1279 betalings sms som jeg aldrig har telmeldt.

Hyggehjørnet d.  16. maj. 2011, skrevet af E2X
Vist: 6997 gange.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 20:01:41
Svar/Indlæg:
4018/217
D 8/5-11 får jeg en besked fra 1279 der lyder sådan "nullnullnullnull"

D 11/5-11 får jeg en besked med et link jeg aldrig trykker på hvor der står "Zedge Centent Brand New 45 DKK"

Efterfølgende der er blevet trukket 45kr på min mobilregning.

Jeg har ifl min telefon aldrig sendt en sms til 1279 før og har aldrig svaret med en sms, trykket på linket i sms´en eller skrevet mit mobil nummer nogen underlige steder på nettet. Jeg plejer normalt at være utrolig striks med hvor jeg skriver personlige oplysninger på nettet.

Jeg har fundet frem til via google at det der er nogen der har modtaget sms´er fra 1279 hver uge som der har kostet dem 45kr uden de har svaret på dem...

Spørgsmålet er hvordan kan jeg betale noget via min mobilregning uden jeg har sendt nogen sms som bekræftelse? Og hvordan slipper man af med det her?
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 20:06:15
Svar/Indlæg:
20170/383
Du er nok bedre tjent med at kontakte dit mobilselskab end at skrive her.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 20:06:58
Svar/Indlæg:
1114/293
hvad med at ringe til dit mobil selskab

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 20:15:24
Svar/Indlæg:
4018/217
#1 og #2 De har ikke åbent nu men har sendt en mail til dem. Det kunne være der var nogen har inde der har oplevet noget ligende 🙂

Jeg har søgt mere på nettet om hvad det kan være. I følge en side skal jeg skrive "STOP" tilbage til 1279 for at få det til at stoppe. Men tør ikke rigtig at skrive noget som helst til det nummer.
Jeg har også fundet ud af at det er et firma der hedder Netsize der har 1279. Jeg har kontaktet dem via mail og sagt at jeg aldrig har tilmeldt mig og jeg vil have mine penge tilbage. Men tror lidt det er sådan et selskab man ikke kan komme ud af 😢

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 16-05-2011 20:16:01.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 21:07:38
Svar/Indlæg:
4018/217
Virkelig ingen der har oplevet det her problem?

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 21:11:14
Svar/Indlæg:
7765/230
der må sgu være nogen der ser dig som et nemt offer, siden du bliver offer gang på gang... 🤣 🤣

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 21:20:39
Svar/Indlæg:
4018/217
#5 Ikke forstået? Det er vist første gang jeg er blevet offer for sådan noget her eller bare noget der ligner. At jeg så har været udsat for et røveri i en skydeklub og et hjemmerøveri her inetet at gøre med det her. Tror faktisk ikke at jeg har skrevet om nogen af tingene her inde før.

Alle. Har søgt lidt mere på det og har fundet ud af at man kan blive tilmeldt ved at komme til at trykke på en monilreklame i et mobil app. Kan ikke komme på andre måder hvor jeg har kunnet komme til at tilmelde mig denne service på.
Har også fundet ud af at det er noget der bliver trukket hver uge og som er svart at stoppe igen.

Der står bla noget om det i det her link: http://www.facebook.com/group.... #!/group.php?gid=61809241263

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 16-05-2011 21:39:56.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 21:37:12
Svar/Indlæg:
5474/39
Tag fat i dit telefonselskab, da det de gør er imod lovengivningen omkring god markedsføringsloven. Når de sender reklame uden dit sammen trykke og endda tager penge for at stoppe. Dette er dybt ulovligt i Danmark på alle måder...

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 21:50:00
Svar/Indlæg:
7765/230
sorry var det ikke også dig der havde haft prob. med dit hævekort, hvor banken godt nok dækkede.... der hvor jeg kaldte dig lidt paranoid... 😳

beklager hvis jeg forveksler dig med en anden... :yes:

nej ikke hørt om dit hjemmerøveri...grimmer ting selv prøvet det..

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 21:53:37
Svar/Indlæg:
4018/217
#8 Jov det med dankortet er rigtigt nok. Det var vist tilbage i 2006 det skete, men skrev noget om det i en tråd her inde for ikke så længe siden.

Ang hjemmerøveriet. Der blev jeg nød til at flytte efter politiets anvisning pga det var en invandrebande der havde gjort det og de blev ikke så glade for at jeg anmeldte det til politiet. Så det blev lige til 2,5 måneds dobbelt husleje.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 16-05-2011 21:55:01.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 22:00:20
Svar/Indlæg:
7765/230
Ja skal heller aldrig nogensinde igen bo i en stue lejlighed..
sov en nat med åben altandør og vågnede ved at der var en der kravlede ind og vækkede mig ved at trykke et pistolløb i panden på mig...det var sgu ikke så rart.. 🤣 🤣

rehan09

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2011 22:19:25
Svar/Indlæg:
1029/82
Jeg har for nyligt være ude for det samme. Kontakt dit mobilselskab, og spær for indholdstakserede SMS'er. Det selskab jeg blev snydt af, kan jeg ikke komme i kontakt med. Mit selskab siger at de ikke kan gøre noget ☹ Hvis vi rotter os sammen, kan det være at der kan gøres noget.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 00:09:37
Svar/Indlæg:
4018/217
#7 Overvejer faktisk at gå til politiet. Der er massere af mennesker der er blevet snydt af 1279 beskeder og flere af dem fortæller endda at de har oplevet det samme forløb som jeg lige har været udsat for.

#10 Lyder bestemt ikke sjovt 😕 Håber at politiet fik ramt på dem. Det hjemmerøveri jeg var udsat for skete i vinters, og det er heller ikke en oplevelse jeg ønsker andre skal opleve.

#11 Var det også fra 1279?
Jeg prøvede at få spærret for indholdstakserede sms´er men det ikke noget man selv kan gøre. Skal ringe til mit teleselskab imorgen og se om jeg kan få dem til det.
Syntes det er under al kritik at folk kan hæve penge ved bare at kende ens telefon-nummer. Hvor er sikkerheden? Der er valgkamp pt, så måske politikkerne vil gøre noget ved det hvis man kan få det blæst op i medierne 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 17-05-2011 00:11:34.

rehan09

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 01:11:44
Svar/Indlæg:
1029/82
#12 Jeps, det var det. Jeg slettede dog beskederne med det samme, da jeg fik dem. Så jeg har dog ikke andet bevis end at de trak 45,-.

HoPLa

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 01:49:58
Svar/Indlæg:
338/34
#12 det er sån politikerne for penge til deres kampagner :D mobil snyd hele vejen hehe

de 45 kr går direkte til Enhedslisten!

spøg til side.. ærgeligt at der findes den slags lorte selvskaber

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af HoPLa d. 17-05-2011 01:51:36.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 08:11:38
Svar/Indlæg:
4310/364
Der er ikke noget teleselskab der kan gøre fra eller til ved de beskeder. For det er forbrugerne selv der tilmelder sig. Om de så ved det eller ej, er sagen uvedkommende. Det eneste teleselsbakerne kan gøre er at spære for indholdstakserede tjenester hvilket kan gøre det for de fleste. Men ikke for dem der rent faktisk bruger det dagligt.

BlumenDk

Overclocker
Tilføjet:
17-05-2011 08:34:50
Svar/Indlæg:
9/2
Telia, Telenor, og 3 har undersøgt sagen sammen, og har blokeret for tjenesten efterfølgende da der har et været utal af 'problemer' som dit.
Så du er ikke helt gal på den, hvis du føler dig snydt.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
17-05-2011 08:35:27
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg kan ikke præcis huske, hvad servicen er - men så vidt jeg husker, er der faktisk ikke noget fordækt ved den. Der er bare mange der tilmelder sig uden at læse vilkårene for servicen.

Man kan altid finde kontaktinfo på Content Providers hos TDC: http://kundeservice.tdc.dk/pri...

Du kan afmelde servicen ved at ringe til deres telefonsvarer på Tel 80 88 74 17.

For at få penge refunderet skal du maile dem, eller ringe indenfor deres åbningstid, så du kan snakke med en medarbejder 🙂.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 09:02:46
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg har nu kontaktet mit telefonselskab og de siger at det er kommet ved at jeg har kommet til at trykke på et banner i en mobil app. De kan ikke gøre noget ved det da det skulle være fuldt ud lovligt.
Men de har lukket for alle overtakserede tjenester på mit mobilnummer så dette ikke sker igen.

Syntes det er fuldkommen latterligt at man kan tilmelde sig noget ved bare at trykke på en reklame på sin telefon!
Skal lige sige at de gange jeg har kommet til at trykke på en reklame har været ved en fejl og jeg har altid fået lukket internet browseren inden at siden er blevet hentet så har umuligt trykket ja til noget.

Jeg venter nu på svar på den mail jeg sendte igår til Netsize som er det firma der står bag disse beskeder på helpdeskdk@netsize.com

#13 Jeg må lige se hvad der sker. Men syntes virkelig at det her må komme op i medierne hvis det er lovligt.

#16 Syntes også at have hørt noget om det på et tidspunkt.

#17 Jeg har jo aldrig meldt mig til noget med mit mobilnummer. Og det er jo latterligt hvis man kan melde sig til noget ved at komme til at trykke på en mobilreklame i en app ved en fejl. Det er også latterligt hvis andre kan melde en til noget der koster penge ved bare at kende ens mobilnummer uden at man selv skal bekræfte noget.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 09:23:26
Svar/Indlæg:
4018/217
#17 Tak for nummeret. Jeg har nu snakket med Netsize og de siger det er et firma der hedder Pingping der har taget mine penge og jeg er blevet meldt til via en reklame i et app. De har nu lukket for "servicen" og jeg skal selv kontakte Pingping hvis jeg vil have mine penge tilbage.
Jeg har valgt at lade være med at ringe til pingping for det er trods alt kun 45kr og jeg tør nok ikke at ringe til et firma der lever af at stjæle penge for folk via telefonen.

Når man ringer til Netsize får man ikke at vide hvem man her ringet til som man altid gør hvis man ringer til andre firmaer hvilket virker ret underligt 😕

rehan09

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 09:57:57
Svar/Indlæg:
1029/82
#19 Jeg prøvede også at ringe til det selskab som snød mig, men ingen tog telefonen. Herre gud, det er jo "kun" 45 kroner, så jeg overlever nok. Det er bare vildt at man kan blive rig på at disse metoder.

rehan09

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 10:06:57
Svar/Indlæg:
1029/82
*UPDATE*

Jeg har lige været inde på mit teleselskabs hjemmeside (bibob.dk) og jeg kan se at jeg har fået en:
1 stk. Rabat/nedskrivning - 45,00 Kr/13-05-2011 12:03:21 Kompensation - Diverse - 45,00 Kr.

Min opkrævning skete d. 02-05-2011, så der går lidt tid før jeg fik refunderet beløbet.

Men det er jo GREAT NEWS!! 😀

Prøv at ring derind og forklar dem situationen

**UPDATE**
Jeg har lige snakket med Bibob og de mener at man sagtens kan ringe til dem og få pengene tilbage. Jeg har et nummer på dem, som jeg sender dig i en PM, hvis du ikke har det nummer i forvejen. Bibob sagde at de var flinke at snakke med, og at det ikke var svært at få pengene tilbage. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af rehan09 d. 17-05-2011 10:15:48.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 10:14:22
Svar/Indlæg:
5474/39
det er også utroligt at firmaet kan gå imod lovgivnigen omkring markedsføringsloven. Når du har trykket på banneret har du accepteret, at de må kontakte dig med tilbud. Det er ikke loveligt, at tage penge for et tilbud givet af et firma. det er slet ikke lovligt at tage penge for at stoppe med sende reklame en. Evt. læs selv loven...

rehan09

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 15:20:11
Svar/Indlæg:
1029/82
#22 Ja det ved jeg godt, jeg kender godt til markedsføringsloven. Men i praksis er der ikke meget at gøre, på samme måde som dem der snyder ved HwT.dk handler og politiet ikke har mandskab til at klare det. Så vinder ham der snyder.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2011 15:36:54
Svar/Indlæg:
4018/217
#21 Tak fik godt din besked. Har ringet til dem men der ver kun en telefonsvare.
Jeg har nu indtalt en besked hvor jeg siger at jeg vil have mine penge tilbage. Så må vi se om jeg er lige så heldig hehe.

#22 Ja der er fuldkommenlatterligt at det kan ske i Danmark. Men nu når teleselskaberne skal lege bank så kan jeg godt sige at jeg springer deres løsninger over i første omgang pga det her.

mikkeline

Newbie
Tilføjet:
22-08-2011 10:44:17
Svar/Indlæg:
1/0
Hej E2X. Har samme problem.har snakket med mit teleselvskab,og de fortæller at det er reklamer/ringetoner der popper op,og man tilmelder sig hvad enten man bekræfter eller annulere tilbudet 😢 de går videre med sagen og indberetter det,og beder dem om at få det stoppet.Derudover skulle jeg selv henvende mig til teleankenævnet og klage over ping. Det en lang proces men jeg går igang... mit telefirma kalder det rent bundfangeri for dem der har en smartfone.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2011 19:23:11
Svar/Indlæg:
4018/217
Det er jeg ked af at høre 😢 Det er nemlig det rene bundefangeri og det er pisse ulovligt.

Det der er sket er at du har kommet til at trykke på en reklame i et mobilapp.
Mobilappet sender dit mobilnummer lige så snart du trykker på reklamen til et firma der hedder pingping, pga app´et har tilladelse til at læse din telefons identitet. Du skal altså ikke trykke ok til noget som helst og det er ligegyldigt om du når at trykke tilbage inden siden er indlæst. Normalt når man tilmelder sig noget via sms får man en bekræftelse med infomationer om hvad du er tilmeldt og hvordan du stopper det. Pingping sender en sms med teksten "nullnullnullnull" hvilket ikke er særlig oplysende!

Pingping APS er et "firma" ejet af en person som hedder Morten Vestergaard. Sjovt nok kan jeg ikke finde pingping aps på cvr.dk. Pingping bruger en service provider til at trække pengene fra din mobilregning der hedder Netsize som du kan finde på denne side http://www.netsize.com/

Det du skal gøre er at kontakte Netsize på denne mail adr.: helpdesk.dk@netsize.com og skrive at du vil have at de stopper med at tage penge fra din mobilregning og at du ikke her tildmeldt dig noget samt at du ikke har fået en fyldestgørende bekræftigelse meddelelse.