Hej Peter
Du skriver ikke noget om skærmstørrelse og krav til vægt. Men umiddelbat vil jeg anbefale en Thinkpad.
Du bør se efter de nye modeller med Sandy Brigde, da deres grafik ydelse er meget, meget højere end på de gamle modeller. Om du vil vælge en Core i3 eller Core i5 er ikke afgørende. Men måske skal du se efter en model, hvor der kan monteres en SSD i Micro - Sata. Så har du hurtig boot og hurtig opstart af programmer, samt masse plads til data på den almindelige HD.
God jagt
Jeg har selv en ThinkPad Edge 13" som jeg er rigtig glad for. Den har et mere "moderne" design end de andre ThinkPads, som jeg selv synes er rigtig lækkert, samtidig med at den er af lige så god byggekvalitet 🙂
Men som Benny siger oppe i #4, køb en med Sandy Bridge.
-> #0
Hva' for noget "lyd/video-design" tænker du på? 🙂
Har selv leget med ThinkPad's siden 1995.. Det er og har altid været en holdbar maskine..
De seneste jeg har oplevet/prøvet/arbejdet med er T51, X61s, X300, T410 og T510.. Og der har sikkert været flere 🤣
Men én ting er sikkert - Det DUR bare.. Arbjeder selv med en T510 til dagligt med en Core i7 M620 @ 2,67GHz (Turbo 3,06GHz) Det eneste den lige mangler er en SSD, men det kan man jo altid selv købe og smide i..
Personligt så synes jeg gerne man skal op i 15,6" for at man kan sidde komfortabelt og arbejde, men hvis man bare skal have en letvægter med meget arbejdeskraft, så kan en T410/T420 altså være et godt bud. Den er lige det mindre (14,1") og man kan faktisk få samme kraftige sandy Bridge CPU som T520'eren..
-> #13
Det siger mig ikke så meget. Men jeg kan fortælle, at min laptop fint følger med. Dog kan den godt hoste lidt, når jeg arbejder med video i 1080p eller vilde composits i After Effects.
Har du overvejet en HP mobil workstation? De(t) er også nogle ret lækre computere 🙂
Hva' prisleje ligger vi i?
Jeg har selv en ThinkPad Edge 13" som jeg er rigtig glad for. Den har et mere "moderne" design end de andre ThinkPads, som jeg selv synes er rigtig lækkert, samtidig med at den er af lige så god byggekvalitet 🙂
Men som Benny siger oppe i #4, køb en med Sandy Bridge.
Jeg har selv kigget på dem og synes de er fede. Hvad mister man ved disse som er i en konventionel Thinkpad? Dr må vel gå noget tabt i design og den lidt billigere pris? 🙂