tvangs auktion.. nogle med erfaringer herinde ?=? (lejlighed)

Hyggehjørnet d.  29. april. 2011, skrevet af Drunken
Vist: 1859 gange.

Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2011 18:27:55
Svar/Indlæg:
1107/258
hey folkens.

Så kom dagen hvor frøken eks ikke gider betale til vores fælles lån mere på Ejer lejligheden. så har hævet Alt jeg ejer og stoppet alle aftaler gennem netbank (inkl. børnebidrag) OG ved at oprette konto i ny bank med ny nem konto etc.. så jeg ikke bare får trukket eksens halvdel af lånet også-...

MEN... lejligheden er vurderet til 1,325 mio. dvs det er salgs prisen pt.. Hvad kan man frygte et tvangs salg ville være på ? Belligenhed er Taastrup.. hvis det har noget at sige... Gruer lidt over det :( Gået i et år næsten og forsøgt at sælge lortet uden nogle seriøse henvendelser.. Og derved nu smidt den næsten 300.000kr ned i forhold til hvad "vi" gav for den i sin tid. Men stadig ingen købere på market :( skidt skidt.. så eksen har boet der i alt den tid hvor jeg faktisk har betalt halvdelen for hende (nederen). til juni er det 1 år jeg har betalt for hende. Dog stopper det nu så RKI kan rive i mig istedet for :( lort..

Men nogle som har været igennem noget tilsvarende som kan "belyse" min situation ?? Frygter lortet bliver solgt til 600.000kr og jeg så skal være i gæld resten af mine dage -.... :(

PS er den glade ejer af en fin lille Mazda 2 købt fra ny af.. er der Chance for banken kan kræve salg af sådan slags ting ?? er afhængig af den til arbejde.. OG det lån jeg har er der "Pant" på så i princippet ejer jeg den vel kun når den er betalt helt af - 4,5 år endnu. ??

så nederen.. utroskab\udskiftning - tvangsauktion - ??? hvad mon det næste bliver, Bilen der bliver fjernet ? .. syntes godt nok mit sidste år har været turbulent.. sørgeligt..

Men hey ellers alt vel her.. dog bare i økonomiske modstand, OG med en eks som ikke kan se 2 mdr fremaf.. Hun er nærmest glad for hun har flere penge til sig selv nu. hmm.. æv..

mvh.
Drunken bastard der sååå meget skal ind i fælledparken 1.maj!!!! :p
crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2011 18:46:08
Svar/Indlæg:
7765/230
no men skal da nok smide en bajer eller to,hvis jeg skulle støde ind i en Drunken bastard i parken på søndag.. 😛


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
29-04-2011 19:05:18
Svar/Indlæg:
4982/47
De kan ihvertfald ikke sælge din bil pga afdragende på boligen ikke bliver betalt 🙂 medmindre det self er ifh til boligen at der er blevet taget pant i bilen.

Og selvom det var sådan, så tages der jo også forbehold for at du skal bruge bilen til at have en indtægt.

Men hvem har da taget pant i bilen og hvorfor ?


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2011 19:09:41
Svar/Indlæg:
1895/41
Hun lyder ellers rar hende din eks! 😕


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2011 21:15:43
Svar/Indlæg:
1455/78
Du kan få gratis Retshjælp 😉

http://www.retssal.dk/guide.ph...


E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 02:19:39
Svar/Indlæg:
4018/217
#0 Puha sikken en kælling.

Men sagde du ikke fælles lån? I så fald vil hun jo også
ryge på røven hvis lejligheden bliver solgt for billigt?

Kendte en der boede i en ALT for dyr lejlighed med en kæreste hvor hun næsten i et år ikke betalte sin andel af huslejen for derefter at blive gravid, skride og sende regningen for børnepengene til ham. Nu står han med en kæmpe gæld, plus en regning hver måned :no:

Jeg har i hvert fald lært noget af det her og det er, stol ikke på nogen når det kommet til køb på over 100.000kr.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 30-04-2011 02:20:14.


KinGzeDK
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2011 04:11:27
Svar/Indlæg:
411/7
Jeg har stået i en situation uden bankens tillid, og med ufatteligt dårlig kreditvurdering, men på trods af det fik jeg stadig penge til at betale bilforsikringen. De ville jo sldrig få deres penge igen uden at jeg havde mulighed for at tjene dem.

Dog skal det siges at jeg havde en kammerat som fik besked på at sælge sin BMW og købe en anden istedet, da den var for dyr.


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 07:16:00
Svar/Indlæg:
4657/53
Og ikke betale børnepenge er dumt, for det er 112% sikkert at dem kommer du af med, lige meget hvor fattig du er.
De tager dem bare fra din løn.

Ang. den lejlighed, hvis din X kæreste ikke betaler, så kommer du til det.
Det bedste du kan gøre er og fjerne hende fra skødet.
Så det er kun er dig der ejer det. Evt flytte ind igen.
Så du kun har en husleje. Og da du har arbejde, har du måske mulighed for og kunne betale huslejen.
Og på samme tid kan du jo så ha den lejlighed til salg.
Til en fornuftig pris.

Tvangsauktion er det værste du kan gøre.

Og oprette en ny konto i ny bank, kan jeg ikke lige se en ide i.
Og hvad det skulle kunne løse.
Du kan ikke løbe fra gæld alligevel.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Riis d. 30-04-2011 07:22:55.


Nermal
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
30-04-2011 09:54:19
Svar/Indlæg:
4/0
Kan kun tilslutte mig SpaceDog´s kommentar,- få fat i retsplejen og bed dem hjælpe med at få styr på din økonomiske / juridisk situation med lejligheden. Som Riis skriver dine krumspring nytter intet.
Held og lykke med det


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
30-04-2011 10:38:05
Svar/Indlæg:
2263/307
Jeg har været tæt på at sætte min på tvang. Det er vigtigt at du snakker med din bank, så hurtigt som muligt. Hvis du foregiver at alt er som det skal være, og så holder op med at betale - sådan ud af den blå luft, så er det noget lort.

Jeg tror ikke at banken kan kræve at du skal sælge din bil. Men hvis du skal skære alle dine udgifter ind til benet, så var det måske en god idé?

Banken er ikke interesseret i at din lejlighed skal på tavngsauktion. Banker ved godt idag, at man ikke kan klippe håret af en skaldet mand. De ved godt, at hvis du havner i bundløs gæld, så får de ikke deres penge. Så de vil, så vidt det er muligt, prøve at hjælpe dig, så længe du er ærlig.

Og som de andre siger, skynd dig i den gratis retshjælp i din by 🙂

- Søren


SoEinDing
 
Enthusiast
Tilføjet:
30-04-2011 10:57:11
Svar/Indlæg:
6/0
Sålænge der er pant på din bil tager de ikke din bil så vidt jeg husker, den må bare ikke overstige X værdi.

Og ja hvis du står på skødet til den lejlighed, er det jo bare og få hende sat ud, du har jo papirer på hun ikke har betalt af på hendes del af lånet, så ergo har hun ikke krav på og bo der, det her er jo ikke USA , så hun kan jo ikke tage 50% af hvad du ejer osv.

Få hende sat ud, flyt ind selv så du ikke har 2 husleje, så burde du vel kunne overleve :)


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 11:07:25
Svar/Indlæg:
1895/41
Det er fandme fedt at se der kommer så reelle gode råd til #0 🙂

Jeg ved sgu godt hvor jeg skal spørge i fremtiden, hvis det hele kommer til at se sort ud 🙂 :yes:


#12
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 11:32:44
Svar/Indlæg:
4657/53
Og man må jo forvente at hun ikke ønsker og betale sin del.
Når hun er stoppet med og betale.
Og hun har vel også fundet en anden, og leve sammen med.
Så det burde ikke være svært og overtale hende til og slippe for gælden og lejligheden.

Så du kan komme vider i livet, og om ikke andet drikke dig i hegnet i fælledparken 🤣


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 11:53:46
Svar/Indlæg:
1495/34
Som #7 siger, sørg for at få betalt det børnebidrag, at din eks er en bitch berettiger jo ikke dig til at gøre jeres barn til gidsel vel ?

Er du i tvivl om du betaler det rigtige så bed statsamtet om at fastsætte bidraget, og sørg iøvrigt for at holde dem underrettet om hvad der sker.

Hvis det er et fælles lån, hvor i begge har skrevet under, så må du jo bare fortælle banken at du agter at overholder dine forpligtelser og høre hvad de siger.

Som Patrick Swayze sagde i Road House - "Be nice" og lad bitchen om at dumme sig. Få hende sat ud af den lejlighed evt. med kommunens hjælp og så få den fulde forældremyndighed, for kællingen er jo ikke voksen nok til at være forældre med den opførsel.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 12:02:53
Svar/Indlæg:
20170/383
vil nødigt optræde som et dumt svin.
men forstår godt nok ikke hvorfor man vil udstille hele sit privatliv og eventuelle elendighed på et offentligt forum. selvfølgelig forstår jeg godt man gerne vil søge lidt hjælp. men hvorfor ikke holde baggrundshistorien for sig selv?


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 12:18:43
Svar/Indlæg:
10398/435
#10, det giver ikke helt mening.
Netop fordi der er pant i din bil, tager de det panten består i, hvis man ikke betaler længe nok.
Er panten i bilen, så tager de den, er det i lejligheden så kan de begære for inkasso via tvangsauktion.

#0,
Kun offentlige instanser kan nappe af din løn svjv. Dvs. børnebidrag.

Betaler du ikke terminerne (huset) kan inddrivelse ske via inkasso (tvangsauktion).

Har i delt forældremyndighed og tager du dig også af barnet? I såfald skal du ikke betale bidrag.

Hvad er jeres lånesetup? Delt lån med begge på skødet? Lejer hun sig ind? Står kun du på skødet?


KinGzeDK
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2011 12:27:40
Svar/Indlæg:
411/7
#14

Hvorfor? Det er da fedt at der er nogen som tør at stå frem, selv når det går skidt. Det er da kun en god ting.

Hold op et kedeligt forum vi ville have hvis alle gjorde som du siger. No offence 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 12:57:04
Svar/Indlæg:
20170/383
#16

så privatliv siger dig ingenting?

lad mig gætte på at du også følger med i Amalies liv?

ej, det er lidt fis. men tror du ikke selv der er en grund til at brugerne her på siden holder privatlivet for sig selv? uden at fornærme, men jeg gætter på du ikke er så gammel endnu 🙂


KinGzeDK
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2011 13:15:39
Svar/Indlæg:
411/7
Joeh, jeg kan kan godt lide at få lidt fred, men jeg mener da ikke jeg har noget at skjule. Jeg tror ikke selv jeg ville skrive om det på et forum, men trække på venner og familie istedet.

At trådstarter forklarer det hele er da helt fint. Det giver bare andre brugere bedre mulighed for at hjælpe - for at give manden nogle gode råd. Og som du kan se lykkes det jo meget godt.

I mit liv har jeg set ét afsnit af paradise hotel. Kæresten ser det hver gang, men det bliver ikke på mit tv. Dog læser jeg dagligt på ekstra bladets hjemmeside så jeg har nok set 50 overskrifter om dem.

Jeg er 25. Synes selv jeg er gammel, men i forhold til mange andre herinde er jeg vist stadig en vårhare 🤣

Så fik vi det på plads.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 13:29:32
Svar/Indlæg:
7765/230
#18
tom81 er nu også selv en vårhare - der bare lyder gammelklog indimellem.. 😛 🤣 🤣


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 13:51:23
Svar/Indlæg:
20170/383
hov hov, jeg bliver snart 30 🙂


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 14:24:23
Svar/Indlæg:
7765/230
#20
right som sagt endnu en "ung knejt"... 😛
skal da mindst være de 30 for at være i de "stores" rækker, rigtig voksen bliver man jo først ved de 50.. 😎


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 14:26:07
Svar/Indlæg:
20170/383
når man de 50 er man jo bare et gammelt fjols 😛


#23
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 15:23:32
Svar/Indlæg:
4018/217
Kan vi ikke få snakken i denne tråd tilbage på sporet.


Niclas!
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2011 15:35:49
Svar/Indlæg:
236/34
Med hensyn til om de kan tage bilen, så har de mulighed for det, hvis det i ejerpantebrevet til bilen, står at bilen er til pant for "alt mellemværende". Det vil sige, at hvis du er i overtræk på på lånet, så kan de tage bilen.

Dog hvis den er vigtig for at du kan beholde dig arbejde, så kan du få du få lov til at købe en beskeden bil, som kan fragte dig på arbejde.

Som der også bliver nævnt ovenfor, så vær ærlig over for banken. Ingen i denne sag (måske ud over din eks) er interesseret i, at du står i gæld til halsen resten af dit liv.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 16:25:24
Svar/Indlæg:
1107/258
Hey drenge.
Tak for kæmpe feed back.. 🤡
Hmm. Bilen er med pant fordi at det faktisk var billigere for mig at financere på den måde.. det er IKKE igennem banken men Ford finans - tror jeg det hedder..

Kan ikke selv bo i lejligheden,, ALT for dyr,, vi satte os for dyrt.. Og har fundet en alt for nice spot på FRB lige ved metro og alt.. 78 m2 til 3500kr om måneden pt. inkl ALT. tv internet varme vand el.. Så det er for billigt at skride fra,
OG mit lån med eksen er jo lavet på den måde at hvis hun ikke betaler tager de alt fra mig hvis der er nok kr på min konto. og lige omvendt, hun har jo så skiftet bank og nem konto og alt så ergo tager de jo snart alt fra mig.. har dog 0 kr nu på kontoen i danske bank.. så spændende at se om de vil lade den ryge i minus,

Men ja rigtig nok. Tager fat i bank rådgiveren mandag, og for tæller situationen..

Men alt der sker rammer 50% min eks og 50% mig.. Og kn ikke bare fjerne hende fra skødet. koster klejner plus hun ikke er interesseret...

tvangs auktion er desværre det min eks satser på- og kan ikke stoppe det.. kan ikke betale alle udgifter selv i den lejlighed.. 50% af udgifterne og det uden Vand, varme, El. = 16-17K i kvartalet. som jeg har betalt det sidste år ca. for noget jeg ikke bor i.. Dyrt lån sgu. men sådan er det..

Og til folk som syntes det er mærkeligt jeg skriver private ting.. Så kom over det. Jeg er sgu ligeglad. Vil hellere sige min latterige situation til folk på nettet end venner etc.. For folk på nettet kan have så meget mere kompetance end nogle andre.. mine venner aner intet om tvangs auktioner.. og 99% af dem aner ikke hvad det vil sige at eje noget...

Men husk. Jeg tvinger ikke folk til at læse denne tråd. Så hvis folk ikke forstår hvorfor jeg "udstiller" mig selv så "SKAL" i absolut spørge hvorfor ?? og ikke bare trykke et andet sted hen.. Jeg kan jo ikke oplyse yderligere hvorfor jeg skriver alt dette,, I har jo netop fået historien, OG derfor jeg skriver --
FOR at høre om nogle kender til tvangs auktioner og hvad man kan forvente at tabe på det i kr og øre, set i forhold til et alm. Salg

ps skylder stadig 100.000kr på bilen så har "kun" betalt ca 60.000 af. Hvis jeg solgte den ville jeg blive "næsten" gældfri for den. spurgte hvad den var værd der hvor jeg købte den, Og de sagde op til 100.000kr hvis den var i god stand. Dog har den lidt ridser indvendig og udvendig..


#26
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 16:39:50
Svar/Indlæg:
4018/217
#25 Så burde bilen være sikret. Så længe du betaler til den og at det går lige op med gæld og værdi ser jeg inden grund til at tage den fra dig.


Og så til den dårlige nyhed. Danske Bank er ret slemme når det kommer til dårlige betalere. Som de andre også siger så tag en snak med dem på mandag og se hvad du kan gøre.


Hvad er den månedelige husleje incl alt i den tidligere lejlighed?


Godt sag mht det med at udstille dig selv. Hvis Tom81 ville sige det for at hjælpe dig så ville han skrive det til dig over PM istedet for at tiltrække sig opmærksomhed ved at skrive det her i tråden.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 30-04-2011 16:45:08.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2011 17:26:20
Svar/Indlæg:
2576/125
Alternativt, kan du jo se om du kan leje den ud til en pris, så det er overkommeligt for dig at betale af på den og blive siddende i det du bor i nu. Men der må da være et eller andet retsligt, der gør at hun kan være tvunget til at betale af på lånet, hvis hun stadig bor der. Ellers er det da et brud på jeres skøde?


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2011 15:22:08
Svar/Indlæg:
1107/258
Når ikke at fange danske bank idag.. imorgen først,. Idag gælder det den jyske bank ^^ skal samle alt det papir nus frem til dem..

hmm huslejen i den gamle er:
Fælles udgifter : 3500kr ca inkl vand og varme
obligations lån : 6200kr
Pantebrev : 6200kr Ca.. hver 3 md.
indbo : 200kr ca
El - 1500-2000 + - i kvartallet

så hvad.. omkring 12K om måneden. og så kommer eget forbdug som internet - tlf. fagforening, Lotto ;o) - Bil - synoptik (kontaktlinser) etc etc.. så puhaa.. ville sidde alt for hårdt i den hvis jeg sad der alene.. plus børnepenge udgør ca 2400kr om måneden.. så det løber alt for højt op desværre...
Men.. Kan jo heller ikke "smide" eksen ud derfra.. nu er jeg flyttet pga børnene går i børnehave lige ved siden af. og jeg kan ikke selv ha ungerne i hverdagen da jeg møder tidligt om morgenen. nogle gange før børnehaven åbner-.. ville være skidt løn mæssigt..

Så-- en dum en!.,

Men tjaa.-.- har nok været et dumt svin i et tidligere liv!

Og well.. vi kautionere jo for hinanden jeg og frøken eks.. betaler hun ikke hapser de alt fra mig.. ådan er det.. har prøvet det 1 gang før- ikke sjovt.. og man så skal slås for at få sine penge af eksen... derfor jeg også har valgt at stille min konto i 0kr så må vi se hvad banken siger til det... ender jo nok med en opringning fra dem eller en meget kedelig skrivelse.. -. well.. må jo nok også selv tage fat i dem og forklare situationen til sælgeren - jeg mener bank rådgiveren!

Hmm hmm.. men for nu laver jeg en ny NEM konto og så må jeg se hvad fremtiden siger,,,
Bare så ærgeligt at have sådan et slæb med sig til nye forhold.. man kan næsten ikke være det bekendt... Dog tager hun det nu fint nok, min "nye" kæreste. så det er sgu iorden..


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2011 15:36:26
Svar/Indlæg:
7765/230
Hvad mener du med du ikke kan smide exen ud pga. børnene..
HALLO hun er jo ved at smide sig selv ud, hvis ikke hun finder ud at at genoptage sine betalinger ryger lejligheden jo på tvang og hun ryger ud...


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2011 19:13:49
Svar/Indlæg:
1895/41
Ja, det ville jeg da også sige. Hvis ikke hun betaler, så må hun sgu da flytte ud. Så har du da muligheden for at leje det ud til du kan få det solgt.

Det lyder til du er alt for flink over for hende, og hun kører bare rundt med dig som hun lyster desværre.

Hun sætter jo ikk kun sig selv i en dårlig situation, men dig, din nye kæreste og ikk mindst dig og eks'ens fælles børn. ☹

Er det helt udelukket at tage en fornuftig samtale med hende? For reelt set ødelægger hun dit liv.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2011 19:31:44
Svar/Indlæg:
1107/258
#29

og det er jo hendes plan. Hun gider ikke lytte til fornuft.. men sådan er hendes side af familien, De sagde til hende fra start at en tvangs auktion var det bedste, sindsyge folk.. :( så måske det har påvirket hende nok nu...
og har ikke interesse i at smide hende ud derfra.. kan jo ikke selv stå for alle udgifterne alligevel... og hvis jeg kan så hvis det ikke er solgt til vinter alligevel så ville den ryge der da jeg sikkert bliver vinter hjemsendt igen.. = samme brutto løn som udgifter,, spændende situation... så det noget lort!,

Hun sparer sine penge sammen nu til indskud i en leje lejlighed.. og what the fuck kan jeg gøre :( intet..,,,.. syntes bare det er så lavt... men igen.. en elelr anden fortæl mig hvad jeg kan gøre.. som er lovligt anyway....

Hmmm.. Vil faktisk følge op på at hun skal ud af lejligheden... om den skal lejes ud eller ej. men igen... Er det lovligt ?=? Jeg betaler jo heller ikke..

well snakker med danske bank imorgen og så må de rådgive mig..

men yes. Ved godt det ikke er fedt for mig. eller hende. Hun er bare for fat svag til at mærke det.. desværre...

smsét hende lige en sidste gang om at betale på lånet nu.

"Og du holder stadig på ar du ikke vil betale til vores fælles lejliged fordi ??? Tror aldrig helt jeg forstod dig helt, Men godt nok sørgeligt at du så bevidst ødelægger vores fremtidige økonomi. Tænk den dag du finder en sød kæreste og i vil flytte sammen, så skylder man lige måske en halv million kr. Kan da ikke kun være skod for mig. ??.. Men skriv endelig så jeg kan forstå din tankegang. mvh."

Får jeg nok en sviner for. syntes bare det er skidt at jeg ved hun kan betale men nægter.. og sikkert bare for at få mig ned med nakken... burde være ulovligt sgu...

Kan godt være jeg er for sød.. men kender slet ikke mine rettigheder her.. og alle siger man skal holde sin egen sti ren.... så tjaa...


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2011 20:01:38
Svar/Indlæg:
1895/41
Ja, man skal kende sine rettigheder men det er lidt svært som almindelig person uden den store kendskab til div paragraffer.

Ja du er nød til at holde din egen sti ren, og holde dig på god fod med din nuværende bank. Tror ikke det ville være så godt bare at skifte.

Hvis i begge står på skødet, så kan hun vel blive tvunget til at betale på det?
Man kan vel ikke bare løbe fra sin gæld, jeg kan ihvertfald ikke forstå hvordan du kan komme til at stå med alt lortet bare pga hun vælger at lade være med at betale sin del.

Jeg føler med dig Drunken!


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2011 20:28:15
Svar/Indlæg:
1107/258
...

en dum situation..
tjaa. sådan er reglen med en kautionering.. betaler den ene part ikke må banken tag fra den anden... .. og bare skidt.. men må få alt sammen klarlagt en af dagene.. bare ikke råd til at tage fri fra arbejde så nok først torsdag jeg kan nå at fange rådgiveren og så har han nok ikke tid alligevel... hmm..

Som sagt. Banken kan jo ikke headhunte ens penge.. KUN hvis de står i selvsamme bank.. under ens EGEN konto.. hun har jo lavet ny konto i anden bank, Så eneste træk banken har er at tage fra mig.. Selvom jeg syntes det er unfair.. Men igen. Den aftale man lavede i sin tid da man troede alt var lyserødt og blødt...

ærgeligt alt sammen..


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2011 21:30:45
Svar/Indlæg:
420/77
#33

Kan du ikke starte med at sende en mail til bankrådgiver, og be dem om at kontakte dig asap? Og har du ikke mulighed for at smutte fra jobbet i et par tmer, og smutte omkring banken?

Godt nok noget lort for dig, bare bevar det gode humør, det kan ingen tage fra dig. Og vil være et stort slap in the face på din eks, at du ikke mister humøret. Og penge og dyr bil/hus/lejlighed er jo ikke alt, det giver ingen glæde, men det gør sjov og ballade 😉


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2011 21:45:00
Svar/Indlæg:
7765/230
#34
tydeligt at du ikke har boet på gaden..Havde du det ville du være klar over at en lejlighed og det at kunne låse sin egen dør giver en endda meget stor glæde.. :yes:


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2011 22:04:56
Svar/Indlæg:
420/77
#34

Nu kan man altså sagtens være hjemløs og lykkelig, finde glæde ved andet end potensforlængere og statussymboler. Måske du ikke kan, men det kan andre altså godt. Og nu ved du intet om mig og mit liv, og det er jo ikke det tråden her handler om...


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2011 22:26:40
Svar/Indlæg:
7765/230

#34

Nu kan man altså sagtens være hjemløs og lykkelig, finde glæde ved andet end potensforlængere og statussymboler. Måske du ikke kan, men det kan andre altså godt. Og nu ved du intet om mig og mit liv, og det er jo ikke det tråden her handler om...

Escycos skrev d. 02-05-2011 22:04:56


nej det gør jeg da heldigvis ikke...Men har selv været hjemløs/boet på gaden og kender flere der stadig gør det..

Kan love dig at det ikke er sjov og ballade der står øverst på deres liste..
men typisk at det er en der har alt sit på det tørre der skal fortælle om hvor lykkelig man kan være uden alt det crap vedkommende selv er i besiddelse af.. 😲


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2011 22:52:55
Svar/Indlæg:
420/77

#34

Nu kan man altså sagtens være hjemløs og lykkelig, finde glæde ved andet end potensforlængere og statussymboler. Måske du ikke kan, men det kan andre altså godt. Og nu ved du intet om mig og mit liv, og det er jo ikke det tråden her handler om...

Escycos skrev d. 02-05-2011 22:04:56


nej det gør jeg da heldigvis ikke...Men har selv været hjemløs/boet på gaden og kender flere der stadig gør det..

Kan love dig at det ikke er sjov og ballade der står øverst på deres liste..
men typisk at det er en der har alt sit på det tørre der skal fortælle om hvor lykkelig man kan være uden alt det crap vedkommende selv er i besiddelse af.. 😲

crankyrabbit skrev d. 02-05-2011 22:26:40


Nej det gør du nemlig ikke, men så er det jo sjovt at du kan blive ved med at kommentere på hvad jeg har/ikke har...

Men så ved du jo nok også at der er folk som er fint tilfreds med at være hjemløs/bo på gaden, og sagtens kan være lykkelige og tilfreds med deres liv etc uden alt det crap som du omtaler det.

Ligesom der kan være folk bag 2 millioner kroners ligusterhække der kan være ulykkelige.

Og trådstarter er jo ikke ligefrem blevet lykkelig af en 1,325 millioners lejlighed vel 😉 (ikke ment som noget angreb eller noget mod dig Drunken)

Men nu stopper samtalen herfra, er ikke interesseret i at ødelægge Trådstarters tråd mere end du allerede har fået mig til at deltage i.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Escycos d. 02-05-2011 23:02:24.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2011 16:44:39
Svar/Indlæg:
1107/258
hehe så så.. husk der findes altid en eller anden asiat eller lign som har det værre end dig\(mig)..
Hmm og sjovt nok findes der også altid en Asiat som er bedre end dig.. no matter hvad det drejer sig om. de skøre de asiatere.. Anyhow,,
Snakkede med bankrådgiver.. Han sagde at de ville plukke mig hvis der kom penge på min konto.. hmm lol.. ergo skifter jeg bank... snakkede med vexøe mæglerne.. De kan ikke finde nogle købere på NOGLE af deres lejligheder pt.. skidt skidt.. og imorgen er det kampen med eksen OG få det sidste på plads med jyske bank... de havde ikke mandskab idag til at hjælpe mig da jeg kom derned. Oprette konto .. --. lol.. de lukkede foran næsen på mig igår.. og på Fredag bliver der skrevet løn på mit arbejde... = bye bye money hvis jeg ikke får en anden konto.. skidt.. haha latterligt mand.. fatter bjælde af logikken her..

Og har forsøgt at få fat i Real kredit danmark - dem jeg har obligations lånet med.. skal ha tilladelse til at sænke prisen under hvad jeg skylder dem :( skidt..
men måske det kan skyde den af hurtigere og så ingen tvangs auktion... ..
Men måske frøken eks kan oplyse mig lidt imorgen.. hun siger hun ikke har råd til mad til sig selv etc.. får jeg det jo også lidt skidt med. hun er jo mor til mine børn..
Menn.. hun kam bare det der med at manipulere og fortie ting... såå... må ud og stikke fingeren i jorden imorgen efter arbejde.....

OG mand hvor det fucked ikke at ha et Dankort...

Burde fortælle om min grund til jeg kom for sent til banken igår.. de er syge er de.. oprette bruger... Tanke mit sygesikrings kort med penge og rend mig... og skulle stå i 3 forskellige køer for at de kunne oplyse mig om det.. \bye bye bibliotek.. hello netcafé .. Men en tidsrøver uden lige :( ...


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
04-05-2011 09:54:27
Svar/Indlæg:
420/77
Verden er imod dig my friend 😉

Ej det er sku da godt nok tovligt, mener da ikke der plejer at være så meget bøvl med at oprette en konto i en bank... Skørt...

Håber da du får det hele klaret inden lønnen går ind, du kan ikke få dit arbejde til evt. at udbetale lønnen senere? Måske på en check til dig?

Hvis hun ikke har råd til mad, så burde hun jo ligge og ralle på gulvet nu, så det må hun jo angiveligt have. Ja som du fremstiller det, så lyder det godt nok som om hun er en manipulerende djævel, men det skal du jo ikke lade dig påvirke af, hvis hun har en indtægt, så har hun bare at betale ved kasse 1. Sådan er det bare.

Krydser fingre for dig.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2011 10:05:47
Svar/Indlæg:
7765/230
Ingen penge til mad.. 😲
Så må hun sgu i banken og hæve nogen fra den konto hvor hun spare op til indskud i hendes kommende lejlighed...
Varmestuen Istedgade 101 serverer varmt mad hver 2 dag/aften for 3.00- pr portion... :yes: 😀


Conchobhar
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
04-05-2011 10:19:12
Svar/Indlæg:
2/0
Hvor meget er rest gælden på? når en ejendom ryger på tvang sker det som regel først efter 3-6 mdr hvor afdragene ikke bliver betalt, og inden det når så vidt bliver der indkaldt til et møde i retten for at finde ud af hvor galt det står til.

Når selve tvangen så er en realitet så foregår det som regel ved at det firma der har begæret auktionen byder det de har tilgode i ejendommen hvorefter alm mennesker og andre panthavere byder op i bedste tilfælde. hvis der kun er 1 bud og de andre panthavere mener det er for lidt så kan de betale 15000 kr for at få lavet en anden auktion hvor man så kan håbe det går bedre.

Men snak med panthaverne om en løsning det er som regel den bedste udvej selvom bankerne er møg svære at snakke med. Men hvis du allerede nu står og skal til at sætte lejligheden yderligere ned så skal du måske til at finde ud af om det ikke kan betale sig at afvente tvangen, når der kommer mægler gebyr osv på så kommer du uanset hvad til at hænge på en gæld

Har selv været turen igennem pga en eks der gjorde samme stunt...endte med en rest gæld i ejendommen på 500.000 men tvangsauktionen kom op over de 2 mill så det kunne være blevet dyrere hvis jeg havde skulle vente 2 år med at få ejendommen solgt


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2011 10:33:46
Svar/Indlæg:
3233/128
#14 Amen!

Det er tydeligt at folk ikke "fungere" normalt når de gør sådan noget. Nettet er blevet en opslagstavle for de stakler, og yderligere mere får de tit råd fra folk der, enten er på samme niveau = ikke er i stand til at hjælpe, eller fra folk der gerne bare vil høres. (Endnu værre mennesker)

Jeg hader at skulle se sådanne tråde på div. fora fordi folk tror de har en masse venner fordi de kan skrive sammen og sende hinanden smilies.

Må bare konstatere at intelligensniveauet er for lavt til mit niveau. Træls.

Når det er sagt så er det da synd for gutten. Men man ligger som man har redt...


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2011 11:08:27
Svar/Indlæg:
7765/230
#43
Hold da kæft hvor er du selvfed, du må da bruge en masse tid på at glo ind i den nærmeste væg , bare for at være sikker på du ikke bliver udsat for en øjebæ...

smileis udeladt for ikke at skade dit sarte sind.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 04-05-2011 11:10:08.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
04-05-2011 12:08:51
Svar/Indlæg:
2458/91
#43

Så foreslår jeg at du holder dig væk fra tråden.

Det eneste jeg kan sige er at hende eksen er sgu kke for klog, siden hun ikke kan forstå situationen... Hun må have haft nogle kæmpe babser. 😳

#44

Touché 😀 🤣


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2011 12:14:37
Svar/Indlæg:
20170/383
#45

Du ved nok,
Store patter betyder undskyld 😛

http://www.youtube.com/watch?v...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 04-05-2011 12:25:07.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2011 16:03:56
Svar/Indlæg:
1107/258
#42
skylder ca 1,3 mio på obligations lånet og ca 285.000kr på pantebrevet,, købte til 1,6 i sin tid.. og nu sat til 1,325. men ingen hendvendelser i de sidste 11mdr :( ret uheldigt,,, så nu vil jeg smide den 100.000 længere ned.. hvis den bliver solgt til de 1,325 mio så vil jeg få et smæk på 160.000kr. hvilket klart er at leve med.. kan betale det af på 4 år jo.. men. skæbnen ikke været så god ved mig og mine ønsker.. ,, Men 210.000 kr kan jeg også leve med (100.000 ned),., og det er inkl. penge til mægleren,,

men har fået ny konto i jyske. Dog vil de ikke gi visa dankort når nu jeg ryger til inkasso. 2-3 uger fra nu..
indbetaler børne penge til eks konto i danske bank i aften :p eneste sjove jeg har... ^^ Tilbød hende endda at lægge nogle tusinde ud for hende men hun ville stadig ikke betale... >.< mærkeligt.. om jeg så betaler 90% af det vil hun ikke smide de sidste 10% .. fatter intet af hendes logik...

#43
Kan jo så kategorisere dig som en der bare vil høres ?? men altså fair nok. Du er tilladt at whine også selv i en anden whine tråd. Mit skulder er stadig til rådighed til andre påtrods af min egen situation ;)

#44
hehe C skål. intet vildt desværre >.<