Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2011 09:16:22
Svar/Indlæg:
3065/208
Loop
XSPC BayRes -> DDC1-T (18W mod)+XSPC Top -> CPU (s1366 EK Supreme Acetal) -> Chipset EK GB-X58 > 8800GTS (EK-FC88) -> 240mm Radiator (xos xtreme? 45mm tyk) -> heatercore (minimum restriktiv) -> XSPC BayRes
Pumpen har enormt svært ved at starte efter PC'en har været slukket fx natten over... er det pumpen der skal renses? Har ellers læst det kan skyldes impelleren, skidt, at den er monteret lodret, så luften ikke ryger op i Res efter slukning. Det skyldes ikke PSU'en - har prøvet 2-3 forskellige.
Jeg skal modde lidt og flytte HWen over i et mindre kabinet, så jeg skifter heatercoren med en HWLabs GTS360, men jeg overvejer nu en ny pumpe. Mit GTS8800 skiftes med et GTX480 inkl. vand, så temps stiger nok lidt.
Er det pumpen der har svært ved at komme igang? Mangler den kraft når den skal starte?
Ifølge specifikationer skulle en EK-DCP 4.0 være nogenlunde lige så god mht løftehøjde - og så er den knagme billig! Men man hører osse godt om D5'eren. Det samme gør man om Swiftech MCP35X, men den er for fanden den samme pumpe som DDC-1T 18W...
Alternativt kunne jeg køre 2 loops med fx 2x EK - DCP 2.2...
Hvad gør jeg? Er der nogen pumper der kan køre uden vand i, som DDC'en jo ik kan? Er det så de keramiske? Men de laver jo el-støj...