som overskriften siger så har jeg en løst power connector på min sony vaio.. jeg har kvit på den og den er under reklamations retten.. men er bage for at sende den ind for de bare siger det er self forskyldt S: hvilket det ikke er.. :S nogen der har et indput på det ?
Reklamatonsret og garanti er ikke det samme og med de regler vi har i dag har du kun 6mdr garanti og 1.5års reklamationsret. Det vil sige at de første 6mdr kan du bare aflevere maskinen uden du skal bevise noget men de efterfølgende 1.5år skal du bevise at fejlen har været der fra fabrikkens side og kan du ikke det er de i deres gode ret til at afvise dig selvom du er overbevist om at fejlen er SONY´s skyld. Jeg vil med min erfaring sige at 99% af de løse oplader stik er selvforskyldt og hvis man vil undgå det kan jeg kraftigt anbefale en Apple bærbar da den fejl ikke kan opstå på deres produkter.
Moderator
Tilføjet: 07-06-2011 11:29:46
Svar/Indlæg:
4982/47
Det første halve år gælder Formodningsreglen under evt reklamation, det er ikke en garanti fra forhandleren af, men vedtaget ved lov i DK netop for at sikre forbrugeren.
#0 Hvis købet er sket for under 6 mdr siden er det bare at senden den ind
#2 Nej. I Danmark har vi 12 måneders garanti, og derefter 12 måneders reklamationsret. I de første 6 måneder af garatien ligger bevisbyrden hos sælger, og i de sidste 6 måneder ligger den hos køber.
3 jeg ved ikke hvor den løse forbindelse er helt nøjagtig.. derfor vil jeg have den lavet hos nogen der er "pro".. kunne self finde lode kolben frem hvis det bliver nødvendigt..
jeg kender en der haft sin acer inde pga. af dette og resultatet blev en regning til værkstedet for at have set på sagen da den ikke gik under nogen form for garanti. den var 9 måneder gammel.