Anden og nemid..

Hyggehjørnet d.  08. maj. 2011, skrevet af crankyrabbit
Vist: 1391 gange.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2011 20:06:41
Svar/Indlæg:
7765/230
❤ ❤ ❤

http://www.youtube.com/watch?v...

http://www.youtube.com/watch?v...
🤣 🤣 🤣

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 08-05-2011 20:15:27.
spies_sparks

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2011 20:53:49
Svar/Indlæg:
849/30
Han keder sig vel for meget. Og han brokke sig som en lille kælling, samtidig med at han prøver at " be funny ". Det er han bestemt ikke på de to video-er.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2011 21:05:16
Svar/Indlæg:
7765/230
han ser bare på nemid som jeg gør..ubrugeligt pjat der aldrig vil finde ind i mit liv..
i det mindste ikke så længe der er noget der hedder kontanter.. 😎

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2011 21:54:29
Svar/Indlæg:
4018/217
Nem ID er smart fundet på. Desværre har jeg Jyske Bank som havde en bedre løsning før Nem ID kom på banen.

Man brugte stadig et papkort med engangsnøgler, men papkortet var mindre, det var nemmere at finde nøjlerne fordi de var nummereret fra 1 til 80 og man skulle bruge en kode HVER gang man gjorde noget på netbank så nogen ikke bare lige kan forlænge ens session samt aflure ens normale adgangskode og overføre alle de penge som de vil.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2011 22:34:38
Svar/Indlæg:
20170/383

At kalde det ubrugeligt pjat er vist noget der må stå for egen regning.

Jeg bruger det stort set hver dag, måske ikke den optimale løsning, men langt fra ubrugeligt.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2011 23:57:55
Svar/Indlæg:
5421/53
Jeg må være helt enig med Anders, jeg har ikke fundet ud af hvordan fuck jeg får Nordea til at ordne det lort for mig.

Ja tak, midlertidig kode, nøglekort, egen kode og jeg ved ikke hvad fanden de har gang i.

Og hver gang jeg syntes jeg har overskud til at gå i gang med at forsøge på at få det op og køre, så ER LORTET FANDME LUKKET, hvad er chancen for at vi i 2011 har en internet tjeneste med lukketider??!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsAG d. 09-05-2011 00:01:34.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
09-05-2011 00:24:01
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg er helt enig med Anden. Det burde være muligt at vælge nemID fra. Hvis man virkelig ikke kan holde sin kode til sig selv, burde man egentlig ikke have net bank. Hvis en tyv kan komme ind på min netbank synes jeg godt nok at han har fortjent de penge han nu får stjålet fra mig.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2011 14:25:21
Svar/Indlæg:
4018/217
#6 Der findes hackere der kan komme igennem en alm firewall på ingen tid...

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2011 14:29:57
Svar/Indlæg:
7765/230
øhhhh ja og der findes bilister der kører med hovedet under armen og aldrig burde have haft lov at sætte sig bag et rat..
Men det hindrer alligevel ikke fodgængere i at krydse gaderne...

skulle man sidde og bekymrer sig om alt det der kan ske eller gå galt, kan man sgu lige så godt skyde sig en kugle for panden med det samme.. :yes:

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2011 17:24:30
Svar/Indlæg:
4018/217
#8 Hva fanden snakker du om? Jeg kommentere #6 som siger at det er ens egen skyld hvis der kommer en tyv ind på ens netbank og der må jeg så tilføje at nogen gange er det altså ikke tilfældet.
Har selv haft en hacker på min computer som aflurede mine dankortnumre og som begyndte at hæve løs på min konto... :no:

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
09-05-2011 17:49:16
Svar/Indlæg:
6368/477
#9 så er det jo dårlig beskyttelse. Jeg ville da kraftigt anbefale at skifte firewall så. Hvis man sørge for at sikkerheden er iorden, er det ikke brug for alt det besværlige pis vi SKAL have.

Det burde være op til en selv at beskytte ens konto, ikke statens.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2011 18:02:22
Svar/Indlæg:
4018/217
#10 Jeg var ret godt beskyttet og havde betalt for mit antivirus program. Og banken erstattede da også hver en krone.
Kan tilføje at jeg boede på et kollegie på DTU hvor der var nogle ret vilde programmør nørder. Det eneste program der kunne holde dem ude var zonealarm som jeg så også skiftede til. Og nej jeg hentede ikke nogen ting ned jeg ned jeg ikke havde betalt for, min computer blev kun brugt til surf og spil, samt var fuldt opdateret. Så syntes ikke selv jeg var dårligt beskyttet.

Kan også tilføje at jeg den gang havde jyske bank med engangsnøgler så gik da bare på netbank på min computer og deaktiverede mit dankort uden at hackeren kunne gøre noget som helst da jeg jo skulle bruge en ny nøgle for hver ting jeg gjorde efter jeg var logget ind.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 09-05-2011 18:07:17.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2011 18:08:38
Svar/Indlæg:
7765/230
og fordi det er #6 du svarer, har jeg ikke lov at kalde dig lidt paranoid.. 😲
kik i bare alle sammen på min puter, ja dem begge 2.. der er alligevel ikke en skid I kan bruge til noget som helst.. 😛 🤣 🤣

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
09-05-2011 18:33:27
Svar/Indlæg:
6368/477

Hvis du har en computer på et netværk som ikke er åbent, altså andre ikke kan oprette forbindelse til dig (lukkede porte), så er det altså intet problem at holde brugernavn og kodeord for sig selv. Mere burde ikke være nødvendigt i min verden.

Man kan selvfølgelig være paranoid og tænke "Hvad nu hvis de bryder ind og kobler sig til mit lokale netværk?". Jamen så burde en firewall på computeren være nok.

Men chancen for at de bryder ind og kobler sig på er så minamal, at jeg ikke ville bryde mit hoved med det.

Og hvis de endelig gør, så, som i dit tilfælde, dækker din bank tyveriet.

Hvis man forstår at beskytte sig bare nogenlunde, så er det ikke noget problem. Og hvis man er vågen overfor hvilke hjemmesider man går ind på (et besøg på en ukendt hjemmeside er nok til at en port på dit netværk pludselig står åben), så er det altså ikke noget problem at holde folk ude.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2011 18:50:52
Svar/Indlæg:
4018/217
#13 Tror du skal prøve det selv før du forstår det. Jeg var nemlig ikke den eneste der var blevet hacket på det kollegie. Og ja jeg holder fast på at det ikke altid er ens egen skyld når en person får fat på ens koder.

#12 Paranoid er når man er bange for at der sker noget slemt som der ikke er stor sansynelighed for vil ske. Det her er jo sket så den betegnelse kan du ikke bruge. Prøv at lade være med at ryge så mange af de der, der er på dit profilbillede og sæt dig ind i tingene før du udtaler dig.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 09-05-2011 18:56:07.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
09-05-2011 19:06:42
Svar/Indlæg:
6368/477

Nu vil jeg heller ikke sige at det er at tænke sig om når at man logger på sin netbank på sit kollegie. Hvis det er absolut nødvendigt at gå på netbank ville jeg nok have anskaffet mig noget transportabelt internet (3g?). Hvis det blot er for at kigge ens konto findes der jo automater hvor man kan kigge ens saldo og 10 (tror jeg) seneste aktiviteter.

Som jeg skrev i #13, hvis man forstår at beskytte sig bare nogenlunde, er det ikke noget problem.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2011 19:21:34
Svar/Indlæg:
4018/217
#15 Det var i 2006 så 3G var ikke en mulighed på en SU. Men efter det skete købte jeg alle mine ting via arbejdet og brugte netbank der hjemme. Netbank var jo sikker nok pga engangskoderne som skulle bruges til hver eneste overførsel.
Jeg havde et kæmpe forbrug af hw den gang så skulle jo betale via nettet da vandkøling ikke lige er noget man kan få i enhver forretning.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
09-05-2011 19:26:46
Svar/Indlæg:
6368/477

Ja, er det så lang tid siden så kan jeg godt se problemet. Dog ville jeg stadig ikke have gået på netbank via sådan et internet. Men man har jo også lov til at blive klogere 🙂

Nej, vandkøling er desværre ikke noget der er nemt at få fat i uden at bruge internettet. Det er lidt en skam.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2011 19:34:06
Svar/Indlæg:
7765/230
ved skam godt hvad paranoid betyder...
Og med bare en rimelig sikkerhed på din puter er der ikke de store risici for at du bliver hacket...
Jeg er aldrig blevet det og jeg er stort set dagligt på torrentsider og henter kritikløst.. såååå 😛

ang. mit pic... kanin og min interesse for vandkøling i samme billed... jeg ryger slet ikke.. 😛 🤣 🤣

6-7 år siden jeg sidst har røget ganja.. og stoppede med at ryge da året begyndte..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 09-05-2011 19:36:27.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
09-05-2011 19:42:36
Svar/Indlæg:
6368/477
Ricisi er meget lav, skriver du selv. Ja, det er den, men det betyder jo heller ikke at det ikke kan ske. Det sker måske 1 gang ud af 100.000, og vi er bare heldige at have fundet den ene 😀

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2011 21:28:34
Svar/Indlæg:
798/19
Jeg hader Anders Matthesen, men Gud hvor han dog har ret.

NemID er noget værre møg når det endelig virker, og når det ikke gør det, så har man virkelig lyst til at tage ud og bitchslappe ham kællingen fra deres support, der i ugevis bliver ved med at sende engangskoder, der ikke virker.

Hov, der dummede vi os nok, den næste vi sender skal nok være rigtig.... AAAAARGH!

illuzioN

Superbruger
Tilføjet:
09-05-2011 23:17:39
Svar/Indlæg:
264/40
freak_master:
"Og hvis de endelig gør, så, som i dit tilfælde, dækker din bank tyveriet. "

Og hvor tror du pengene kommer fra? Det er forretning og jeg ønsker godt nok ikke være med til at finansierer, at du kan have det en smule mere bekvemmeligt. Men alternativet er jo den gamle løsning, med den betingelse, at man selv hæfter for datatyveri. Du har tilsyneladende ingen bekymringer ved det, så du må være fortaler for det?

NemID er et valg, ikke tvang! Du man sagtens klare dig uden den digitale identitet. Servicen er tilmed gratis og virker fint. Jovist kunne det være lavet meget bedre, men det er funktionelt. Har aldrig haft et bedre overblik over mine aktiver.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
10-05-2011 02:56:41
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg forstår ikke helt hvor det du skriver kommer fra.

Det eneste jeg mente var bare at han var heldig at hans bank dækkede tyveriet.

Jeg er dog helt enig med dig i, at man selv burde hæfte for tyveri. Vi tegner jo også forsikringer på vores ting i husstanden, netop på grund af tyveri. Det burde være muligt et tegne en form for forsikring af ens netbank, hvor man så får forskellige beskyttelses værktøjer med, ligesom hvis man bestiller alarm system til ens husstand.

Jeg har ingen bekymringer om at nogen skal komme ind på min netbank, jeg har beskyttet mig. Jeg har selv gjort som jeg har beskrevet i tidligere indlæg. Derudover har jeg en dedikeret computer KUN til sådanne ting, hvilket betyder at ingen hjemmesider ud over dem der skal bruges til at indberette regnskab for firmaet eller når jeg skal på netbank.

Er nemID ikke tvang? Jeg vil da virkelig gerne vælge det pis fra, men så ender jeg med ingen netbank at have, så jo, tvang vil jeg nu nok kalde det.
Ja, der findes også digital signatur, og dette har jeg dog også bestilt, men hver gang jeg vil logge på ved brug af det, får jeg at vide at filen er beskadiget. Nu har jeg fået en ny fil 5 gange, og har nu droppet det.

Demokrati min bare...

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2011 08:56:57
Svar/Indlæg:
4018/217
#22 Det var ikke via netbank de tog mine penge. De aflurede mine kortnumre på mit visa/dankort. Jeg brugte kun mit dankort steder der ver e-mærkede.
Men når de kunne komme ind på min computer ville de også kunne få penge fra min netbank hvis jeg havde nemid som nu. Nem id er nemlig ikke så sikker som folk går og tror. Problemet er at man kun bruger en engangsnøgle til login, hver gang man overføre penge så bruger man bare sit alm kodeord. Her vil en hacker jo nemt kunne forlænge sessionen og få fat kodeordet så ham eller hende kunne overføre så mange penge de ville efter du var logget af. Så er faktisk gået ned i sikkerhed samt det er blevet mere besværligt efter at nemid er kommet.

Vi betaler allesammen allerede til en form for forsikring. Det koster nemlig nogle penge at have et visa/dankort og disse penge går bla til at dække kundernes tab. Og nej jeg var ikke heldig at de betalte, de skulle betale mit tab i følge deres egne regler.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 10-05-2011 09:04:18.