problemer med stofa

Diverse d.  24. maj. 2011, skrevet af JSJ
Vist: 1855 gange.

JSJ
 
Overclocker
Tilføjet:
24-05-2011 22:54:08
Svar/Indlæg:
6/4
hej, jeg vil lige høre om der er andre i Århus området med nedsat hastighed hos stofa?

jeg har 30/3 mbit, og jeg har 3 computere, og når jeg kører diverse speedtests på nettet får jeg mellen 1,3 og 6.5 mbit, men sjovt nok får jeg 30 mbit på stofas test! (man undres!) og lige meget hvad jeg henter på nettet er det med max 100 kbs, og ikke engang youtube kører ordentligt.

Jeg har prøvet at formatere min ene computer så den er helt clean og det har intet hjulpet.
Jeg har lige købt nyt netkabel, og har 2 andre jeg også har prøvet med så der kan problemet ikke være.

Jeg har kontaktet stofas inkompetente kundeservice, som fortæller mig jeg skal rokke lidt rundt med kablerne (WHAT??!) og hard-reset og genstarte min router (som er den thomson-ting, jeg fik tilsendt af stofa) og det har intet hjulpet.
Jeg har desuden ændret mit wifi-kodeord, for at sikre mig jeg ikke havde nogle ubudne gæster.

Efter ca. en time hvor hun går til og fra telefonen, kommer hun til den konklusion at problemet er i min computer, og at der er noget der ligger og blokerer min forbindelse. Og det åbenbart gældende for alle 3 computere.. Jeg får tilbudt et besøg af en tekniker men det bliver for egen regning.

Er der andre herinde der har oplevet samme problemer?

Og kan i evt. anbefale et selskab der anvender samme data-stik som stofa? Jeg har nemlig lige brugt en halv dag på at trække 20 meter netkabel pænt og flot gennem stuen, og vil egentlig gerne slippe for at trække et nyt kabel, fra telefon-stikket som er i den anden ende af lejligheden 🙂

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
25-05-2011 00:10:17
Svar/Indlæg:
6368/477
Har du afprøvet den interne hastighed? Hvis denne er okay, så kan det jo umuligt være dine kabler der fejler noget.


Dionysos
 
Overclocker
Tilføjet:
25-05-2011 02:07:31
Svar/Indlæg:
91/7
Det lyder som Stofa, som man kender dem 🤡

Har du, for en sikkerheds skyld, prøvet at forbinde deres modem direkte med en af dine computere, udenom router og switch?
Hvis du stadig får det samme resultat dér, så kan det simpelthen ikke være rimeligt, at du skal betale for at få besøg af deres tekniker.


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2011 06:03:34
Svar/Indlæg:
576/62

Det er stofa i en nøddeskal.
utroligt med bortforklaringer de kan komme med, selv i sager som er så åbenlyse ift hvor fejlen ligger.
Har selv haft kæmpet med dem tidligere hvor min 50/2 linie hver aften gik ned til 1-4 m/bit fra kl 19-22.
Selvom det var meget tydeligt at det skyldes overbelastning af nettet og at jeg i løbet af dagen holdte en 46-48 m/bit, ville de ikke erkende at fejlen lå hos dem.
En af bedste bortforklaringer de kom med, var dog at det var min Norton antivirus som tog al min ofrbindelse...hmm..tilfældigvis lige i primetime og ikke i løbet af dagen 🤣

Tror faktisk ikke at det er fordi kundeservice er direkte inkompetente eller dummere end andre folks børn, men bare stofa's forretningspolitik at ved fejl er det alt andet end dem og deres gear der fejler.
I mit tilfælde endte det dog, efter en del tovtrækkeri og et par teknikker besøg på deres regning, med at jeg kun betalte for deres 4m/bit linie indtil de fik styr på deres udstyr.

Har en kammerat som kæmper med dem iøjeblikket, da han oplever daglige udfald på linien...samme scenarie, en masse bortforklaringer og alt andet udstyr for skylden for hans manglende netforbindelse flere gange dagligt.

Held og lykke i sagen..og hvis du er sikker i din sag, så få en teknikker ud.
De ved jo godt at det skræmmer folk at "true" med, at de selv skal betale for teknikker hvis fejlen ikke er stofas.

Det skal til sidst siges at det i mit tilfælde godt kunne betale sig at brokke sig konstant, både fordi jeg fik min forbindelse billigere og de fik også styr på deres udstyr og jeg har nu meget sjælden problemer med min forbindelse.


brra
 
Overclocker
Tilføjet:
25-05-2011 15:58:13
Svar/Indlæg:
13/1
Har samme forbindelse her mit resultat.
Har ikke rigtigt oplevet nogle problemmer i de år jeg har haft stofa men som #3 skriver så tror jeg det afhænger af hvor du bor.

Bor i Næstved