Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2011 10:45:19
Svar/Indlæg:
2576/125
Ja, det bliver ikke lige frem noget positivt jeg har at sige om dette kabinet.
Efter at have læst en del anmeldelser omkring dette kabinet, hvor langt største delen af anmeldelserne har været positive, må jeg indrømme at anmelderne har taget grueligt fejl af dette kabinet.
Jeg gik oprindeligt efter et Coolermaster Silencio 550, men komplett har lige udskudt dens levering med 3 uger eller der omkring. Så jeg blev nødsaget til at skaffe et andet kabinet indtil det fik det på lager. At have ens ting liggende på bordet er ikke nogen holdbar løsning.
Heldigvis havde jeg haft bestilt et Fractal R3 i en anden ordre jeg alligevel ikke skulle have. Jeg kørte så op til deres pickup point og fortalte situationen, og med god kundeservice fik vi det fikset, så jeg kunne tage R3'eren med hjem uden resten af delene.
Ser herefter går det kun ned af bakke. Jeg har aldrig været så skuffet over et kabinet. Byggekvaliteten er der bare ikke. Metallet er tyndt og bukker for et godt ord. Det så kaldte lydisolering er bare en 2mm tyk film af en art, hvilket også gør at kabinettet overhovedet ikke er lydløst. Det larmer næsten lige så meget som mit 800D, der trodsalt har et GFX i sig. Lydisoleringen virker altså ikke. Hvad fronten angår så virker plastikken kedelig.
Den plads der skulle være så meget af bag bundkortet, ja den er der ikke ligefrem vanvittigt meget af. Og sidst men ikke mindst den forpulede billige gummi de har brugt rundt om kabelføringshullerne. Nej, hvor er den ringe. Alt alt for blød til at sidde i de huller. Den falder ud for et godt ord.
Nå nu havde jeg ikke forventet det store, hvis nu kabinettet kun havde kostet lidt under 500 kroner, men nej det koster lige under 700, og til den pris havde jeg fanme forventet en del mere. Nå bliver spændende at se når komplett får det Silencio hjem. Så skal det også testes.
Konklusionen på R3'eren er at nok ryger tilbage på de 14 dages returret eller bliver solgt, når Silencio kommer hjem. Er ihvertfald ikke tilfreds med R3'eren.