Att.: stand up fans

Hyggehjørnet d.  23. maj. 2011, skrevet af NoNig
Vist: 950 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:25:08
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Tænkte lige. Der er sikkert et nogle, som jeg selv, sørgelige ekstra-materiale-feterende stand up fans derude, som elsker at kigge på folk der er sjovere end en selv.

Så derfor.

Hvis nu man skulle lave et ultimativt stand up show, kun omhandlende computernørder (på både godt og ondt, naturligvis). Hva' kunne man så komme ind på?

Jeg har selv (til de der ikke ved det, så laver jeg lidt stand up) nogle nørd-jokes. Men jeg har lidt problemer med at få dem lavet "generelle", så folk der ikke ved så meget om computere kan være med.

Det kunne faktisk, hvis folk er friske, være lidt sjovt at sammenkoge nogle jokes, med folk fra "miljøet".

I leverer (nørd) vinklen, og så prøver jeg at lave nogle jokes ud af det.

Til gengæld vil jeg gerne optage min optræden med de jokes, og så får I også noget ud af det.

Har haft lyst til at gøre det i lang tid, men jeg er ikke kommet videre end:

"Så var der den om nørden der købte et PCI-grafikkort, men hans bundkort havde kun PCI-e slots"-agtige jokes.

Eller

"Hvor mange nørder skal der til at skifte en CPU-køler?
Svar: Kun en. Ellers kommer de op at skændes."

Eller

"Kender I det, at man har en meget nørdet ven der til enhver sjov historie siger: 'Screenshot or it didn't happen'?"

... ja ok. Der er nogle der er bedre. Men dem får I sgu da ikke gratis. Slap dog af! 😎

- anywho.

Deltagelse af enhver art (selv Tom81) er værdsat 🙂

P.S.: Og nej Svedel77. Jeg laver ikke den med bildøren.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 23-05-2011 22:27:54.
besse

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:29:11
Svar/Indlæg:
1326/83
Jeg har altid synes at "Keyboard not present - press any key" er en klassiker. 🤡

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:31:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

"Keyboard not present. Press F1 to continue"?

Ja... Det kunne man godt få noget ud af. Tror du at det er noget folk (in general) vil kunne forstå? 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 23-05-2011 22:31:15.

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:33:26
Svar/Indlæg:
1440/318
Jamen en ting du da skal ha med et eller andet sted er alle de forkortelser der er på et forum/en chat LoL, rofl. wtf, osv... det tror jeg man ville ku få meget sjov ud af at fortælle en hel historie kun på "chat" sprog... Håber du ved hvad jeg mener 🙂

Og husk nu... Vi nørder er altid hvide 🙂

besse

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:34:02
Svar/Indlæg:
1326/83
#2 Måske, måske ikke, 😉
Tror det er en kunst at lave jokes om nørder til det store publikum. Hvis man skal det tror jeg, du skal tage udgangspunkt i nogle typiske fordomme/klicheer hvis det skal virke.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af besse d. 23-05-2011 22:34:16.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:39:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Jeg tror at Simon Talbot lavede en 'World of Warcraft'-joke, med "nørd/chat-sprog".

Idéen er rigtig god. Men tror du det vil virke *irl*?

-> #4

Kom gerne med eksempler. Du ved. Man ser ikke skoven for bare træer... eller, sådan no'ed.

Jeg lavede en - det var da jeg stadigvæk var forholdsvis ny - hvor jeg svinede nogle "nørd-venner" til. Publikum reagerede ikke rigtigt på jokens punchline, så jeg lavede lidt impro hvor jeg sagde:

"... og ja! Jeg tør godt gøre grin med nørder. Hva' er det værste de kan gøre? Løbe efter mig med deres blegfede kroppe og slå mig med et tastatur?"

Det virkede ret godt.

Er det sådan noget du mener?

For, jeg vil helt vildt gerne gøre grin med nørder. Altså, på den hjertelige måde. Ikke på sådan en "se hvor er de sørgelige", men snare "fuck hvor er VI sørgelige"-måde.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 23-05-2011 22:39:58.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:41:05
Svar/Indlæg:
7765/230

-> #1

"Keyboard not present. Press F1 to continue"?

Ja... Det kunne man godt få noget ud af. Tror du at det er noget folk (in general) vil kunne forstå? 🙂

NoNig skrev d. 23-05-2011 22:31:01

Idag er stort set alle jo i berøring med en pc dagligt, så den skal de sgu nok fatte...
Hvis altså ikke lige du fyrer den af på et plejehjem hvor alle er 70år+.. 😛

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:46:59
Svar/Indlæg:
1440/318
Ja gu, vil det da virke... Hvis ham der gør det, gør det godt 😉

Hørte en gang en englænder/amerikaner der gjorde det med "gadgets" (pc, gpc, mac osv)
Ellers skulle du gøre det med de ting vi bruger på nettet...
Google, facebook, myspace, youtube, picassa, hwt.... 😀

patrick1994

Erfaren rotte
Tilføjet:
23-05-2011 22:47:40
Svar/Indlæg:
77/8
http://www.youtube.com/watch?v...
- Så jo, det gjorde han :D

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:48:49
Svar/Indlæg:
2211/331
"press any key","hvor fanden er any"

besse

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:53:09
Svar/Indlæg:
1326/83
Tag evt. et kig på denne side: http://www.wherestheanykey.co....

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
23-05-2011 22:56:52
Svar/Indlæg:
2263/307
Den med "kop-holderen"

Hvorfor trykke START for at LUKKE computeren

Hate på den fucking papirclips der har drevet wordbrugere til vanvid verden over

Hvad er der så på skrivebordet nu? "En kuglepen og en pakke tyggegummi"

Luk alle vinduer - "OK, også døren?"

Forskellen på hvordan det samme budskab opfattes med/uden en smiley til sidst. "JEG SLÅR DIG IHJEL I NAT!"
eller
"Jeg slår dig ihjel i nat 😛 "

Ser man en IT-mand, sidder han bumstille, og stirrer ind i skærmen. Det kunne være skægt, hvis skærmen en dag sprang op i hovedet af ham.

Spriz

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2011 22:59:55
Svar/Indlæg:
337/33
"

"... og ja! Jeg tør godt gøre grin med nørder. Hva' er det værste de kan gøre? Løbe efter mig med deres blegfede kroppe og slå mig med et tastatur?"

"

Fik sgu mig til at grine :P Epic..!

Btw, kan man leje dig - hvis du forstår sådan en lille en ? :D

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Spriz d. 23-05-2011 23:00:31.

HoPLa

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2011 23:57:21
Svar/Indlæg:
338/34
du kunne jo evt lave noget om e-sport, og hvilke stramme kost planer de kører for at være i topform(red bull, cola og chips osv)

trænings planer. Hærdning af røv ved at sidde time vis på hårde ting så den ikke blir øm under konkurrencer
blære udvidelse så man ikke skal tisse under kampe osv.

og der kan helt sikkert også køres videre på e-sport

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af HoPLa d. 24-05-2011 00:04:25.

RasmusAnden

Superbruger
Tilføjet:
24-05-2011 09:58:17
Svar/Indlæg:
880/67
#13 - den med e-sport kunne faktisk godt have noget potentiale, ja! 😛

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
24-05-2011 10:53:23
Svar/Indlæg:
5363/442
Jeg tror det er rigtig svært, at få så meget ud af den vinkel, at du gør grin med dig selv. Så bliver det hurtigt lidt for teknisk, i stedet for at man kigger udefra og ind på nørderne - hvis du kan følge mig.

Eventuelt kunne man vinkle den som: "Jeg har en ven det ikke er nørd, og han spørger mig så hvordan det kan være, at jeg altid sidder i mørket og koder/spiller/whatever - drikker så meget cola - et eller andet" - Og så et eller andet svar, der gør lidt grin med dig selv..

De sjoveste jokes er imo dem, hvor stand upperen tager fat i et eller andet alle kender til, og får et eller andet ud af det. I nørd-tilfældet er den klassiske cola, bleg hud (den kunne du jo som ikke-ret-bleg måske få noget ud af? :P ), manglende sociale kompetencer etc.. Så hjælper det ikke, at gøre dem alt for komplicerede, og f.eks. referere til PCI/PCI-e, sockets etc.

Se eventuelt Poul Carstensen, han kan få noget sjovt ud af selv de mindste ting: http://www.youtube.com/watch?v...

Kunne man ikke få noget sjovt ud af en Coca Cola - Pepsi krig? Kunne måske også se potentiale i noget lignende: "Vi nørder er ikke så forskellige fra "almindelige mennesker", almindelige mennesker diskuterer om BMW eller Mercedes er bedst, mens nørder diskuterer Intel VS AMD." - og så noget med at det i begge tilfælde er tåbeligt at diskutere, og begge grupper er lige irationelle..

Hovsa - det blev lige pludselig til en masse tanker, håber du kan bruge lidt af det 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2011 16:17:23
Svar/Indlæg:
23132/740
Det er godt allesammen. Bliv endelig ved 🙂

-> #12

Det kan man sagtens. Du kan skrive en PM med yderligere spørgsmål, hvis det er 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 24-05-2011 16:18:38.