Vil jeg kunne vinde dette i retten?

Hyggehjørnet d.  30. maj. 2011, skrevet af freak_master
Vist: 2732 gange.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2011 08:26:30
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg har fået en bøde på 500kr. for snart 2 måneder siden. Dog mener jeg slet ikke at den er berettiget.

Den korte:
Jeg kørte forbi et "Kun ærendekørsel tilladt" skilt, for at smide et brev i en postkasse ejet af post danmark, da jeg så kommer ned i bunden holder der 2 motorcykel betjente og giver mig en bøde. Jeg prøvede at forklare at jeg har været i postkassen, men så fik jeg blot at vide at hvis jeg skulle være flabet ville de kigge hele min bil igennem. Fair nok, jeg har intet at skjule, så jeg bliver ved med at snakke til ham. Så siger han at den ikke holder i retten, og jeg spørger hvorfor, hvorefter at politi manden bare går fra mig. Jeg råber til ham, at han da er flabet at han bare går mens jeg snakker til ham. Da jeg skal videre ned på en tank og have mad køre jeg igen.

Den lange:
Nogen af jer kender måske godt til dem som køre bil ræs ude i Støvring, og det er fra den OK tank hvor dem som køre ræs opholder sig. Jeg skal smide et brev i post danmarks postkasse, så jeg køre da forbi skiltet med "Kun ærende kørsel tilladt" for at komme hend til postkassen. Postkassen ligger cirka midt på vejen, og vejen drejer lige efter. For ender står der 2 motorcykel betjente og den ene stopper mig. Han giver mig en bøde, selvom at jeg har sagt at jeg har været i postkasen, hvilket han fatisk ikke kan se at jeg har været. Jeg får at vide, at hvis jeg er flabet vil han bare rode min bil igennem. Fair nok, jeg har intet at skjule, så jeg snakker videre til ham. Jeg siger igen at jeg har afleveret et brev i postkassen, men jeg får at vide at den jo ikke holder i retten. Derefter giver han mit kørekort tilbage, og derefter går han, imens at jeg snakker til ham. Jeg råber til ham at det er da ham der er flabet nu, for han går bare imens jeg snakker til ham. Herefter går han hend til sin kollega, efter få sekunder kommer der endnu en bil som han stopper, og ignorer derefter mig totalt.
Jeg har 3 vidner på at jeg har været i postkassen i midten.

Jeg gider ikke tage i retten med det, og så tabe, da det kun er 500kr. men jeg synes altså også at det virkelig er fejt at jeg skal have en bøde for noget som jeg ikke har gjort, bare fordi at politimanden er magt liderlig.
Jeg fik også at vide at grunden til de stod der var pga. det bil ræs der foregik, og at jeg jo havde været med i det, så jeg vidste det godt. Jeg var ikke engang klar over, at jeg var med i det.

Desuden mener jeg faktisk at politimænd tager deres job alt, alt for personligt. Snakker man til dem, føler de sig virkelig hævet over en, men de glemmer bare, at det er en selv der betaler deres løn.
Jeg har fået afvide flere gange at den bil jeg køre i (BMW 525 E34 med 2.8 motor) er en stor faktor i dette spil, men bare fordi jeg køre en BMW med en stor motor, behøver jeg jo ikke at være en "fartbølle".

Jeg har kigget meget på nettet, men jeg er stadig lidt bange for at tabe, da det jo kan komme til at koste mig mange flere penge end det allerede gør, og som fattig studerende, så passer det ikke lige ind i budgettet.
Nogen der har noget input til om dette kan vindes, eller om det er bedre bare at betale skidtet?
Peterlh

Overclocker
Tilføjet:
30-05-2011 09:28:54
Svar/Indlæg:
449/19
Det mest fornuftige og sikre ville nok være bare at betale skidtet, men jeg tror sgu at jeg ville tage en tur i retten.
Det kommer jo lidt an på om man betragter det at skulle smide et brev i postkassen som et ærinde.
Hvis man gør kan du jo klart vinde da du ikke har gjort noget ulovligt, og politiet ikke kan bevise at du ikke har smidt et brev i postkassen.

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2011 09:35:09
Svar/Indlæg:
648/5
Du kan jo også starte i lidt mindre skala og klage over bøden. Ved ikke lige hvor sådan en klage skal afleveres, men tag på nærmeste politistation og snak med dem...

The_Dare_Devil

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 09:36:30
Svar/Indlæg:
422/58
Jeg er lidt i tvivl. Efter at have læst lidt på paragrafferne, er jeg ikke blevet klogere. Såfremt du havde et ærinde, er bøden selvfølgelig uberettiget. Men alle de ærinder, jeg umiddelbart kan finde nævnt (indkøb, firmabesøg, bopæl etc.) har alle det til fælles, at de er unikke.

Postkassen er ikke unik; du kunne være kørt over til en anden postkasse og stadig have fået sendt din post. Derfor er jeg i tvivl om, hvor vidt du i lovmæssig forstand har et reelt ærinde :/

- men en klaphat er betjenten da 😀

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 09:40:28
Svar/Indlæg:
4018/217
#0 Ja gør som #2 siger og derefter prøv retshjælpen. De må da have svar på dit spørgsmål 🙂

Syntes det er utrolig dårlig stil af politiet det der. Og hvis jeg havde råd ville jeg også have gået i retten. Men som du selv siger så er det mest sikre bare at betale.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
30-05-2011 09:40:45
Svar/Indlæg:
2309/846
hvis man placerer en postkasse et sted hvor der kun er ærindekørsel tilladt, hvordan skal man så kunne poste et brev uden at få en bøde hvis ikke betjenten har set dig smide noget i postkassen.

Den er da gal med enten skiltningen eller postkassens placering.

Jeg ville nok forsøge at få et billede hvor man kan se både postkassen og "ærindekørsel tilladt" skiltet, og så op og banke på hos kommunens tekniske forvaltning, eller hvem der nu styrer den slags, og spørge om de vil betale bøden.

/polarfar

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polarfar d. 30-05-2011 09:43:17.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 09:42:27
Svar/Indlæg:
7765/230
du har et ærinde i gaden så kør den i retten, hvis ikke det hjælper at klage over den..
skriv et nøjagtigt forløb af hendelsen ala det du gør her, aflever den på den lokale rockerstation, eller vil de ku fortælle hvilket chapter der skal have den.. :yes: 😛

Mc pansere = Danmarks største rockerklub = dummebøde.. 😳

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af crankyrabbit d. 30-05-2011 09:46:18.

KinGzeDK

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2011 09:43:57
Svar/Indlæg:
411/7
Det var da vist ikke landbetjenten fra Skørping. Han er sådan en flink mand. Mener nu heller ikke han kører motorcykel.

Må nu indrømme at jeg ikke deler dit synspunkt med politiet. Måske har du virkelig været i postkassen, men hvor mange har de ikke taget inden dig som har brugt den undskyldning?

Har kun haft lidt kontroverser med én af de betjente jeg er blevet stoppet af. Det var fordi og gav mig en bøde OG en skideballe. I min verden, kan han gøre én af delene - ikke begge. Skideballe eller bøde!

Desuden har jeg hentet utallige pizzaer på alanya i Støvring. Endda i en BMW, men den er jeg aldrig nogensinde blevet stoppet i. Min Volvo til gengæld..

The

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 10:04:58
Svar/Indlæg:
1406/100
500 kr er ingen ting i forhold til den bøde jeg lige har fået for at min hund løb fra mig og hade revet sit hunde teng af 1900kr ved kasse 1 😲

1000kr i bøde og 900kr for den hundetrasport de sendte ud 😢

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af The Heatkiller d. 30-05-2011 10:05:30.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 10:08:54
Svar/Indlæg:
7765/230
rimeligt nok hvis ikke du har mere styr på din "køter".. 😳

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 10:12:29
Svar/Indlæg:
4018/217
Syntes faktisk du skal prøve at gå til preseen. Skriv evt din historie til ekstrabladet og se hvad der sker.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2011 10:17:45
Svar/Indlæg:
6368/477
Ja, jeg er også lidt usikker her, om det faktisk bliver betragtet som et ærinde.

Jeg har ringet til politiet i Aalborg og sagt at bøden er uberettiget, og det eneste jeg fik at vide var, at hvis jeg ikke ville erkende mig skyldig, skulle jeg blot lade være med at betale bøden.

Postkassen er unik for mig; jeg ved ikke hvor der er opsat andre postkasser.

Ja, jeg kan jo stå med en regner på 5k+ hvilket budgettet ikke lige ligger til, men igen, en eller anden skal jo sige stop, og ikke bare bukker under for presset, ellers sker der jo aldrig noget

Det var faktisk ikke noget dårlig ide. Jeg tror jeg køre en tur imorgen og får taget billeder af det, og så tager ind og spørger om komunen har lyst til at betale. Problemet er, at vejen drejer, og derfor har politiet ikke kunnet se at jeg har været i postkassen. Hvorfor de så ikke har stået før at vejen drejer, så de kunne se begge veje, det fatter jeg hat af.

Ja, nu får jeg lige taget et par billeder som polarfar foreslår, og hvis det ikke hjælper må jeg jo skrive hendelsesforløbet ned, gå ind på stationen og aflever det, og sige at at jeg ikke gider betale bøden pga. det der står på papiret. Så må jeg vel få noget mere at vide om loven omkring det ærinde jeg har haft på gaden.

Det er ikke landbetjenten nej, det er 2 alm. patruljer der køre på motorcykel. Jeg ved at han tit er der fredag aften for at få stoppet det gaderæs der er.
Hvis at flere har brugt den undskyldning, så burde de have flyttet deres udsigtspost over gaden op til postkassen, så har de haft mulighed for at overvåge hele gaden.
Jeg fik at vide at de stopper alle der køre på den vej, pga. det gaderæs der foregår fredag aften, så derfor blev jeg da også stoppet, og det er da også fint nok, men de skal ikke være alt for magt liderlige eller bare gå når man snakker til dem.

Desuden, så fik jeg at vide af betjenten at hvis jeg skulle i postkassen, så skulle jeg vende om og køre tilbage. Hvad er det for noget at sige? Hvis at jeg har et ærinde på vejen, og jeg skal videre til et andet ærinde, og det er hurtigere at køre igennem, jamen så har jeg da lov til at køre igennem.

Han sammenlignte det forøvrigt med at aflevere sin blinde mormor inde i Aalborg til øjenlægen derinde (hvis nogen ved hvor det er?). Her har man jo et ærinde, og må gerne køre der ind, men så siger han, at man også skal vende om midt inde i gågaden. Jeg forklarer ham, at det jo er umuligt at vende om inde i gåganden i Aalborg, og at dem jeg har set, blot kører igennem alligevel. Men igen var betjenten så arrogant, at han faktisk afbrød mig flere gange imens jeg var igang med at forklare at det ikke var muligt, og så var det at han til sidst bare gik imens jeg forklarede det.

Magen til arrogant betjent skal man godt nok lede længe efter!

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2011 10:19:03
Svar/Indlæg:
6368/477
Det havde jeg faktisk selv tænkt over at gøre, dog har jeg udskudt det lidt da jeg ville have meninger her inde først. Men ja, pressen kan helt sikkert også hjælpe. Det kunne være at efter jeg har været ved komunen, at jeg skulle gå til pressen med det.

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 10:31:10
Svar/Indlæg:
403/71
Jeg er ret overbevist om, at hvis du tager sagen i retten, så taber du den formodentligt.

Dette skyldes fortolkningen af begrebet "ærinde". I færdselslovens forstand, er jeg ret sikker på, at et ærinde er noget, hvor du SKAL et pågældende sted hen. dvs. hvis du skal
- besøge nogen på en specifik adresse,
- handle i en specifik butik,
- aflevere varer på en given adresse

ergo, hvis du SKAL noget, hvor du er NØDT til at køre den pågældende vej.

Et ærinde er dermed IKKE, at du vælger at bruge en funktion (postkasse etc.), fordi det er det der er det mest belejlige for dig.

At poste et brev vil i den henseende IKKE være et ærinde, idet der, som en anden kommenterede, er masser af andre postkasser du i stedet KUNNE have brugt - disse står spredt rundt omkring ved de større veje, så dit argument med at du ikke kender andre holder ikke i den forbindelse.

Når det så er sagt, så synes jeg du skal prøve at klage over bøden til rette instans, hvor du i klagen også skriver navne og kontaktoplysninger på dine vidner, og så ser om det kan have nogen effekt. Det kan være politiet vil se på sagen igen, og vurderer at det er et grænsetilfælde, hvor tvivlen skal komme dig til gode.

edit - tilføjelse

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af lp_larsen d. 30-05-2011 10:38:03.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2011 10:38:46
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg kan godt se hvad du mener her. Men som jeg har skrevet tidligere, så SKAL jeg ind på den vej, da det er den eneste postkasse jeg kender til, og jeg er ret sikker på at jeg skal forholdsvis langt væk for at finde en anden post danmark postkasse.

Jeg har også skrevet at jeg klaget over bøden. Det eneste jeg fik at vide var, at jeg blot skulle lade være med at betale den, og tage den i retten, så det var ikke til meget hjælp.

Det var dog ved et telefon opkald. Kan en skriftlig klage gør mere?

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 10:54:05
Svar/Indlæg:
1495/34
Mileparken I Skovlunde har også et stykke vej der ofte benyttes af Brian og alle de andre idioter der skal ud og vise deres "evner" som farttosser, i hver ende af Mileparken er der sat et skilt op der forbyder kørsel i tidsrummet 22-06 med mindre du har et ærinde.

Der findes 1000 andre postkasser end den du ville benytte, så derfor kan du ikke påstå du havde et ærinde derinde. Hvis du i stedet skulle aflevere brevet til en af de virksomheder på vejen (ansøgning el. lign.) så var din sag en anden.

Betal bøden

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2011 11:00:44
Svar/Indlæg:
6368/477
Tak for dit svar. Hvor har du de informationer fra?
Jeg tror at jeg vil prøve at gå ind på stationen og først spørge om man må køre ind sådan et sted for at aflevere post i en post danmark postkasse, da jeg som har skrevet tidligere, ikke ved hvor der findes en anden postkasse.

Galvatron

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 11:08:35
Svar/Indlæg:
650/57
http://www.postdanmark.dk/iis-... så kan du finde din postkasse ! 😎

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2011 11:12:05
Svar/Indlæg:
6368/477
haha jo tak. Jeg har lige søgt, og der findes kun den ENE postkasse i hele støvring! Så skal jeg simpelthen køre helt til en anden by for at aflevere min post, blot fordi at kommunen vil have et "Kun ærinde kørsel tilladt" skilt?

Billede af søgningen:
http://imageshack.us/photo/my-...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 30-05-2011 11:13:23.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 11:22:10
Svar/Indlæg:
7765/230
kan da ellers få øje på et par stk.. 😛 men måske det forkerte Støvring?? 😲 🤣 (jylland er jo stor)

Ps. håber du har gjort dit arbejde bedre når og hvis du tager den i rette....For med 11 postkasser i byen er din sag absolut ikke blevet nemmere...
Og byen er jo ikke så stor at det tager ½ og hele timer at køre den igennem..ikke engang på cykel. 😳 🤣 🤣

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af crankyrabbit d. 30-05-2011 11:31:52.

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2011 11:38:22
Svar/Indlæg:
1001/5
Hmm..

Jeg synes om udgangspunkt også at hele forløbet er en smule mærkeligt. Men vil give betjentene ret.. Du har nok ikke et "ærendekørsel" i form af en postkasse. Desuden lyder det som om, at du godt kunne stille bilen på en anden gade og gå hen til postkassen.

Men tror helt sikkert det har noget at gøre med den bil du kører i. En E34 er en virkelig fed gammel slæde, kører selv i en E30 og politiet kikker altså mere efter en, selvom man kører pænt og ens bil ikke er pumpet med med neon..

Men hvordan du skal gribe det an, det ved jeg ikke. Kender du ikke nogen som har en juridisk baggrund?

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2011 12:24:02
Svar/Indlæg:
6368/477
Hvordan fandt du dog det? 😲
Jeg kunne ihvertfald ikke finde alle de postkasser der på den hjemmeside, og jeg kender heller ikke til dem.

Det er muligt at gå derhen, da der er cykelsti til at gå på, og længere inde er der græs, men det er da alligevel ikke hensigtsmæssigt.

Ja, jeg har også en kammerat der havde sådan en E30'er. Han kunne ikke køre igennem Aalborg fredag og lørdag aften uden at blive stoppet, de skulle lige se hans kørekort. Det sker dog ikke så meget for mig. Min er hverken sænket, fået skiftet lygter eller andet pis, den er som en bil skal være, og så kan den komme over kantstenen. Men ja, kommer der en 20-årig i sådan en bil, så bliver man bare kigget ned på. Igen en alt for arrogant betjent.

Jeg kender desværre ingen med juridisk baggrund, det er også derfor at jeg har oprettet tråden her. Men jeg prøver lige at ringe og høre hvordan jeg skal forholde mig med sådan en postkasse der, uden at sige noget om sagen her. Det er som om at lige så snart jeg nævner sagen, går politi folkene i forsvarsposition, om som skrevet, arrogant og kigger ned på en.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 12:38:34
Svar/Indlæg:
4018/217
#15 Har nemlig kørt igennem mileparken så mange gange før jeg så skiltet. Syntes de der skilte er alt for små lidt ligesom de nye små firkantede fartskilte med et tegnet rundt fartskilt i midten som bliver brugt på nogen veje. De er simpelhen ikke til at få øje på da de ligner p-skilte eller andre skilte der ikke er vigtige når man køre og derfor bliver sorteret fra.

Ved godt det er en anden debat men syntes virkelig at der skal være nogle helt bestemte kendetegn ved skilte der tilegner sig bilister med vigtig information. Man kan simpelhen ikke lave et skilt med et lille rundt skilt i en lille firkantet ramme og forvente at bilisten læser det når han eller hende kommer kørende om aftenen med 50km/t.
Hvorfor ikke sætte det kendte store runde skilt op med bilen og motorcyklen med en rød streg over og så sætte et skilt neden under hvor der står ærindekørsel tilladt og div tidspunkter.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 30-05-2011 12:40:09.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 12:59:53
Svar/Indlæg:
7765/230
ja men så er jeg da glad for at jeg har ku bringe viden til dig om din egen by... 😳 😛
det er ikke hver dag det sker... :no: 🤣 🤣

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 13:00:02
Svar/Indlæg:
1814/48
@18 Du lagde ikke mærke til ordene "Kan ikke vises på dette zoom niveau." på dit billede?

Med hensyn til om spørgsmålet om ærinde vil aflevering af et brev ikke alene være nok, specielt ikke i en by hvor du på det rette niveau finder ti andre postkasser og en postbutik indenfor 10 minutters kørsel. Den nærmeste, der ikke kræver et ærinde, ligger for fremtidig reference på adressen Ved Bjerget 2, Støvring.

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 13:38:12
Svar/Indlæg:
1248/70
Det koster da ikke noget at tage sagen i retten (kun hvis du skal tage fri fra arbejdet, naturligvis). Hvis du vil have vished for sagen, så gå du blot i retten med din sag. Taber du din sag så kommer du jo blot til at betaler bøden, hvilket du jo så alligevel skal.

(har i øvrigt selv vundet en sag over politiet i retten i en færdselsssag)

Det er jo netop det, der gør Danmark til et godt sted at være, at vi lever i en retstat hvor det ikke er politiet men dommeren der afgør sagen.

-------CB

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Karsten-B d. 30-05-2011 13:39:14.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2011 18:18:36
Svar/Indlæg:
6368/477
Det er ikke min egen by, jeg bor ca. 10 min på motorvejen derfra 😉

Det gjorde jeg faktisk ikke. Men jeg startede også med at have sammen zoom som CrankyRabbit har, men alligevel ingen postkasser.
Hvad hvis at man ikke ved at der er andre postkasser. Kan uvidenheden komme en til gode?

Jo, det koster netop noget at tage sagen i retten, ellers ville alle mennesker jo gøre det. Hvis jeg vinder bliver jeg fri for at betale bøden, hvis jeg taber, så skal jeg betale løn for hele baduljen, og som skrevet når pengene ikke lige til det.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 18:41:47
Svar/Indlæg:
7765/230

Kan uvidenheden komme en til gode?
ja det kan den da, bare ikke i en retssag.. så ville det jo være for nemt at slippe ud af alverdens sigtelser..
Mig dum og ingenting vide..hø hø.. :no: den går sgu inte 🤣 🤣

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 20:00:52
Svar/Indlæg:
3854/175
altså, ja.. du kunne finde en anden postkasse at bruge...

Men hvorfor i alverden sætter man en postkasse på en vej hvor det kun er ærindekørsel der er tilladt? det skal satme være en stor vej (mange beboere) hvis der skal en postkasse op til en hel vej?
prøv engang for sjov (hvis du har tid) så lav et skema eller en lille statistik over hvor mange ejendomme de andre postkasser servicere og så se hvor mange der bor på den vej, hvor den så famøse postkasse står.. og hvis der nu boede flere hundrede på den vej, ville det så ikke være små retarderede at sætte et ærindekørsel kun, op?

men generelt virker det her som et temmelig akavet sag, og betjenten har da fået de samme piller som nogle skolelærer (no offence) har fået.. magt-viegra 🤣 🤣

#27 ja, kunne lige se Lors Dukajev sidde i retten og sige: hello! me did no know that madeing a bomb was no-legal in danemark 🤣 🤣
(og det er jo så på lidt "gebroken english"^^)

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 22:25:02
Svar/Indlæg:
2576/125
#28 Det kan jo tænkes at skiltet er sat op efter postkassen 🙂 Anyway, jeg havde betalt bøden og taget det som et af livets sure øjeblikke. Alt den tid, tabt arbejdsfortjeneste osv. for 500,- plus du ikke står vanvittigt godt i sagen, så betal og glem det.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MaddPirate88 d. 30-05-2011 22:26:49.

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 22:28:30
Svar/Indlæg:
3854/175
#30 det kan jo tænkes at ham der satte skiltet op hed Morten og hans makker hed Peter :D 🤣

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2011 22:43:16
Svar/Indlæg:
6368/477
Grunden til at skiltet er sat op er at politiet er træt af det gaderæs der bliver kørt på gaden, så derfor har de prøvet at stoppe det ved at sætte det skilt op, og derefter holde nede for enden og give bøder til alle og enhver der køre der ned, så ja, skiltet er sat op efter postkassen.

Det er industri område lige der, så det er kun en række firmaer der er beliggende på den vej. Det er vel en 7 - 8 firmaer der ligger på vejen, ikke flere.

Jeg fandt lige stedet på postdanmark kortet med postkassen og lavet en lille illustration:

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2011 15:59:30
Svar/Indlæg:
3854/175
okay, ja der står godt nok andre postkasser tæt på, som ved en retsag sikkert vil blive 'brugt'
jeg tror ikke jeg ville tage den i retten, med den situation du står i (studerende) havde du nu haft r**** fuld af penge, skulle du have taget den som en princip sag (er det ikke det man kalder dem?)
men alligevel er ham politi manden da et dumt svin, og de burde da stole på dig, når du siger du bare var i postkassen.. og de kunne jo have kørt op og spurgt de gaderæsere om de kendte dig..

havde du været 55 år og kommet med konen i en ældre toyota coralla og sagt du havde været i postkassen havde de bare sendt dig videre..

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2011 17:25:46
Svar/Indlæg:
1248/70
#26 - Hvad er det for noget løn og til hvem du mener at du skal betale hvis du går i retten ?

------CB

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
31-05-2011 17:33:54
Svar/Indlæg:
6368/477
Ja, det bliver nok enden på det, desværre.

Der kom faktisk en familie i en stor autocamper og kørte igennem, efter hvad vi så fik de ingen bøde, og de vendte om og kørte tilbage igen.

Hvor skal pengene ellers komme fra? Hvordan får dommeren løn? Hvordan for de to politimænd der stod derude løn? Det vil da blive en kæmpe omkostning for staten hvis alle tog den i retten og ikke skulle betale noget hvis de tabte. Advokater, dommere, politimænd, vidner der skal have tabt arbejdsfortjeneste osv.

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2011 17:45:44
Svar/Indlæg:
1495/34

Desværre ???????

Du har overtrådt færdelsloven og det koster dig i det her tilfælde 500 kr.

I stedet for at fiske efter dårlige undskyldninger du kan bruge i retten, så vis dig som en mand og betal de 500 kr.

Dommeren og de øvrige ansatte for løn af staten, og får deres løn uanset om din sag kommer for domstolene eller ej.

Som du selv svarer #33 så betal og spark til en sten så du kan få afreageret. De3t er spild af statens ressourcer at trække sagen i langdrag - du kommer til at betale alligevel. Tager du alligevel sagen til retten så håber jeg de pålægger dig at betale sagens omkostninger - så du i stedet kommer til at mærke hvad det betyder at spilde statens tid.

PS: ja jeg er lidt harm over at du, selvom at du HAR erkendt at du har overtrådt loven, overvejer at spilde skatteyderpenge på at trække sagen i langdrag!

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2011 18:00:04
Svar/Indlæg:
7765/230
yes if you do the crime do the time..
#0 og det er i dit tilfælde billigt sluppet...
betal de skide 500- og brug en anden postkasse i fremtiden.. :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 31-05-2011 18:01:06.

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2011 14:24:45
Svar/Indlæg:
1248/70
#34 - Hvis du venligst vil henvise til den lovgivning som pålægger dig som sagsøgte disse udgifter vil jeg være meget interesseret. Du må have noget dokumentation for det, siden du er så sikker i din sag. Så hvis du kan henvise til det nogetsteds ?

Har selv tabt en sag i retten og jeg blev kun pålagt at betale bøden - intet andet.

-------CB

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2011 14:50:23
Svar/Indlæg:
3854/175
#37 jeg mener nu også at man skal (hvis man taber) betale sagsomkostninger... hører man ikke altid det, når de snakker om retssager? "Ja udover den betinget dom som hr. Jensen fik for at bestige lillemor, skal han også betale sagensomkostninger"
det syntes jeg da altid at de slutter af med..

#35 får man køns skifte hvis du ikke betaler en bøde? 😀

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2011 16:13:09
Svar/Indlæg:
342/54
Beklager, men jeg får sgu lidt lange løg af sådan noget!

Du kører I en oplagt Brian mobil, i et område der er kendt for deres gaderæs, har alderen til at deltage.
Også undrer du dig over at policen får lange løg af at høre på diverse undskyldninger.

Nå til sagen.
1
Du har, måske ubevidst, overtrådt færdselsloven og det er da ærgeligt.
Det takseres til en lille bøde. Hvis du som "fattig" studerende kan betale benzinen og vægtafgiften på den slæde du kører i finder du nok også 500 spir til en bøde.

2
Nej, uvidenhed kan ALDRIG redde din røv. Det må være helt åbenlyst.

3
Hvis du går i retten med en bøde udsted af policen er det "kvit og frit", med mindre du selv hyrer en advokat.

4
Betal bøden og stop tåreperseren

5
eneste sted hvor jeg vil give dig en smule medhold er at politimanden skulle have fortalt dig at.
"Hvis du synes det var uretfærdigt kunne undlade at betale bøden og tage sagen i retten" For derefter at vende ryggen og fortsætte sit arbejde og ignorere evt. kværulanter.

6
Svar på din overskrift - Nej

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2011 20:41:33
Svar/Indlæg:
3854/175
#39 §3 det vidste jeg ikke..
men ja, det er sgu en ondssvag sag 😀

"Du kører I en oplagt Brian mobil"

I'et skal ikke være stort.. (correct me if i'm wrong) 🙂

EDIT: dog syntes jeg du skal indgive en klage over idioti-manden's opførsel.. så får du da lidt 'revenge' 😀 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha_noob :) d. 01-06-2011 20:44:37.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
02-06-2011 00:39:54
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu er det ikke dårlige undskyldinger jeg fisker efter, men blot om det kunne lade sig gøre at vinde. Som jeg har skrevet tidligere, så var jeg sikker på at et ærinde går ind under at aflevere et brev i en postkasse.
På hvilket tidspunkt har jeg angivet mig selv som skyldig?

Ja, nu ved jeg jo hvor de ligger henne 😉

Som #38 skriver, så ser man altid sådan noget. Desuden sagde politimanden det til mig. Jeg har dog ikke fundet nogen paragraf der siger det.

Du må få så lange løg, som du nu lyster. Jeg har været i en postkasse og jeg har set det som et ærinde på vejen. Tråder her er udelukket gået på om det betragtes som et ærinde eller ej, dette har jeg fået svar på.
Køre jeg i en oplagt brian bil? Bilen er helt standard, hverken sænket eller andet gøgl:
http://www.bilgalleri.dk/gal_v...
Jeg ser intet brian over en pæn gammel BMW med en stor motor. Jeg hader blot at skulle skifte ned i et lavere gear blot for at komme over en bakke, det er da til at blive syg i hovedet af.
Det at der var gaderæs den aften burde da ikke få politiet til at kigge anderledes på mig. Dette er da klart en stor fejl hos betjenten. Blot fordi man er 20 og køre BMW, jamen så er man automatisk en brian og skal ses ned på. Det gider jeg squ ikke finde mig i, og da slet ikke da det er min kæmpe vægtafgift der er gået til at lave vejen jeg nu køre på.

Hvorfor alle ikke går i retten med deres bøder når det nu er kvit og frit forstår jeg så heller ikke. Hvis det virkelig er det, jamen så tager jeg squ turen, hvis 500kr. er det værste jeg kan komme af med.

Fordi at jeg har valgt at investere i et dejligt køretøj betyder det ikke at jeg har røven fuld af penge. En bil der klare lige over 6km/l er ikke billig at køre i skole i, og SU'en går helt ubeskåret til benzin. Derefter kommer der en forsikring på lidt over 6k hver 3. måned, og hvert halvår en vægtafgift på 2,7k. Det eneste pengene rækker til er bilen, ikke mere, så nej, 500kr. er ikke sådan lige at hive ud af budgettet. Det er jo noget jeg kommer til at mangle i benzin, så kan jeg jo bare ikke komme i skole i en halv måned, fedt nok.

Jeg synes ikke at det er fair at jeg skal stoppes efter at have haft et ærinde (troede jeg), og derefter have en bøde uden noget som helst forklaring, ud over at der kun er ærinde kørsel tilladt. Det er totalt respektløst af politimanden ikke at forklare mig hvilken paragraf jeg har overtrådt, og slet ikke giver mig en chance for at forklare hvorfor at jeg har gjort det. Det at han så siger han vil rode min bil igennem er igen respektløst, han kigger åbenlyst ned ad, og ikke ligeud. Her burde han have lyttet til hvad jeg havde at sige, og forklaret mig hvorfor det ikke er et ærinde at gå i postkassen, og ikke blot med svaret "jamen den holder jo ikke i retten" og så vende rykken til imens jeg står og snakker. Herregud, selvom at jeg stod og råbte til ham at han var dum, skete der ingenting. Han havde intet at lave, ikke andet end at stå ved sin motorcykel, som jeg egentlig har betalt, og kigge. Jeg betaler desuden manden for at håndhæve loven og generalt være imødekommende til folket. Her bliver der bare lukket af, og det er slet ikke iorden.

Og en klage får han. Desuden vil jeg lige skrive til teknisk forvaltning om hvad der betragtes for at være et ærinde.

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2011 09:46:14
Svar/Indlæg:
1495/34

Pæn bil, men klart en Brian bil!

Du indrømmede at du havde begået en fejl i post #0 og skriver flere gange i tråden (senest i #41) at du godt vidste at du ikke måtte køre derind.

Du har intet gyldigt (lovligt) ærinde derinde da der findes andre postkasser i nærheden. Og du vil iøvrigt få MEGET svært ved at (over)bevise over for en dommer at du skam er uskyldig da har smidt et brev i postkassen.

Du har overtrådt færdelsloven ved at køre ind et sted, hvor det med en forbudstavle, er angivet at indkørsel/gennemkørsel er forbudt, med mindre du har et ærinde.

Hvor meget mere forventer du at politiet skal skære ud i pap at du har begået en fejl ?

Det kan da godt være politimanden har været arrogant, men derfor er det stadig dig der har overtrådt færdselsloven og har fået en huskekage på 500 kr.

Mens du står i kø på posthuset for at betale de 500 kr er jeg sikker på at du kan komme i tanke om mindst 5 lovlige grunde til at færdes på vejen.

Stop nu piveriet og vis dig som en mand og betal din bøde.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
02-06-2011 17:54:49
Svar/Indlæg:
6368/477
Hvad er det der gør min bil til en Brian bil? Den har jo ikke noget lys pis eller andet lort der er unødigt. Du mener altså at det er en Brian bil når den kommer ud fra fabrikken af? For den står næsten som da den kom ud derfra (andre fælge , IKKE er Brian, og en større motor fordi 2.5'eren døde)

Hvor nævner jeg i #0 at jeg er klar over at jeg har overtrådt loven? Jeg mener netop IKKE at jeg har overtrådt loven i #0, og er hele pointen med tråden her.