Ja, jeg er også lidt usikker her, om det faktisk bliver betragtet som et ærinde.
Jeg har ringet til politiet i Aalborg og sagt at bøden er uberettiget, og det eneste jeg fik at vide var, at hvis jeg ikke ville erkende mig skyldig, skulle jeg blot lade være med at betale bøden.
Postkassen er unik for mig; jeg ved ikke hvor der er opsat andre postkasser.
Ja, jeg kan jo stå med en regner på 5k+ hvilket budgettet ikke lige ligger til, men igen, en eller anden skal jo sige stop, og ikke bare bukker under for presset, ellers sker der jo aldrig noget
Det var faktisk ikke noget dårlig ide. Jeg tror jeg køre en tur imorgen og får taget billeder af det, og så tager ind og spørger om komunen har lyst til at betale. Problemet er, at vejen drejer, og derfor har politiet ikke kunnet se at jeg har været i postkassen. Hvorfor de så ikke har stået før at vejen drejer, så de kunne se begge veje, det fatter jeg hat af.
Ja, nu får jeg lige taget et par billeder som polarfar foreslår, og hvis det ikke hjælper må jeg jo skrive hendelsesforløbet ned, gå ind på stationen og aflever det, og sige at at jeg ikke gider betale bøden pga. det der står på papiret. Så må jeg vel få noget mere at vide om loven omkring det ærinde jeg har haft på gaden.
Det er ikke landbetjenten nej, det er 2 alm. patruljer der køre på motorcykel. Jeg ved at han tit er der fredag aften for at få stoppet det gaderæs der er.
Hvis at flere har brugt den undskyldning, så burde de have flyttet deres udsigtspost over gaden op til postkassen, så har de haft mulighed for at overvåge hele gaden.
Jeg fik at vide at de stopper alle der køre på den vej, pga. det gaderæs der foregår fredag aften, så derfor blev jeg da også stoppet, og det er da også fint nok, men de skal ikke være alt for magt liderlige eller bare gå når man snakker til dem.
Desuden, så fik jeg at vide af betjenten at hvis jeg skulle i postkassen, så skulle jeg vende om og køre tilbage. Hvad er det for noget at sige? Hvis at jeg har et ærinde på vejen, og jeg skal videre til et andet ærinde, og det er hurtigere at køre igennem, jamen så har jeg da lov til at køre igennem.
Han sammenlignte det forøvrigt med at aflevere sin blinde mormor inde i Aalborg til øjenlægen derinde (hvis nogen ved hvor det er?). Her har man jo et ærinde, og må gerne køre der ind, men så siger han, at man også skal vende om midt inde i gågaden. Jeg forklarer ham, at det jo er umuligt at vende om inde i gåganden i Aalborg, og at dem jeg har set, blot kører igennem alligevel. Men igen var betjenten så arrogant, at han faktisk afbrød mig flere gange imens jeg var igang med at forklare at det ikke var muligt, og så var det at han til sidst bare gik imens jeg forklarede det.
Magen til arrogant betjent skal man godt nok lede længe efter!