Overclocker
Tilføjet:
12-05-2011 15:52:55
Svar/Indlæg:
25/14
Hej alle.
Jeg står så småt og planlægger at investere i en ny workstation.
Jeg bruger min computer til 3D-konstruktion, Ray tracing og FEA/FEM analyser. Og da jeg er ved at få lange løg af at vente timevis på at en FEA analyse skal blive færdig, og renderingstiden for en 3D-model p.t. er på ca 15 minutter på min nuværende maskine, er det derfor tid til en ny.
Jeg har en rimelig god idé om hvad de fleste komponenter skal være, men det er ikke det hele jeg har fastlagt endnu, og kunne derfor godt bruge nogle gode råd :)
det jeg planlægger er følgende:
Mobo: EVGA Classified SR-2
CPU: 2 stk Xeon 5690
RAM: så mange som muligt, og gerne så gode som muligt.
GFX: 2 stk. nVidia Quadro 4000 (ikke helt fastlagt endnu)
System HDD: 2 stk SSD i RAID 0, men ved ikke hvilke.
Lager HDD: plenty !
RAID controller: ingen idé.
Køling til CPU: pas? ved ikke om det skal være luft eller vand. men det skal være af god kvalitet!
PSU: heller ingen anelse.
Kabinet: ingen anelse. andet end at det ikke skal være noget med en masse LED-lys, da jeg hader sådan noget.
Det er også meningen, at jeg gerne vil have tre (30'') skærme til dette system. har p.t. 2 skærme i mit nuværende setup, men synes tit at jeg mangler en tredie!! - det er derfor jeg vælger 2 GFX'er i stdet for fx et enkelt Quadro 5000.
Så det er mest mht valg af SSD'er, RAID-controller, RAM og køling at jeg har brug for nogle gode råd.
Som i nok kan se, er det også et ret så dyrt setup jeg planlægger at købe, og der går da nok også et halvt års tid før jeg har fået samlet alle komponenterne, da jeg ikke har råd til det hele på én gang.
På forhånd tak.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Klausfalk d. 12-05-2011 16:05:49.