Til virksomheder som kunne bruge en frisk it-supporter

Hyggehjørnet d.  03. juni. 2011, skrevet af Thomaslje
Vist: 1718 gange.

Thomaslje

Overclocker
Tilføjet:
03-06-2011 13:45:09
Svar/Indlæg:
32/10
Hej
Jeg er en it-supporter elev som er nået så langt i min uddannelse som IT-supporter på erhvervsskolen CELF i Nykøbing F. at jeg kan gå op til prøven når som helst for at færdiggøre grundforløbet. Pt. fortsætter jeg på skolen indtil jeg får en lærerplads, for at få mere IT viden. og derfor søger en elevplads. Da det er svært at finde elevplads, bruger jeg alle muligheder for at komme i kontakt med en interesseret virksomhed

Min motiverende ansøgning

Ansøgning som IT-supporter-elev hos XXXXXX

Jeg søger hermed læreplads hos XXX Her skal de stå noget om virksomhede og hvorfor jeg er interesseret i dem.

Jeg er nået så langt i min uddannelse som IT-supporter på erhvervsskolen CELF i Nykøbing F. at jeg kan gå op til prøven når som helst for at færdiggøre grundforløbet. Pt. fortsætter jeg på skolen indtil jeg får en lærerplads, for at få mere IT viden.

Jeg syntes, jeg er den helt rette for jeres virksomhed, da jeg er meget udadvendt og har stor interesse for at hjælpe andre mennesker samt har en stor interesse for at lære ny viden inde for IT. Jeg har stor kompetence inden for installation af styresystemer og opsætning, vejledning i køb af nye computere samt samling af computere, support og vejledning og opsætning af netværk.

Jeg har været i virksomhedsforlagt undervisning(praktik) på Bogø kostskole. Det gav mig et stor indblik i en IT-supporteres hverdag og hvor mange opgaver man bliver stillet over for. Det lærte mig at se på IT på en mere professionel måde samt givet mig mere viden om hvordan det er at supportere brugere og vedligeholde det daglige IT udstyr.

For at forfølge min interesse for IT har jeg gået på Osted Fri- og Efterskole i 9. og 10. klasse. Denne efterskole udbyder medie-fag som grundlinje. På efterskolen var jeg ressourceelev i mediefaget. Det gav mig erfaring med at være "supporter" for andre mennesker. Det var en position jeg befandt mig godt i, og som de andre elever benyttede. Ud over det faglige udbytte af efterskolen har opholdet givet mig en modenhed og god samarbejdsevne på tværs af forskellige grupper.

Min evne til at lære nyt og lære fra mig, kombineret med min viden om IT, mener jeg kan være til stor nytte i alle arbejdsopgaver, som jeg, som elev, kunne blive stillet overfor hos XXXXXX. Jeg vil gøre opmærksom på at I som virksomhed har mulighed for at søge en bonus på op til 70.000 kr. pr. uddannelsesaftale Se www.atp.dk og http://tinyurl.com/Elevpladsbo...

Jeg håber derfor at have vakt Jeres interesse og vil få mulighed for at uddybe yderligere ved en personlig samtale. Jeg ser frem til at høre fra Jer.

Venligst
Thomas L. Jespersen

Mit cv

Curriculum Vitae

Navn Thomas Lundsbjerg Jespersen
Født 1/12 1991
E-mail thomashacked@hotmail.com

Uddannelse
Sep. 2010 - jun. 2012 Elev på CELF, Kringleborg Allé 7, 4800 Nykøbing F
Indgang: Strøm, styring og IT
Grundforløb: IT-supporter
Jeg vil lære følgende på CELF
 Computerteknologi
 IT service Management
 Iværksætteri og innovation
 Produktudvikling, produktion og service
 Netværk
 Operativsystemer
 Scriptprogrammering
 Serverteknologi
 Serverteknologi I - Database-server
 Serverteknologi I - Linux
 Cisco Networking

Aug. 2008 - jun. 2010 Osted Fri- og Efterskole (9 kl. - 10. kl.)
Linje: Multi-medie

Aug. 2007 - jun. 2008 Bogø Dag- og Kostskole (8. kl.)
Aug. 2000 - jun. 2007 Radsted Folkeskole (Bh. kl. - 7. kl.)

Arbejde
Jul. 2008 + jul. 2009 Avisrute
Jun. 2005 - sep. 2010 Landbrugsmedhjælper

Andet
Kørekort Almindelig bil og trailer.
Sprog Gode mundtlige og skriftlige engelskkundskaber
Ressource-person Osted Efterskole. Fungerede som hjælpelærer for andre elever på IT-baserede fag.

Udtagelse fra Osted efterskole og Bogø kostskole

Kan blive sendt til interesseret firmaer

Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Thomaslje d. 04-06-2011 11:24:28.
DUUS

Superbruger
Tilføjet:
03-06-2011 14:21:41
Svar/Indlæg:
215/14
IT-supporter i Hæren/Flyvevåbnet

ADGANGSKRAV.

At du har bestået folkeskolens afgangsprøve med minimum karakteren 02 (6) i fagene dansk, engelsk og regning/matematik, eller en højere eksamen.

At du har gennemført teknisk skole grundforløb i Strøm, Styring og IT.
At du kan sikkerhedsgodkendes.
At du kan erklæres "Egnet" ved en session til militærtjeneste.
At du kan erhverve kørekort (Må ikke være fradømt kørekort på mødetidspunktet)

At du er mindst 155 cm høj uden fodtøj.
At du ser med mindst 6/12(0,50) på det ene øje og 6/24(0,25) på det andet.
Evt. korrektion(brille el. linse) skal være bedre end minus 6 og plus 8 dioptrier.
At du har normalt mørkesyn.
At du har et tilfredsstillende helbred og fysik.
At du er i god fysisk form og kondition.

"Ansættelsesprøve"

"Skriftlige prøver.
Fysisk prøve med følgende krav:
Mænd - 2000 m på 12:00 minutter, 16 forsideøvelser og 16 rygsideøvelser.
Kvinder - 2000 m på 13:45 minutter, 13 forsideøvelser og 13 rygsideøvelser.
Interview med psykolog og militære personer.
Helbredsundersøgelse.
Deltage i den endelige kommission.

Varighed af prøveforløbet er 2 dage og gennemføres ved Forsvarets Rekruttering i Jonstruplejren i Ballerup på Sjælland."

http://forsvaretsuddannelser.d...

Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af DUUS d. 03-06-2011 14:26:23.

Kantoz

Erfaren rotte
Tilføjet:
03-06-2011 17:00:51
Svar/Indlæg:
7/1
www.praktikpladsen.dk

der kan du også finde en masse ledige lærepladser

Thomaslje

Overclocker
Tilføjet:
03-06-2011 17:53:40
Svar/Indlæg:
32/10
tak for det tjekker væsentlig www.praktikpladsen.dk men ellers tak og måske der er nogle som kan give noget respons på min ansøgning

TheReazepter

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2011 18:09:16
Svar/Indlæg:
772/49
Jeg vil foreslå korrekt tegnsætning, inden du sender ansøgningen afsted.

Der er mange oppe i alderen, som sidder på niveauet for ansættelse, og de kan godt være lidt pjattede med læsbarhed/grammatik.

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2011 22:28:31
Svar/Indlæg:
1495/34

Jeg har siddet og vurderet ansøgninger (som medarbejder repræsentant) og det de fleste lægger vægt på er stavningen!

Jeg håber du benytter en anden email end "thomashacked..." ? Hotmail er ok, men sådan et navn ?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nittenti d. 03-06-2011 22:30:30.

Fonzi

Superbruger
Tilføjet:
04-06-2011 09:36:47
Svar/Indlæg:
262/18
Du bør så vidt muligt undgå en general ansøgning, hvor du bare skifter firmanavnet ud efter behag - det viser en manglende eller i hvert fald ikke særlig dybtegående interesse for virksomheden.
Sæt dig i stedet godt ind i virksomheden, hvad den laver osv. Ring til dem inden - gerne med lidt spørgsmål og forventninger mv., så har de allerede dit navn "på lager" når de modtager ansøgningen og du har fået nogle gode emner til ansøgningen.
Tænk på at de skal sætte arbejdstid af til dig, så forventer de også at du bruger noget af din tid (på research) specifikt på dem!

Thomaslje

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2011 11:23:01
Svar/Indlæg:
32/10

Du bør så vidt muligt undgå en general ansøgning, hvor du bare skifter firmanavnet ud efter behag - det viser en manglende eller i hvert fald ikke særlig dybtegående interesse for virksomheden.
Sæt dig i stedet godt ind i virksomheden, hvad den laver osv. Ring til dem inden - gerne med lidt spørgsmål og forventninger mv., så har de allerede dit navn "på lager" når de modtager ansøgningen og du har fået nogle gode emner til ansøgningen.
Tænk på at de skal sætte arbejdstid af til dig, så forventer de også at du bruger noget af din tid (på research) specifikt på dem!

Fonzi skrev d. 04-06-2011 09:36:47

Hej jeg ændre også det første i teksten altså der hvor der står møens klint og så går jeg ind og læser på deres virksomhed hvad de laver

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Thomaslje d. 04-06-2011 11:23:27.

TheReazepter

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2011 11:55:13
Svar/Indlæg:
772/49
#5. Læsbarhed/grammatik. Tyrkfejl er indregnet i den sætning. 🙂

#7. Du kan også møde op på stedet self. Det giver et rigtigt godt indtryk, og du slipper for at skulle skrive ansøgninger, såfremt de udelukker behovet fra starten. Det virker super på mange, at du lige går ud og kigger dem i øjnene, og giver dem et semi-fast håndtryk.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
04-06-2011 12:04:34
Svar/Indlæg:
656/40
#8 Indeed mød op selv det er godt, men svært i It-brancen. Det er bare lidt svært hvis man skal køre 200 km frem og tilbage :S.
Men du skal altid have en ansøgning og CV med rundt hvis det er.
Personligt søger jeg også selv om It-support og datatekniker:). Man skal være villig til at flytte :)

Thomaslje

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2011 13:16:06
Svar/Indlæg:
32/10
jeg er også villig til at flytte så det er ikke problemet

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2011 15:12:20
Svar/Indlæg:
1630/101
Du skal være obs på kommasætning og stavefejl. "Lærerplads" er læreplads, "udtagelser" er nok udtalelser og sæt kommaer. Undgå laange sætninger 🙂

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2011 16:17:41
Svar/Indlæg:
3854/175
vil give #5 ret.. thomashacked er nok ikke liiige den mail du skal bruge..
fx Thomas.L.Jespersen@hotmail/gmail.com
eller hvad du nu vælger..
hvis jeg sad og læste en ansøgning, tror jeg ikke jeg ville være tryg ved at få en praktikant som har en email hvor han hedder noget med hack 😛

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2011 17:42:39
Svar/Indlæg:
3799/43
Hvis at du Virkelig er villig til at flytte også uden for landet grænser så er da der jobs i Sverige og Irland. 🙂
Jeg gad godt at komme i gang som it-supporter igen men der er bare ikke mange af den slags job i mit område. Har lige gået arbejdsløs i 1år og 10mdr. Men nu har jeg da lige fået mig et nyt arbejde hvor jeg måske kan komme til at arbejde som It-Supporter hvis at jeg er heldig. 🙂

Hvis at du gerne vil have lidt hjælp til at skrive din ansøgning så prøv at læs -> http://bookboon.com/dk/studie/...
Du kan også prøve at søge efter "virksomhedsprofiler" "jobsamtalen" "networking"
Det er en masse god litteratur om Jobsøgning Generelt.