-> #12
Den understøtter også ISO, men ikke DVD-strukturen med menuer osv. I hvert fald ikke på alle skiverne.
Planen var, at have filmene til at ligge på NAS'en, og så streame via netværk. Jeg har også prøvet med (ISO) filerne lokalt (altså, en harddisk eller USB-disk direkte i PCH'en). Ingen forskel.
Oprindeligt ville jeg jo, uanset hvor meget det fyldte, smide vores +500 DVD-film over på NAS'en. Kyle de fysiske medier i kælderen, og så have det hele tilgængeligt fra sofaen.
Det skulle så vise sig at være lidt mere besværligt end først antaget. Så derfor hælder jeg mere og mere imod idéen om bare at have en MKV m. subs liggende på NAS'en.
-> #13
Hvordan kopierer jeg så, nemmest, "lossless" til en MKV?
Har prøvet med MakeMKV, som ret beset ikke rigtigt gjorde hvad det lovede.
Handbrake vil meget gerne re-encode filmen - hvilket heller ikke giver mening.
Jeg har prøvet at "rippe" Video_TS folderen. Men det har affødt to problemer.
1) Jeg skal manuelt vælge den næste fil i rækken, når jeg navigerer til filmens folder. Eks.:
Stolthed og fordom
- bla01.vob
- bla02.vob
etc.
2) Film med kopisikring vil:
a) Ikke afspille
b) Vil gerne afspille, men uden subs eller lyd eller...
c) Vil gerne afspille, med subs, lyd osv. Men a/v er ude af synk.
... generelt. Så syntes jeg bare det har været et helvede at komme til hvor jeg er nu. Og, ret beset, så har jeg bare lyst til at downloade lortet - for det er trods alt nemmere.
Er bare pisseirriteret over, at jeg med eks. iTunes bare kan sætte en CD i maskinen og rippe den. Afspille musikken hvor end the fuck jeg har lyst. Men af en eller anden grund, skal det ikke være så nemt med vores DVD-film. Og der er R I G T I G T mange af dem... 😐