WD ekstern HD kan ikke åbne?

Diverse d.  08. maj. 2011, skrevet af OdysseDK
Vist: 956 gange.

OdysseDK

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2011 10:26:47
Svar/Indlæg:
1313/83
Hej gutter.

Det er ved at være længe siden jeg har skrevet på siden, men nu har jeg brug for lidt kyndig hjælp.
Jeg har en WD 320Gb ekstern HD med en masse billeder på.
Idag skulle jeg så bruge et billede, men jeg kan ikke åbne den HD?
Den står og spinner som den plejer, og klikker lidt, som de skal og plejer, men den kan ikke læses af OS.
Pludselig kommer der et pop-up at disken skal formateres hvis jeg skal bruge den? WTF?

Er den død og billederne væk nu, eller kan jeg gøre noget?

Ser frem til jeres svar.

Mvh
O

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af OdysseDK d. 08-05-2011 10:27:27.
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-05-2011 10:58:56
Svar/Indlæg:
5363/442
Frygt ej, så længe windows kan finde disken er der håb. Det lyder dog ikke så godt, når du siger at disken "klikker"..

Du kan prøve at hive den ud af det eksterne kabinet, og slutte den direkte til som en intern disk. Hvis den satdig insisterer på at ville formatere, må du ud i at skulle finde noget recovery software. En mulighed er getdataback som jeg har rigtig gode erfaringer med - men det koster dog lidt kroner..

Der er vist også nogle gratis værktøjer, men har ikke prøvet dem desværre..

OdysseDK

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2011 12:49:26
Svar/Indlæg:
1313/83
Hey Pizzadude.

Den kan netop IKKE læses af windows !!! :no:

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2011 13:10:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Hvis du prøver med et gendannelsesprogram, kan du være heldig at gendanne den seneste partition der lå på disken. Så længe Windows "ser" disken (eks. i 'enhedshåndtering') er der muligvis håb.

Du må bare ikke formatere- eller lægge andre data på den.

Hvis du har en disk, med ledig plads tilsvarende WD'erens kapacitet, kan du prøve at gendanne fra WD'eren og over på den pågældende harddisk.

Men, det kan tage tid, og det er ikke sikkert at den finder 'alt' og at det den finder virker.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-05-2011 15:10:31
Svar/Indlæg:
5363/442
Hey OdysseDK!

Det er jeg da klar over, men du skriver "Pludselig kommer der et pop-up at disken skal formateres hvis jeg skal bruge den?" = disken genkendes / kan findes af Windows. Hvis disken var død ville den ikke blive registreret..

Skal da nok lade være med at komme med forslag, når de tydeligvis bliver ignoreret 😎

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pizzadude d. 08-05-2011 15:11:07.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2011 17:20:20
Svar/Indlæg:
1704/19

Du skulle prøve at tage dig sammen og læse hvad #1 skriver ... Får du den melding kan Windows NETOP Godt se din harddisk men kan ikke læse indholdet, så følg hans guide og se underværker.

Man mister bare lysten til at hjælpe folk når de alligevel svare sådan og så ikke engang vide hvad det er de siger :no:

OdysseDK

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2011 17:39:36
Svar/Indlæg:
1313/83
-> #4 + #5

Slap da lige af engang!
Hvad er det lige i mener jeg har gjort siden jeg skal have sådan en omgang.
Jeg fortæller bare at Windows ikke kan læse den. At vi så snakker lidt forbi hinanden omkring ordvalget, behøver vel ikke udløse den slags der?
Fint, i mener den kan genkendes, jeg prøver jeres råd, og tag så lige en kold i solen og slap af.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-05-2011 17:46:46
Svar/Indlæg:
5363/442
#6 Well det er jo faren ved at skrive i et forum, ting bliver ofte misforstået når man bruger denne kommunikationsform. Det jeg blev lidt stødt over var, at du brugte udråbsteg "!!!" og :no: - smilyen..

Anyways, ingen grund til at fortsætte i denne tone, så lad os starte forfra. Håber mit råd hjælper 🙂

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2011 19:07:53
Svar/Indlæg:
1704/19

Meget let at svare på "Den kan netop IKKE læses af windows !!! "

Det er grund, grimt svar og helt unødvendigt...

Nok om det.. får man en melding fra windows er det fordi den ser hardwaren så ikke noget med at mene, ser windows ikke noget så gives der ingen melding og s¨å er det surt.

Tvivler ikke på Guide i #1 virker 🙂

Der er forresten et okay gratis program til data recovery fra Piriform.. http://www.piriform.com/recuva

God fornøjelse med project 🙂