skal arbejde hurtigt ;) Så i må nøjes med "færdige billeder"






Fronten






Så mangler der at blive pudset af på front og bagtil, men det bliver en anden dag, har ikke tid til mere i dag

Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 27-05-2011 16:20:12.


KrillerDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2011 16:30:37
Svar/Indlæg:
851/30
det ser satme godt ud 🙂 hvis du fortsætter sådan bliver det rigtig fedt mod 😛


BigGuy2
 
Nørd
Tilføjet:
27-05-2011 16:51:06
Svar/Indlæg:
177/10
se det er er ÆGTE modding 😎 :yes: 😲


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2011 18:44:35
Svar/Indlæg:
1455/78
Det er ikke så pænt endnu, men det skal lige pudses ned også regner jeg med at der skal et lag nr 2 på og pudses ned, så skal det nok blive rigtig godt 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2011 13:43:19
Svar/Indlæg:
1455/78
Lige en hurtig update om hvad jeg har fået lavet i dag

Ja det bliver hård at slibe ned






mr miyagi: Daniel san, sand the case, right hand, left hand, come on



Daniel san: But mr miyagi, it will be much faster with one of this!



mr miyagi: :yes:



Nøj hvor det støver!



Sådan kom fronten til at se ud efter en ½ time med korn 80, i kan se at jeg har boret 3 popnitter ud, de var ikke nødvendige mere, da det er blevet limet sammen at det kemiske metal :yes:



Så skal de 3 huller lige lappes og resten skal også lige have et lag til, og slibes ned



Så er det bagsiden som står for tur



Giv den gas, mester :yes:



Lige som på fronten, der har jeg boret et par nitter ud, da de ikke er nødvendige mere, det er blevet limet af det kemiske metal :yes:



Sådan kom bagsiden til at se ud, Så skal de 2 huller lige lappes og resten skal også lige have et lag til, og slibes ned



Nå ja, lad være med at tage en sort t-shirt på, når man skal slibe/pusse 🤣

Stay tuned for more fun :grin:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 28-05-2011 14:05:33.


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2011 13:44:32
Svar/Indlæg:
1895/41
Dine billeder duer ikke 😕


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2011 14:07:20
Svar/Indlæg:
1455/78
billeder fixet 😉


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2011 14:29:52
Svar/Indlæg:
1895/41
Du skal have fat i en vinkelsliber med et par gode slibeskiver på 🙂 Og så skal du lige øve dit lidt i at slibe plan, det ville spare dig for en masse tid 🙂

Men ellers ser det godt ud!


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2011 22:14:03
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg lige lidt tid til at arbejde lidt på kabinettet 😉

Så fik jeg givet lag nr 2 og lappet huller



Samme på bagsiden, og nu hvor jeg var i gang, så gave jeg også den ting over I/O shield en gang spartel 😉 Jeg tror nok mening har været at den skulle bruges til ekstra printer port eller extern SCSI interface



Mens det kemiske metal hærder, luftede jeg lige ud i 10 min (godt med gennemtræk) Og bagefter begyndte jeg at kigge på overskydende metal indenvendig






Jamen det tager jeg da lige med dremmel, dang det støver 😀 HUSK støvmaske og sikkerhedsbriller



Bag fronten



Sådan kom det til at se ud bag fronten



Sådan kom det til at se ud bag bagsiden



Efter lag nr 2 havde hærdet i 30/40 min gav jeg det lige med en gang korn 180, men det føles ikke som om at det var hærdet helt i gennem, så det skal have et lag nr 3



Bagsiden skal også have et lag nr 3, hist og pist



Så fik jeg lige givet inder siden af fronten en hurtig om gang med korn 180 med rystepudseren, skal have gjort det pænere senere



Samme med indersiden af bagsiden, skal have gjordt det pænere senere



Lag nr 3, som jeg lader hærde natten over, inden jeg pudser det ned



Lag nr 3, som jeg lader hærde natten over, inden jeg pudser det ned



Det var så, hvad jeg fik tid til i denne omgang

Stay tuned for more fun 😀


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2011 22:18:40
Svar/Indlæg:
1455/78
myrizzle: Det med vinkelsliber bliver meget svært, det var svært nok at styre dremmel'en, man kommer hurtigt til at tage for meget, også skal man spartle om ☹


HrCookie
 
Superbruger
Tilføjet:
01-06-2011 22:36:20
Svar/Indlæg:
665/92
Ser super fedt ud SpaceDog, inden længe kan man slet ikke se der er sat nye plader på 🙂


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2011 01:53:32
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg lige arbejdet på kabinettet i et par timer eller 3 😉

Så skal fronten slibes



Done, det er da blevet helt godt



Selv om det ikke ser ud til at være plan, så er det helt plant 😉



Et billede fra siden, så i kan se at det er helt plant ;)



Så skal bagpladen slibes ned



Done, det hul skal være der, det er en popnit som jeg har boret ud for at nemmere kunne slibe



Det er da blevet helt godt



Lige et billede fra en anden vinkel



Jeg vil lige slibe malingen af, jeg har desværre kun korn 180, skal have købt noget finere



Done, man kan se mærker i metallet (det er lidt bøjet) efter det sløve 5 mm bor ☹ Men heldigvis bliver det dækket af fangrillen



Så kom der malertape på



Det ser ikke for fikst ud, at der titter metal frem under fangrillen, det skal der gøres noget ved



Så er fangrillen spændt fast, så jeg kan tegne hvor der skal skæres



Her kan man se, hvad der skal skæres af



Så er der tegnet op, hvor der skal skæres og bores huller



Set oven fra



Så er jeg klar til at skære 😉



vrum vrum, gi den gas mester



Efter jeg havde pillet malertapen af, kom jeg i tanke om at jeg havde glemt at bore huller (de 4 yderste huller som holder fangrillen dang)



På med fangrillen for at se resultatet



Øv, der er stadig noget af kabinettet som titter frem under fangrillen ☹









Nå så må jeg jo tape det til, en gang til. Hvad man ikke har i hovedet, må man have i hænderne 😛






Det ser ikke så fikst ud









Så er der tegnet op, hvor der skal skæres og bores



Som det første vil jeg bore hullerne, så jeg ikke glemmer det igen 😉



vrum vrum, done 😉



vrum vrum, gi den dremmel gas mester



Done



Pis dremmel'en smuttede lige en gang ☹









Så må jeg i gang med at pudse den rids væk



Så er den næsten væk, og jeg var løbet tør for korn 180, skal have købt noget mere sandpapir



Nice, ganske hæderligt resultat, hvis jeg selv skal sige det :yes:



Fra en anden vinkel, cool :yes:



Jeg tog en ny støvmaske i brug i dag (masker, hvad for masker 😛 ) I kan se hvor beskidt den gamle var blevet



Her kan i se en ubrugt og den jeg tog i brug i dag, dang den bliver hurtigt beskidt, men hellere at det sidder på masken end i mine lunger 😉



Det var det, det kunne blive til i dag

Stay tuned for more fun 😀


Invzr
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2011 12:23:32
Svar/Indlæg:
1229/130
Nice! Ska nok blive godt 😛


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2011 23:06:54
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg lavet lidt mere på mit kabinet 😉

Nu hvor jeg skal lave dual 120 mm fan intake, så kan jeg lige så godt gøre fronten klar til en dual radiator, hvis jeg skulle få lyst til at smække sådan en fætter i 😉 Alt andet vil da være tosset



Klar til at bore, det skære mig lidt i hjertet, at skulle til at bore/skære i den fine front som det har taget en del timer at lave



Så er der boret huller



Klar til at skære



Et undervejes billede



Færdig med at skære



Sådan kom det til at se ud



Lige et close up



Fik lige sat støv filtre på, for at se hvordan det ser ud, ikke dårligt :yes:



Bare rolig, jeg skal nok bruge undersænket skruer når jeg færdig montere 😉



Stay tuned for more fun 😀


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2011 20:27:46
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg købt en stiksav i dag 🙂 og noget mere sandpapir og kemisk metal

Desværre skete der det som jeg var bange for, det hærdet kemisk metal kunne ikke klare belastningen, da jeg skar ud til 2 X 92 mm blæse huller ☹ Så jeg dropper helt at skære ud til 2 X 92 mm blæsere ☹



Så jeg har brugte det meste af min tid på at lave en ny bagplade og montere den. Jeg har ikke taget nogen billeder af det, da i allerede har set hvordan det forgår.

Jeg havde enligt købt det kemisk metal til den ene kabinet side, så jeg kunne få spartel alle de små huller



Done



Stay tuned for more fun 😀


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2011 01:06:06
Svar/Indlæg:
1455/78
Da jeg begyndte at slibe på bagpladen i dag, så flækkede det kemiske metal igen :no: :no: :no:
Det har været ret fugtigt i dag før det begyndte at regne, mon det har svækket epoxyen?

Dang jeg blev pænt hidsig, jeg sparkede til en stol, havde bare mest lyst til at tage en hammer og slå løs på kabinettet, men slog kold vand i blodet, åbnede en kold cola og tændte en cigarette, også slog det mig "det skal da bare svejses, så holder lortet" Dang, hvorfor tænkte jeg ikke på det noget før? Dumme mig ☹

Jeg greb mobilen og ringede til en ven som er mekaniker, han havde ikke noget svejseanlæg der hjemme, men det har hans nabo, som han låner af og til, og han vil gerne hjælpe mig med at få det svejset i morgen :yes:

Jeg begyndte at slibe alt epoxyen af bagpladen så der er en ren svejseflade, da jeg var færdig med bagpladen, kiggede jeg på fronten, og tænkte jeg tager hele kabinet fronten af.

Da jeg havde fronten af, så vrikkede jeg lidt på frontpladen, også krakeleret epoxyen (jeg tænkte det nok).
Tja jeg vil hellere opdage det nu, end når det er blevet malet og er fint og flot og det begynder at krakelere.
Så jeg sleb alt epoxyen af frontpladen så der er en ren svejseflade

Det korte og det lange er, man skal ikke bruge kemisk metal til "lime" plader sammen, som er udsat for en smule mekanisk stress, man skal kun brug det til at spartle små huller, revner osv.

Men det skal laves ordenligt, det går jeg ikke på kompromis med, jeg glæder mig til at få det svejset, så ved jeg det holder og er lavet ordenligt :yes:


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af SpaceDog d. 09-06-2011 01:25:06.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2011 21:09:23
Svar/Indlæg:
1455/78
Lige en hurtig update.

Jeg venter stadig på at få svejset front/bag pladen på ☹

Kabinet siden som skal slibes ned



Så er indersiden færdig



Ydersidens tur



Nu gider jeg ikke at slibe mere, jeg er dog ikke færdig.



Jeg fik købt 2 stk Phobya G-Changer 360 Ver. 1.2 af p0pe til projektet



:yes:



Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 14-06-2011 21:11:33.


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2011 16:54:47
Svar/Indlæg:
1895/41
Er der ikk ved at være noget nyt i sagen? 🙂


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2011 21:10:51
Svar/Indlæg:
1455/78
Jeg er lige kommet hjem fra Roskilde Festival i dag 😉

Skal i gang her en af dagene 🙂


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2011 21:43:53
Svar/Indlæg:
1455/78
En lille update, til dem som går og tripper efter noget nyt i work-loggen.

Der er gået lidt sommerferie i work-loggen, kommer hjem på torsdag, også en af dagene skal jeg se om jeg ikke kan få lavet lidt på mit kabinet 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 18-07-2011 21:48:08.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2011 21:54:38
Svar/Indlæg:
1440/318
#46
Det er jo altid spændene at se hvordan det går, og hvordan det kommer til at se ud når du engang bliver færdig 🙂


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2011 22:33:43
Svar/Indlæg:
1455/78
47# Ja, jeg kan også selv mærke at, jeg tripper lidt med at komme i gang igen 😀


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2011 22:39:25
Svar/Indlæg:
1455/78
Jubi, jeg skal på værksted i morgen og svejse på kabinettet, jeg glæder mig som en lille dreng på juleaftensdag 😲 😲 😲

Så i kan godt begynde at glæde jer, til at se billeder 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2011 21:46:04
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg fuld svejset pladerne fast 😉 Har desværre ikke nogen undervejs billeder, så i må nøjes med færdig billeder.

Efter jeg tog billederne, fik pladerne en omgang med rystepusseren.
















Så er forsiden af fronten spartlet



Jeg mente ellers at jeg havde en hel tube kemisk metal, men der var ikke særlig meget tilbage, så jeg skal købe noget mere i morgen.

Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 25-07-2011 21:47:11.


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2011 21:54:07
Svar/Indlæg:
1895/41
Ret billederne 🙂


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2011 15:48:38
Svar/Indlæg:
1455/78
Lige en update fra mig, om hvad jeg har lavet i dag, so fare 🙂

Er i gang med at gøre de grimme svejsninger pæne, det er lidt svært at svejse i 1 mm stål pladder, da det "slår sig" når man svejser ☹

Er i gang slibe ned på fronten



Sådan kon fronten til at se ud, efter første lag spartel, nu skal den have 2. lag



Har slebet lidt med dremmel, for at udjævne niveau forskel lidt, nu skal den lige have en tur med rystepusseren



Sådan kom bagsiden til at se ud, nu skal den spartles



Indersiden af bagsiden fik også lige en tur, den skal også spartles



Så skal forsiden have lag nr 2



Done, nu skal det bare hærde også skal det slibes ned



Ydersiden af bagsiden fik også lige en tur med spartel, i kan se nede i højre side af pladen, der har den også fået spartel, der sad et øje, som man kunne låse kabinettet med



Stay tuned for more fun 😀


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2011 03:33:15
Svar/Indlæg:
1455/78
Lige en update fra mig ;)

Har taget nogen billeder af front og bag pladen, mens at jeg arbejde på dem, jeg er ikke helt tilfreds med at de bøjer og har slået sig så meget da jeg svejsede dem, men det er min egen skyld.

Hvis jeg havde brugt stiksav til at skære med med, ville der have været en meget mere lige kant man kunne svejse på, også ville metallet ikke blive varmet så meget op også ville det ikke have slået sig så meget.

Jeg overvejer at købe et brugt Chieftec Dragon fulltower, så jeg kan bruge front og bag pladen fra den, og få det lavet ordenligt og perfekt. Helst i Odense og omegen, så jeg kan afhente det

Front & bag pladen



Her kan i se, hvor meget front pladen bøjer op :S



Front pladen, på den anden siden



Her kan i se hvordan den bøjer



Sådan burde den se ud



Her kan i se hvordan den bøjer i toppen



Sådan burde den se ud



Bag pladen ved låse øjet har fået spartel lag nr 2



Bag pladen har fået fået spartel lag nr 3



Bag pladen ved låse øjet er blevet slebet ned, jeg er ganske tilfreds



Bag pladen er blevet slebet ned, den er jeg ikke så tilfreds med :no:



Front slebet ned, den er jeg blevet ok tilfreds med, bortset fra den buer og bøjer




Hvis der er nogen af jer som vil springe ud i at mod jeres Chieftec Dragon kabinet, så tag ved lære af mine erfaringer, jeg vil vise nogen billeder hvordan i skal skære i front og bag pladerne, hvis i vil erstatte dem med nye (svejse nye plader i)

Det skal gøres med stiksav (og ikke med dremmel), så bliver det så lige som muligt, og man har nogen gode lige svejse flader.

Sådan havde jeg skåret min front plade ud, not so good ☹



Sådan ser den originale front plade ud



Selvfølgelige skal det skæres lige (det er bare lidt svært at lave lige streger på et lidt skævt billede). Jeg vil lade en stykke metal være i bunden (som forbinder begge sider, så formen forbliver som den skal). De grønne ringe er der hvor plastic fronten skal sættes fast



Bag pladen som jeg havde skåret den ud.



Den originale bag plade



Jeg ville lade et stykke metal sidde i venstre side/bunden, så erstatnings pladen har noget den kan blive svejset fast i



Det er lidt bitter erfaringer, men det er sådan man lære 😉

Stay tuned for more fun 😀


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2011 22:42:22
Svar/Indlæg:
1455/78
Der er gået lidt sommerferie i loggen igen, jeg er på ferie indtil den 17. Aug.

Så venter jeg også på at der er en som som har et full tower stående i kælderen / pultekammeret som jeg kan købe billigt. Som jeg kan bruge front & bag pladen fra, så jeg kan få lavet det perfekt 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 07-08-2011 22:43:04.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2011 23:51:24
Svar/Indlæg:
4217/223
Dog bor jeg ved roskilde. Men jeg har et chieftec som jeg ikke bruger mere. Havde regnet med at sprænge det i stykker
>:D


TheReazepter
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2011 00:14:44
Svar/Indlæg:
772/49
Bliver fronten ikke lige, når du monterer dine radiatorer?.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2011 00:51:10
Svar/Indlæg:
1455/78
56# Der bliver ikke monteret radiatorer på front pladen, der bliver kun monteret 2 stk 120 mm.
Jeg har bare gjort frontpladen klar til en 240 radiatorer, hvis jeg nu skulle få lyst til at smide sådan en fætter i 😉


TheReazepter
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2011 08:22:04
Svar/Indlæg:
772/49
#57 Aha. Kan en stor 120*240mm. grill ikke rette den ud så?

Eventuelt






myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2011 08:50:31
Svar/Indlæg:
1895/41
Grunden til dine Plader buler/slår sig er fordi du har slebet for hårdt på dem 🙂

De har simpelthen været for varme, det kan det tynde metal ikke holde til 🙂


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2011 09:47:21
Svar/Indlæg:
1455/78
TheReazepter# Jeg tror ikke at det vil hjælpe. Min plan var at der skal sådan 2 støv filtre på, vil ikke have for meget støv ind i maskinen.



myrizzle#
he he, grunden til mine plader buler/slår sig er IKKE fordi jeg har slebet for hårdt på dem 😉

De begyndte at bule da jeg svejset dem, der var for meget luft i mellem pladerne, så der skulle bruges meget svejsetråd til at lukke gabet i mellem pladerne = meget varme 😉


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2011 09:53:11
Svar/Indlæg:
1895/41
#60

Så er det stadig varme der er årsagen til de slår sig 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2011 10:26:17
Svar/Indlæg:
1455/78
61# jep 😉


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2011 00:17:35
Svar/Indlæg:
4217/223
kabinet solgt. Og vi venter spændt på en opdatering 🙂 😴


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2011 01:20:23
Svar/Indlæg:
1455/78
Så kom jeg hjem med et kabinet under armen :yes:

Jeg vil se om jeg kan komme i gang i morgen 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2011 20:29:26
Svar/Indlæg:
1455/78
Lige et billede af et stk reservedels kabinet 😉

Jeg fik da godt nok en del kommentar i går aftes, da jeg havde det med hjem i toget 😀




Glæde jer til en update i aften, jeg skal ned og arbejde på kabinettet, lad mishandlingen begynde 😀

Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 18-08-2011 20:29:59.


KrillerDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2011 20:45:24
Svar/Indlæg:
851/30
rigtig fedt stykke arbejde du har lavet 🙂 stort thumbs up herfra 😀


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2011 00:17:02
Svar/Indlæg:
4217/223
#65 det er fanme også en tung satan, selv uden hw og vand er det nok en 5+kg

Den gang det var helt fyldt, har det nok vejet omkring 1½ kasse øl


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2011 00:18:50
Svar/Indlæg:
1455/78
Takker 🙂

Der går lige 10 min, så kommer der en update 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 19-08-2011 00:20:03.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2011 00:23:29
Svar/Indlæg:
1455/78
Et stk strippet kabinet, jeg har ikke taget billeder af processen, da i har set det tidligere



Bagsiden, inden mishandlingen går i gang 😛



Skære lige de grimme fan grills af, så det er lettere at sætte malertape på



Vupti og væk er de 😉



Så er der målt op



Så er jeg klar til at skære



Jeg er ikke helt færdig med at skære, jeg ville gøre det over 2 omgange, for at gøre det nemmere



Så er der målt op igen ;)



Færdig :yes:



Fronten, de grimme fan grills skal lige skæres væk



Abracadabra og væk var de 😛



Så er der målt op, og jeg er klar til at skære



Et undervejs billede



Done



Sådan Johan :yes:



Så mangler jeg at lave ny front / bag plade og få dem svejset fast, og skære ud til blæsere 😉

Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 19-08-2011 00:39:59.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2011 00:43:33
Svar/Indlæg:
1455/78
67# Ja det er en tung sag, den vejer 15 kg uden hardware 😲 😛


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2011 09:26:28
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg arbejdet lidt mere med kabinettet, så her er en update mere

Er i gang med at tegne op til bagpladen



Sådan, så skal der skæres



Et undervejes billede



Done, sådan Johan :yes: 😀 Nu skal det bare svejses



Jeg skal bruge siden til at lave en ny frontplade



Så er der målt op 😉



Jeg skære lige et start sted til stiksaven.



Nogen bore et hul som start hul, nu hvor jeg har en dremmel, så er det lettere at bruge den 😉



ready to cut, hvis du ikke har ørepropper i ørne, så får du dem hurtigt i når du begynder at skære, for det larmer som bare pokker 😉



Done 😀



Jeg overvejer at bruge siden uden håndtag, jeg synes ikke siden med håndtag er særlig kønt :no:



I gang med at tegne op til frontpladen






Ready to cute 😉



Done :yes:



Og dog ikke helt færdig alligevel, der skal lige finskæres lidt



Done, sådan Johan :yes: nu skal det bare svejses 😉



Stay tuned for more fun 😀


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2011 11:16:01
Svar/Indlæg:
4217/223
shit.. 15kg? 8O

argh.. mit stakkels kabi.. oh wait, no its not 😀
Ser fedt ud


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2011 04:29:39
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg arbejdet lidt med kabinettet igen, så her er en update til jer :)

Jeg vil rette de fejl, som jeg havde lavet med den første motherboard plade



Det var mine fejl, grim udskæring til bagplade montring, kabel management hullerne har skåret 2 af ATX motherboard hullerne væk 😕 :no: Jeg havde for travlt med at komme i gang med at skære 😀

]


Så jeg lavede en skabelon til at starte med, så jeg kunne se, hvordan det vil komme til at se ud



Tegnet op, efter at jeg havde målt at den sad lige 😉



Skære lige start sted for stilsaven på alle 4 steder



Done



Ready to cut 😉



Undervejs billede



Done



Malertape fjernet



Nærbillede, jeg er ikke tilfreds med øverste højre hjørne (min indre perfektionist råber)



Man kan se at den øverste cut linje er lidt skæv ☹ (min indre perfektionist råber)



Et close-up



Masser af plads, du kan smide en flodhest ned i og der vil stadig være masser af plads 😀



Smid du bare 2 flodheste mere ned, og der vil stadig være masser af plads 😀



På søndag bliver front / bag pladerne svejset 😉

Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af SpaceDog d. 20-08-2011 04:50:56.


#74
Nkaj
 
Overclocker
Tilføjet:
20-08-2011 09:54:40
Svar/Indlæg:
857/180
Jeg har lige kigget det igennem. Det ser da godt ud indtil videre 🙂

Jeg har aldrig selv rodet mig ud i casemods, men jeg har lige et spørgsmål.

Hvor skal dine harddiske være, når du har skåret hylderne ud til dem? 🙂


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2011 22:47:55
Svar/Indlæg:
1455/78
NKaj: Takker, jeg overvejer stadig, hvor de skal sidde


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2011 22:49:20
Svar/Indlæg:
1455/78
Jeg blev desværre brændt af ham med svejse anlægget ☹ Men i skal da ikke snydes for en lille update 😉

Så er der sat malertape på



Så er der tegnet op, hvor der skal skæres



Klar til at skære et start sted til stiksaven



Done



Klar til at skære med stiksaven



Færdig med at skære



Malertapen fjernet og det har lige fået en tur med sandpapir, så skal der rubber grommets i 😉



Det var alt jeg havde for i dag.

Stay tuned for more fun 😀


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 02:08:43
Svar/Indlæg:
4217/223
er det et blad beregnet til at skære i metal på stiksaven?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 07:41:15
Svar/Indlæg:
20170/383
#77

Nej, han bruger en klinge til gummi 😉


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 13:13:04
Svar/Indlæg:
4217/223
#78 nu er jeg kun vant til at bruge en stiksav til træ, derfor jeg spørger


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 13:28:26
Svar/Indlæg:
20170/383
#79

Man må godt drille lidt, altså når det nu er så indlysende 😉

Men du kan også se på billedet at det er en meget fintandet klinge han bruger.

Men i øvrigt, saver man i aluminium, og har lidt travlt, så kan en klinge til træ også sagtens gå an 🙂


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 14:28:48
Svar/Indlæg:
4217/223
#79 ok
Jeg har meget svært ved at læse sarkasme, især over nettet 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 14:32:45
Svar/Indlæg:
20170/383
#81

Ja okay, det er ikke altid så skide nemt at forstå sarkasme på tekst 🙂


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 19:56:42
Svar/Indlæg:
1455/78
Kramler: Som toms81 skriver, så er det en fin tandet klinge til metal 😉

Jeg har desværre ikke hørt noget fra ham med svejse anlægget ☹ Så jeg har lavet en aftale med en anden gut i morgen aften kl 19 😉


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 20:45:40
Svar/Indlæg:
4217/223
#83 er det egentlig mag eller gas/ilt svejsning du skal ha lavet?


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 21:11:05
Svar/Indlæg:
1455/78
84# bum bum, godt spørgsmål, jeg har bare sagt at det er 1 mm stål plader som skal svejses sammen. Men jeg tror nok at det er et CO2 svejse anlæg, det finder jeg ud af i morgen 😉


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 23:24:57
Svar/Indlæg:
4217/223
#85 du kan evt sige til din smedeven at han meget gerne må prøve og rette til bag efter. Dog tror jeg det vil se pænere ud med gas/ilt svejsning, uden tråd. Det kræver dog en del skills at kunne gøre sådan noget pænt


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2011 00:04:11
Svar/Indlæg:
1455/78
86# Han havde "kun" et CO2 svejse anlæg med tråd, men det går jo nok 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2011 00:07:45
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg svejset front og bag pladerne i dag :yes:

Det blev mere til punkt svejsning end fuld svejsning, for at skåne pladerne (for at de ikke skal slå sig) Der blev svejset lidt på front pladen også fik den en lille pause til at køle af, også blev der svejset på bag pladen i mens, sådan gik det hele tiden.

I gang med bag pladen



Stadig i gang med bag pladen



Sådan kom bag pladen se ud efter svejsning



Lige en anden vinkel



I gang med at slibe bag pladen ned



Sådan kom front pladen se ud efter svejsning



Den anden side af front pladen



Indersiden af bag pladen slebet ned, nu skal den spartles og pudses



ydre siden af bag pladen slebet ned, nu skal den spartles og pudses



ydre siden af front pladen slebet ned, nu skal den spartles og pudses



indersiden af front pladen slebet ned, nu skal den spartles og pudses



Et nærbillede, så man kan se de to plader flugter 😉



Og det fede er at pladerne ikke har slået sig eller er bøjet :yes: 😲 Så nu venter der en del spartel og pudse arbejde 😉

Stay tuned for more fun 😀


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2011 00:34:15
Svar/Indlæg:
1455/78
Lige en lille update mere fra mig 😉

Et billede af ydre siden af bag pladen, så man kan se at de to plader flugter 😉



Lige et til 😉



Et af hele bagpladen



Et af inder siden af bag pladen



Ydre siden af fronten



inder siden af fronten



Alle siderne får lige en gang med rystepudser før de bliver spartlet



Så er de klar til at få et lag tynd lag kemisk metal



Ydre siden af bag pladen med spartel



Ydre siden af front pladen med spartel



Klar til at slibe ned 😉



Sådan kom det til at se ud



Lige et billede til



Fronten slebet ned



Så blev det indersiden af bag og front tur til at blive slebet ned



Sådan kom inder siden af fronten til at se ud, jeg er dog ikke færdig med at spatle og slibe endnu 😉



Sådan kom inder siden af bagen til at se ud, jeg er dog ikke færdig med at spatle og slibe endnu 😉



Stay tuned for more fun 😀


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2011 12:56:35
Svar/Indlæg:
8947/160
For mig ser det ud som om du ikke har fået indstillet dit svejseværk ordentligt. Det skulle vist have lidt mere strøm, da der ikke er nok "gennembrænding". Alle svejsningerne ligge som klatter ovenpå istedet for at være pæne og flade (nå det er svejset ordentligt glider det mere sammen) Men det skal nok holde alligevel nu du næsten har fuldsvejset alligevel. 😛 Men fedt at se dit gamle kabi få en ordentlig omgang. Bare giv den gas.!! 😛


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2011 20:59:09
Svar/Indlæg:
4217/223
#90 det er faktisk mit gamle kabinet, eller..
det han er igang med nu, er 😀


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2011 21:45:23
Svar/Indlæg:
1455/78
90# Det er med vilje at jeg ikke har sat så meget strøm på, jeg vil undgå at pladerne begyndte at bøje 😉

91# jep, det er fronten og bag pladen som "deltager" mit mod 😉


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2011 08:43:21
Svar/Indlæg:
8947/160
Om du laver 100 "dårlige" klatter eller 10 gode kan vel være det samme. Eller egentlig ikke, med 5cm mellemrum og gode svejsninger ville der ikke være nær så meget slibe/spartle arbejde.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2011 15:05:15
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg spartlet og slebet lidt mere 😉

I dag vil jeg bruge Polyester spartelmasse, det bliver ikke lige så hårdt som kemisk metal, så det er noget nemmere at slibe ned 😉



He he, hærderen har en ret funky farve 😛



Ydre siden af bag spartlet op



Ydre siden af front spartlet op



Så er der gået 30 min, og den er klar til at blive slebet ned



Bagsiden slebet ned



Et nærbillede



Det er blevet ganske ok



Så er det frontens tur



Done



Lige et billede af fronten liggende vandret, så man kan se at den ikke bøjer eller har slået sig 😉



Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af SpaceDog d. 29-08-2011 20:47:43.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2011 21:02:30
Svar/Indlæg:
1455/78
Så er der sørme en update fra mig igen 😀

Inder siderne spartlet op



Spoler lige tiden 40 min frem (som en tv kok 😛) Klar til slibe ned



Done



Inder sideren har som skal slibes ned



Done 😉



Ydre siderne har fået sidste lag spartel



Og jeg snyder lidt som en tv kok, og spoler frem til at jeg er færdig med at slibe 😉



Stay tuned for more fun 😀


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af SpaceDog d. 29-08-2011 20:50:10.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2011 06:03:57
Svar/Indlæg:
1455/78
Det sidste billede vil nok ikke virke "352.jpg" er i gang med at lave om


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2011 03:09:26
Svar/Indlæg:
4217/223
Der er ingen billeder efter den 94. post :no:


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2011 14:00:59
Svar/Indlæg:
1455/78
ja det fuckede up, men det skulle gerne virke igen nu


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2011 14:03:54
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg styr på de billeder 😉

Det her er siden som holder cd/dvd drevene, da der kommer vindue i, så bliver det ikke særlig kønt, så jeg vil lave en dækplade, jeg har tjekket at dækpladen ikke kommer i vejen for monterings skinnerne



Man kan bedre se på det her billede hvordan det ser ud 😉



Så er der målt op, og jeg er klar til at skære ud



Vrum vrum, færdig med at skære 😉



Så skal der bare lige files lidt til, så den passer perfekt



Yes den passer perfekt, så skal jeg bare lige skære toppen af



Sådan kom det færdige resultat til at se ud 😉 Jeg venter lige med at popnitte den fast til jeg har fået slebet den ned med sandpapir og malet den 😉



Lige inden jeg smuttede, så fik monterings hullet (hvor der vidst nok skulle have siddet et låse øje) noget kemisk metal 😉



Stay tuned for more fun 😀


Anonym202158143552
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2011 14:08:54
Svar/Indlæg:
3671/66

ja det fuckede up, men det skulle gerne virke igen nu

SpaceDog skrev d. 29-08-2011 14:00:59


ikke her, desværre.

Edit: virker nu !


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202158143552 d. 29-08-2011 14:12:44.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2011 18:41:39
Svar/Indlæg:
4217/223
kan ikke stadig ikke se de forgående billeder. Kan være du lige skal tjekke op hos octdk og høre ad.
Jeg bruger normalt FF, men der er det samme problem i IE


Anonym202158143552
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2011 18:45:26
Svar/Indlæg:
3671/66
jeg må også indrømme, at jeg ikke kan se billederne i #94 og #95. resten virker fint.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2011 20:52:25
Svar/Indlæg:
1455/78
Så skulle alle billeder virke igen, gutter 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2011 21:17:49
Svar/Indlæg:
1455/78
Så blev der tid til en lille update mere 😉

Det kemiske metal slebet ned



Sidste lag kemisk metal 😉



Så blev det endelig tid til at skære ud til 240 radiator / dual 120 fan intake, målt op og klistret fast :yes:



Har skåret et startsted med dremmel, let the cutting begin



Næsten færdig billede



Blop og metallet fald ud 😀



Udskæringerne har lige fået en tur med metal fil og sandpapir



Hmm, jeg ved ikke lige hvad der gør, at jeg ikke er helt tilfreds, må lige kigget på det en gang til.



Stay tuned for more fun 😀


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2011 00:41:56
Svar/Indlæg:
4217/223
*thumbs up*


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2011 01:16:01
Svar/Indlæg:
4217/223
Sker der noget nyt?
Det er over en uge siden vi sidst har hørt/set mere


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2011 17:04:44
Svar/Indlæg:
1455/78
Uni er jo startet igen, så jeg har lidt travlt, men jeg håber at jeg får noget tid en af dagene 😉


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2011 01:13:21
Svar/Indlæg:
1455/78
Så fik jeg langt om længe tid til at lave lidt på kabinettet :yes: Har i savnet updates?

I dag, skal jeg skære 2 X 92 mm i bagpladen



Måle måle måle, tape fast



Klar til at bore huller 😉 Giv den gas master :yes:



Done



Ready to cut



Undervejs billede



Argh det er sku ikke lige så let at skære i bagpladen når kabinettet er adskilt :no:



Jeg tyede til min trofaste dremmel, til at lave det næste hul 😉



tape og skabelon fjernet



Man kan se det nederste hul er lidt deform :no:



Efter lidt filing og sandpapir



Nær billede, det nederste hul er stadig lidt deform 😕



Tja, synes at der skal arbejdes lidt mere med det nederste hul



Der skal også lige spartles lidt op igen, der er røget små stykker spartel af, mens jeg skar hullerne



Stay tuned for more fun 😀


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2011 21:02:01
Svar/Indlæg:
3062/256
Jeg glæder mig til at se mere fra din side af.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2011 02:37:03
Svar/Indlæg:
4217/223
same.. håber bare snart han får mere tid til at slibe/skære og uploade billeder


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2011 02:52:26
Svar/Indlæg:
1455/78
Jeg håber også at jeg snart få tid til at få lavet det sidste og kommer i gang med at male det 🙂

Jeg er på efterårs ferie nu, så jeg får ikke lavet noget den her uge ☹

Edit: Men mens jeg er på ferie, så tænker jeg over små detaljer som jeg kan tilføje 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SpaceDog d. 22-10-2011 02:56:13.


Ra66it
 
Nørd
Tilføjet:
25-11-2011 23:23:30
Svar/Indlæg:
113/21
Nøj det ser lækkert ud!!! Back in the days, da jeg gik i 7-8 var det THE CABINET to buy så det vækker fantastisk mange minder og rigtig godt at se, at selv et gammelt kabinet kan blive til noget nyt og fantastisk fyldt med ny tech 😀

Keep up the VERY good work!


zypheer
 
Superbruger
Tilføjet:
28-08-2012 14:54:21
Svar/Indlæg:
215/15
Hvad er der sket siden sidst? :)