Bedste SSD til SATA 2

Diverse d.  30. maj. 2011, skrevet af speed six
Vist: 825 gange.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 14:18:18
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg overvejer at købe en SSD til min iMac. Der er tale om sidste års model, dvs. den model iMac med SATA 2 interface.

Hvad skal man købe af SSD?

Jeg er opmærksom på problemstillingen med blæseren, der går op i hastighed samt pt. manglende TRIM understøttelse.

Jeg tænker på at købe en Vertex 2, da den jo udnytter SATA 2 fuldt ud. Desuden synes jeg også, at Vertex 3'eren klarer sig dårligere end 2'eren, når man sætter den på et SATA 2 interface.

Har i nogen erfaringer hermed?

Hvad med den nye Corsair Force? Den markedsføres med 85K IOPS (ak alligned). Det tyder jo på rigtig gode hastigheder ved små filer.

Selvom jeg ikke kan udnytte de høje hastigheder på de nye SDD'ere, så tænker jeg, at jeg måske alligevel kan få noget ud af at købe en Corsair Force fremfor en Vertex 2, da Corsair'en klarer sig bedre ved små filer.

Men igen; kræver det et SATA 3 interface for at udnytte den høje IOPS?

Har i nogen erfaringer med SATA 3 SDD'ere vs. SATA 2 SSD'ere på et SATA 2 interface?

/Henrik
Trolden123

Overclocker
Tilføjet:
30-05-2011 16:36:05
Svar/Indlæg:
23/1
Bruger selv denne i Imac, så passer huller og det hele.
http://www.proshop.dk/Harddisk...
Hvis du køber en 2,5" og beslag, passer skruehullerne ikke.

Hvad angår blæseren, er det ikke på grund af manglende Trim, men pga. manglende temperatur føler, der kan man dog kortslutte det ekstra stik, så går blæseren ikke op i omdrejninger.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2011 22:15:17
Svar/Indlæg:
786/83

Vil det sige, at den monteringsbakke, der følger med til fx en 2,5" Vertex 2 ikke passer i en iMac? Den monteringsbakke skulle ellers gøre, at den får samme huller som en alm. 3,5" disk.

Du har ret i, at blæserproblemet ikke har noget med TRIM understøttelsen at gøre. Det var bare for at pointere, at jeg er bekendt med de to problemstillinger, der typsik rejses, når man taler iMac og SSD :)

Det er iøvrigt ikke alle, der får løst blæserproblemet ved at kortslutte det ekstra stik. Hvis man skal være helt sikker, skal man købe en anden temperatursensor - en, der ikke skal monteres på selve disken. Den kan man dog købe som reservedel hos Mac.

/Henrik

Trolden123

Overclocker
Tilføjet:
31-05-2011 00:31:19
Svar/Indlæg:
23/1
#2, de beslag jeg har set, både fra Corsair og Vertex, har været mindre end en 3,5" HD, så det ikke var muligt at montere alle 4 "skruer", men kun 2 af dem.

Det kan dog godt monteres på denne måde, jeg valgte dog selv 3,5" udgaven, da jeg ikke regner med at SSD'erne skal bruges andre steder en i Imac'erne.

Angående blæser, må jeg sige at jeg har monteret SSD i 5-6 Imac'er, og på alle har jeg løst blæser problemmet med at luse temperaturføleren.

Fatboc

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2011 09:31:54
Svar/Indlæg:
113/4
Her er nogen benchmarks med både SATA 2 og SATA 3 resultater.
Storage-review.com har også benchmarks på begge interfaces.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
31-05-2011 09:42:46
Svar/Indlæg:
3636/386
Hvor stor en disk har du brug for?

Jeg har nemlig en Corsair F60 til salg - det er jo magen til Vertex 2, hvis du ser på spec osv.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2011 17:26:00
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg takker for jeres input.

Det blev en Vertex 2 i 3,5" format (så er jeg sikker på et 100 % fit), der løb med sejren.

/Henrik