Jeg forstår ikke helt hvor det du skriver kommer fra.
Det eneste jeg mente var bare at han var heldig at hans bank dækkede tyveriet.
Jeg er dog helt enig med dig i, at man selv burde hæfte for tyveri. Vi tegner jo også forsikringer på vores ting i husstanden, netop på grund af tyveri. Det burde være muligt et tegne en form for forsikring af ens netbank, hvor man så får forskellige beskyttelses værktøjer med, ligesom hvis man bestiller alarm system til ens husstand.
Jeg har ingen bekymringer om at nogen skal komme ind på min netbank, jeg har beskyttet mig. Jeg har selv gjort som jeg har beskrevet i tidligere indlæg. Derudover har jeg en dedikeret computer KUN til sådanne ting, hvilket betyder at ingen hjemmesider ud over dem der skal bruges til at indberette regnskab for firmaet eller når jeg skal på netbank.
Er nemID ikke tvang? Jeg vil da virkelig gerne vælge det pis fra, men så ender jeg med ingen netbank at have, så jo, tvang vil jeg nu nok kalde det.
Ja, der findes også digital signatur, og dette har jeg dog også bestilt, men hver gang jeg vil logge på ved brug af det, får jeg at vide at filen er beskadiget. Nu har jeg fået en ny fil 5 gange, og har nu droppet det.
Demokrati min bare...