Jeg har sådan en fin i7 2600k der er OC'et til 4,4 ghz. Har sat volt til 1,288. Temperaturen kommer helt op og runder 67 grader (svinger dog meget mellem 64 og 67) ved 100% load.
Er det for højt mht. temperatur?
PS: skal lige siges at jeg har en corsair h70 med standard pasta.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af mrn d. 10-05-2011 13:51:00.
BTW: tror lige jeg vil prøve at montere en ekstra blæser som smider kold luft ind ude i fronten af kabinettet (så jeg har 3 stk til det). Har så push pull på køleren (inde fra og ud). Har så en i toppen der suger ud også.
Jeg ligger ved intelburntest på 80-81 grader maks. ved 4,4 GHz og volt på auto.
jeg har så kun en CM hyper 212 i push/pull hvor maks rpm er 1300rpm. Måske det er det der sætter min begrænsning?
kølepasta: jeg har puttet hvad der svarer til lidt under et vatpinde hoved på midten af cpu'en. og sat køleren ned over. Jeg har brugt det kølepasta der fulgte med min køler er der nogen der har erfaring med det? og jer med de temp under 70 grader hvad bruger i af kølepasta?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Trals d. 10-05-2011 17:58:09.
Skal lige siges, at jeg har valgt at gå væk fra det igen. Det nåede heldigvis ikke at ødelægge så meget ved mig. Kun en smule af kobber overfladen på min h70. Er dog så heldig at den stadig holder de samme temp som før på h70'eren med mx-2 pasta :)