Det er efterhånden mange år siden jeg var herinde sidst, så jeg er grumt uddateret mht. hardware.
Jeg står og skal til at købe mig en ny computer, der primært skal bruges til spil og sjov. Ati, Nvidia, whatever, jeg har ingen specifikke krav til noget som helst. Jeg skal nok bruge et nyt kabinet, der egentlig bare skal være det mest praktiske og billigste muligt, samt en ny PSU som overholder kravene til grafikkortets strømforbrug osv. osv..
Ellers er der frit slag :) Håber på at der sidder et par "eksperter" med nogle gode råd!
Gigabyte p68-ud3(p?) eller eller måske u5/7? Jeg har i hvert fald fortrudt mit Asus bundkort var langt mere tilfreds med mit gamle x48-UD4 fra gigabyte.
Man kunne også vende den om og sige at det er spild af penge kun med 4 gb ram eftersom rigtig mange færdigbyggede computere har 6 eller 8 i øjeblikket.
Men du har selvfølgelig ret, 4 gb er nok til spil.. endnu :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af priest d. 04-05-2011 18:49:07.
Mit forslag ville være at du roder forum igennem og selv finder lidt sager. Det er de samme ting der igen og igen bliver forslået når folk opretter lignende tråde.
Tror jeg vil undgå tweaks så vidt som muligt. Hvad er det bedste single grafik kort på markedet lige pt? Vil egentlig også gerne undgå Crossfire hvis det er muligt.
Det kabinet du linker til, det er uden PSU ikke? Hvilken PSU vil i anbefale?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af priest d. 04-05-2011 20:47:00.
Okay, nyt spørgsmål meldte sig lige på banen angående CPU: havde valgt en Core i5 2400. Da jeg ikke skal overclocke den, er modellen uden k i enden fin nok? Er der ellers nogen forskel på 2400 og 2500k bortset fra et par hundrede mhz og kroner?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af priest d. 05-05-2011 21:12:30.