Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2011 19:35:42
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Jeg købte en Windows 7 Home Premium (64 bit) til min fatter for noget tid siden. Idéen i at købe en 64 bit var for at fremtidssikre, mht. opgradering en gang i fremtiden.
Der har dog vist sig et par problemer, som jeg troede ordnede sig selv.
Først og fremmest, så er der nogle drivere som ikke virker. Dernæst, så er der nogle programmer (Logitech SetPoint, et "program" til genvejstasterne på hans tastatur og nogle andre småting) som ikke fungerer.
Jeg havde først installeret en Windows 7 Enterprise (ligeledes 64 bit), der fungerede uden problemer - en nødløsning i en hurtig vending. Han var ret tilfreds med det, men eftersom det var en trial var dens anvendelighed begrænset. Derfor skiftet til Home Premium.
Det skal bemærkes, at førnævnte programmer, drivere o.lign. kørte uden problemer på Enterprise. Men af en eller anden grund, så fungerer det bare ikke med Home Premium.
Efter at have tjekket lidt på nettet viser det sig, at den "Windows XP/32 bit emulator" der fulgte med SP1, kun fungerer 'fuldt ud' på de større udgaver af Windows.
Ikke alene er det pissehamrendefuckingmøgirriterende at Microsoft laver sådan et stunt, med flere forskellige udgaver der kan forskellige ting. Det er omtrendt lige så selvsagt som grinagtigheden i Liberal Alliance.
Ja ja. Så kunne min fatter jo bare rulle tilbage til Windows XP og det ville da også passe mig fint - som sådan.
Men det ændrer dog ikke på to ting:
1) FUCK nu det pis Microsoft og lav én udgave til alle forbrugere. Måske en light udgave til industri og måske en mobil udgave - men selv dét er fucked. Hold kæft hvor har jeg lyst til at slå hårdt på en eller anden med en selvdød laks.
2) Nu ved jeg godt, at der reelt ikke er returret på brugt software. Men tror I, at man evt. kan snakke sig godt for, og måske returnere pakken og få en lille kompensation.
Det er jo ikke butikkens skyld, at Microsft ikke fatter at skrive på deres hjemmeside: "Det virker ikke i Home Premium" - når de i stedet skriver "fungerer med Windows 7". Det er først senere man finder ud af, at der er begrænsning på lortet...
Ej men hold da magle og pis mig da i øret hvor er jeg træt af dem lige nu...
Sådan nogle havenisser!
P.S.: I skulle vel ikke kende til et eller andet ninjatrick, så man netop kunne få den samme funktionalitet i Home Premium som i Enterprise, hvad 64- vs. 32 bit software angår?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 05-06-2011 19:41:12.