bedste program til at tage noter med (windows)?

Diverse d.  09. juni. 2011, skrevet af plok1
Vist: 2941 gange.

plok1

Overclocker
Tilføjet:
09-06-2011 09:23:31
Svar/Indlæg:
227/164
hej. nogle der kender et program der er godt til at tage hurtige noter med, til skole/forelæsning's brug.

krav til program-
skal kunne tegne, skrive, og indsætte symboler og kolonner, mv.

jeg har prøvet microsoft one note men syntes ikke det reagere som jeg gerne vil have da man ikke altid kan sætte curseren hvor man vil!!!

tak

mvh plok
The_Dare_Devil

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2011 09:39:15
Svar/Indlæg:
422/58
Hvilket fag? :)

Cube2

Superbruger
Tilføjet:
09-06-2011 12:18:11
Svar/Indlæg:
375/46
Vil ærlig talt mene at word, med den rette mappe/fil struktur er den bedste metode.

Desuden findes der et hav af programmer der kan bruges i word, f eks. mathtype som er super godt til formler.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cube2 d. 09-06-2011 12:19:14.

tobiasds

Overclocker
Tilføjet:
09-06-2011 12:31:13
Svar/Indlæg:
257/15
Synes One Note er et godt program, men ellers bruger jeg Word da jeg skal skrive mange formler. Man skal bare huske at give dokumenterne sigende titler og sortere det i mapper. 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2011 12:33:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

En del af mine medstuderende bruger One Note, og er ret tilfredse med det. Jeg synes selv, at det ser lidt 'rodet' ud. Så jeg var fyr og flamme, da en af de andre viste mig programmet 'Evernote'.

Jeg er typen, eller rettere: var typen, der oprettede en tekstfil for hver gang jeg fik en fiks idé eller ville skrive noget ned. Men når man pludselig har en masse mapper, med forskellige tekstfiler, bliver det hurtigt en pine at få hoved og hale på tingene.

Derfor er jeg ret glad for Evernote. Det hele ligger samlet i dét ene program, og her kan jeg synkronisere mine noter fra min iPod touch, til min PC. Genialt, især når jeg får idéer 'i felten' og ikke har computeren med.

For at få mulighed for at indsætte dokumenter (PDF, .docx, film, musik, billeder, etc.) skal man dog opgradere til en 'Premium' version. Det koster $5 pr. måned eller $ 45 pr. år.

(12x $5 = $60, så man 'sparer' 3 mdr. ved at vælge et helt år)

Ved at opgradere til Premium får du flg.:
- Monthly upload allowance increased to 1GB*
- Add, synchronize, and access any file across platforms and devices
- Maximum note size upgraded to 50MB (jeg har dog 60 MB nu)
- Access previous copies of notes
- For Android, iPhone, iPad and iPod Touch users, access your notebooks offline (det kan du også med den gratis udgave)
- Search within PDFs (det kan jeg allerede med Spotlight, så det er ikke så vigtigt)
- Priority image recognition
- Premium support
- No ads

Jeg kører dog selv med den gratis udgave, da mit behov ikke er til andet. Jeg læser til (matematik)lærer, og har mange noter og citater fra bøger eller forelæsninger. Til opgaver o.lign. har jeg Microsoft Equation Editor 12.1 (er lidt gammeldags, ved det godt), som jeg frit kan indsætte i noter.

Man skal dog holde tungen lige i munden, da det nemt kan blive uoverskueligt. Men jeg mener at have fundet et godt system.

Du kan se screencapture hér, af min organisering:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 09-06-2011 12:37:11.

Potteplante

Superbruger
Tilføjet:
09-06-2011 13:14:16
Svar/Indlæg:
872/67
har også Hørt godt om evernote