Server Ekspert

Diverse d.  12. maj. 2011, skrevet af Niel
Vist: 518 gange.

Niel
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2011 16:22:46
Svar/Indlæg:
335/68
Hej bruger..

jeg er studerende og er interesseret i at få sat min egen server op. Enten på mit arbejde eller herhjemme..

Sørger en person, som er Ekspert eller en person som kan være min sparingspartner og evt. lære mig alt det grundlæggende om en server og hjælpe mig med installationer. Hjælpen er tænkt, skulle være over internettet og ikke fysisk.

Håber der sidder nogle flinke mennesker derude og tænker, at de vil gerne hjælpe mig.

På forhånd tak.
Alanadin
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2011 16:28:59
Svar/Indlæg:
154/12
Det kunne måske være en idé at skrive lidt om hvad du vil bruge serveren til. File sharing, printer sharing, ftp, web, backup, firewall, dns ....

Og hvilket OS du havde tænkt dig at bruge.


Niel
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2011 16:33:12
Svar/Indlæg:
335/68
Okay, men er det nødvendigt når jeg søger en person som har styr på det at opsætte og administrerer en server, samt købe det rigtig hardware? ...

Jeg søger ikke en løsning herinde, men en person som kan være min sparringspartner..

Men det vil være microsoft produkter der vil blive tale om. Hvilke det skal være, kan jeg ikke sige - da jeg gerne vil have en dialog med en person som vil hjælpe mig. Men har adgang til at hvad Microsoft tilbyder.. Så licenserne er ikke problemet.. Hvilket jo er en start og dejligt. men der er mange andre ting, end linscenerne man skal have styr på .. Så derfor har jeg behov for hjælp.. Så håber der er nogle folk derude, der tænker at vi forstår ham og vil gerne hjælpe ham..


DUUS
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2011 16:58:11
Svar/Indlæg:
215/14
Jeg kan hjælpe.... men det kræver at du fortæller hvad du regner med at skulle bruge said server til....

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DUUS d. 12-05-2011 17:03:19.


Niel
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2011 17:03:18
Svar/Indlæg:
335/68