Jeg har købt en Western Digital Caviar Green 2TB. Jeg sluttede den til min PC og alt gik fint indtil forbindelsen pludselig røg. Jeg kunne ikke engang finde disken i Administration. Efter dette kan jeg slet ikke boote så længe harddisken sidder i (selvom Win7 ligger på min SSD). Alt bliver ved det gamle når disken frakobles. Mystisk synes jeg.
lyder som en reklamation, har du prøvet at montere den på en anden sata port på dit mb, med et andet sata kabel, samt andet strømstik fra din PSU, blot for at indskrænke fejlen.
skete der noget specielt ifm. at forbindelsen røg, noget du foretog dig på computeren eller lignende?
Vil egentlig gernge vide hvorfor du har købt en WD green når seagate har lavet en tilsvarende green disk med sata600 og stadigvæk er lige så strømbesparende til samme pris?
#10 Min erfaring med WD green vs. SD green er at SD larmer væsentligt mere ved læs/skriv, samt når den vågner fra sleep(lyder som en turbine der øger hastighed, dog ikke samme lydstyrke :) ).
Desuden er SD green væsentligt længere om at vågne, konkret eksempel fra mit eget (NAS) setup, er 3-5 sek fra mp3 "klikkes" til den kan læses og afspilles, WD afspiller på under 1 sek.
Desuden er hastighedsforøgelsen ikke så voldsom i praksis.
#12 jeg kan sige at jeg har kørt med WD green 1tb, 1.5tb og nu 2tb, og jeg har aldrig haft problemer med dem. Dog er det ikke ukendt at nogle diske smutter gennem QC selvom de er defekte, eller kan dø kort tid efter ubrugtagning, men det er sjældent, og det kan ske lige meget hvilket mærke man vælger.