Fedt concept bundkort fra asus med dual-socket. Fed ide med LGA 1366 og LGA 2011 socket på et bundkort. Ville jeg være en potentiel køber? ja, hvis bundkortet kommer til at fåes for menneske penge (max 3000 kr.) og der kommer nogle PCIx express porte på, så vil jeg bestemt ikke afvise at jeg kunne være en potentiel kunde :yes:
Ikke mindt fordi jeg har en LGA 1366 CPU og køler i forvejen, så det vil jo ikke kræve noget ekstra i indkøb samt så når LGA 2011 socket kommer vil værdien af min CPU være ret lille any way også vil jeg da hellerer kunne genbruge den. Og selv om de 2 CPU ikke kan samarbejde, kan jeg bestemt stadig se mine fordele. F.eks. den ene CPU tager sig af den tunge del med video conventering og den anden CPU bliver på samtiddig brugt til spil.
Hvad angår med at få de 2 CPU´er til at sam arnejde via QPI-link, kan det da lade sig gøre med 2 Xeon CPU. nogle af intels Xeon CPU har jo 2 QPI links. En til at kumunikerer med ram og andet på bundkort og en til nettop at kumunikerer med en anden CPU på samme bundkort. Det er nettop derfor f.eks. EVGA´s classified SR-2 bundkort kun kan bruge Xeon chips da kun Xeon CPU kan komunikerer med hinanden. Så hvis asus ide er at lade en LGA 2011 xeon chip og en LGA 1366 xeon Chip sam arbejde giver det bundkort i vært fald god mening. Spændene ide er det i vært fald. kryser finger for at asus føre det dual socket bundkort ud i livet i vært fald :yes:
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 07-06-2011 18:34:27.