Faktisk kan jeg uddybe lidt. Kilden til påstanden er det nye BBC program "Secrets of the Superbrands", der i første episode netop undersøgte teknologivirksomheder som Apple, Nokia og Microsoft.
"The neuroscientists ran a magnetic resonance imaging (MRI) test on an Apple fanatic and discovered that images of the technology company's gadgets lit up the same parts of the brain as images of a deity do for religious people, the report says".
lol ja, man kan teste og konkludere så meget..
Er der samme hjerneaktivitet når man ser en hund som når man ser en kat, må en hund altså være en kat..
Hvordan mon det vil se ud hvis man tester med en fed Android tlf og en Android fanatiker.
At hate Apple er lige så meget en religion som at elske 😉
Der er grund til, jeg har købt mig en polak til at gøre rent... Tror hun har længere levetid end min støvsuger... Om sugeevnen er den samme, kan jeg dog ikke svare på 😲
... ironisk nok, så læser Apple-haters ikke hele artiklen. De nøjes med spisesedlen og tænker "Yay! Jeg er supersjov!"
Faktisk. Så er idéen rigtig gammel, eller... kinda.
Anywho.
Pointen (i artiklen) var, at de tegn man så på religiøse tilbøjeligheder (og fred være med det. Jeg erkender at jeg er glad for Apple, men jeg vil helst ikke puttes i samme kategori som de hjernedøde fanbois!), ikke kun var at finde ved trolige brand-lovers. Nej. Det var faktisk lige så udprægede ved selvsamme brand-haters.
Hvis man lige tager tænkehatten på to sekunder og slipper dilleren med den anden hånd. Så giver det faktisk fint mening.
Det sjove er ikke så meget de idiotiske fanbois, men hvor meget fanbois og (eks.) Apple-haters faktisk minder om hinanden.
Og nu vi er ved det. Selvom I sikkert er pisseligeglade med min evige selvcentrering (og på forhud mange gange rundestykke). Så vil jeg gerne erkende at jeg er stor tilhænger af følgende (eller 'fanboi'. I vælger selv), i alfabetisk rækkefølge:
- Carl Friedrich Gauss - Chateauneuf du Pape - Coca-Cola - Intel - Isaac Newton - Logitech - Tarteletter
Der er sikkert meget mere. Men i bund og grund, så ja. Det er nok dét.
Nåja. Glemte sgu da helt...
- Rambus RAM 😎
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 23-05-2011 22:17:26.
Bare fordi man ikke har råd, kan man stadigvæk godt være en fanboi 😛
Se bare på alle de mennesker der kører i VW Passat med en 1.6 L benzin, køber den billigste MacBook eller Weber grill. Det andet kan jo gøre ligemeget, fordi man er med i "klubben" 😴
Desuden. Så er jeg helt pjattet med den billige Bourgogne til kr. 48,- fra Fakta ❤ 😀