ATi 6870 clock problem (begynder at småhakke i 2D)

Grafikkort d.  13. juni. 2011, skrevet af CaBoOzE
Vist: 574 gange.

CaBoOzE

Overclocker
Tilføjet:
13-06-2011 22:35:52
Svar/Indlæg:
423/29
Hej =)

Jeg har en middelmådig pc med et HD6870 kort i, som jeg har fået lidt problemer med på det sidste.

Jeg har oplevet at alt i 2D begynder at hakke imens jeg er på desktop.. Det sker tit hvis jeg ser film, at alt begynder at hakke (selve filmen, skrivebordet når man trækker ikoner rundt etc.) Hvis jeg forcer den til at køre fuld clock speed, altså hvis jeg loader et spil så går problemet væk. Jeg ved ikke om det har noget med strømsparing i Catalyst Control Center der skaber problemet, da jeg ikke rigtigt kan finde nogle funktioner mht. strømsparing - men det burde da kunne køre 2D uden problemer på 300 mhz mem og core.

Er der andre med et 6870 kort der har oplevet clockspeed problemer? Til tider vil mit kort heller ikke køre fuld hastighed i 3D.

Jeg kører med Catalyst 11.5, jeg er ikke helt sikker på om jeg har sidste hotfix (11.5b) da jeg bare hentede hele pakken på AMD's hjemmeside.

Jeg læste noget med at det sidste hotfix fiksede noget småstutter i DX9 spil, det har ikke umiddelbart dukket op efter jeg har loadet spil. Den gør det kun når jeg surfer på nettet og ser film etc.

Jeg håber I forstår mit spørgsmål.
freak_master

Redaktør
Tilføjet:
14-06-2011 02:00:42
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg har kigget lidt på nettet omkring dit problem. Hvis du har overclock på det, så prøv at tag det fra. Flere med næsten samme problem som du har har kørt med overclock, og ved at gå tilbage til standard hastighed har det virket. Flere steder regner folk med at når man overclocker det kort, så bliver PowerPlay (eller sådan noget) underligt og kan ikke finde ud af det strømspare noget der længere.

Jeg fandt også noget på denne side:
http://hardforum.com/showthrea...

This was happening to me earlier last night and here is what I did to fix it:

1) I installed Sapphire Trixx (or MSI Afterburner your choice) to handle my clocks and fan profiles.

2) I installed RadeonPro and made a WoW-specific profile.

It looks like you already have MSI Afterburner so maybe try RadeonPro if you don't have it? This very same thing was happening to me and this was the only way I could find to work around it.

Hvis du ikke kan engelsk må du lige skrive, så skal jeg nok lave en oversættelse, eller du kan prøve med google translate.