Andre der er utilfreds med en karakter?

Hyggehjørnet d.  15. juni. 2011, skrevet af NoNig
Vist: 1932 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2011 17:04:24
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Fik 7 i KLM i dag. Det er vel fint nok. Lige nu er jeg ikke interesseret i: "Jeg ville være tilfreds med et 4-tal". Sagen er, at jeg, som en af de få, rent faktisk har fulgt med hele året. Jeg har læst HELE pensum. Jeg har læst supplerende tekster, som jeg også brugte i den opgave jeg skulle op til i dag.

Desmere. Så blev det pointeret, at "eksamen er blot en forlængelse af jeres opgave, hvor vi ikke snakker om opgave - den har vi jo læst, men hvor I får lov til at uddybe væsentlige pointer." Fair nok.

Problemet er bare. Det fik jeg ikke lov til.

Jeg fik lov til at sige: "Grundtvig, Koch, Løgstrup og Ken Robinson", og så overtog lærer og censor.

De spurgte i alle retninger. Jeg svarede på alle deres spørgsmål, uddybede og kom med referencer. Det til trods, så siger de til karaktergivningen: "Ja. Du får så 7. Og det får du, fordi du svarer på alle vores spørgsmål - men du viser ikke struktur i din fremlæggelse."

Det tror jeg da fanden. Især taget i betragtning, at jeg to gange, i løbet af eksaminationen siger: "... men det vil jeg komme ind på senere, hvis vi blot følger min disposition." Hvor jeg netop kommer ind på nogle af de ting der spørges ind til.

Men. Næh nej.

Eksamen er ikke en "forlængelse" af den opgave jeg har skrevet, som jeg rent faktisk syntes var ret god. Eksamen var, en "lad os se om han rent faktisk kan huske hvad han har skrevet, så vi er sikre på at det ikke er en ren reference-opgave, og hive ham igennem hele pensum - selvom det er imponerende at sådan en brun dansk-talende abe kan formulere hele syntaks-korrekte sætninger".

Selvom jeg, faktisk indirekte (ud over de to gange) påpeger, at det er noget jeg vil komme ind på, så bliver det overhørt.

... med andre ord: Jeg havde virkelig fornemmelsen af, at den karakter var givet, allerede inden jeg åbnede munden.

Spild af tid. Fucking humanister!

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 15-06-2011 17:06:03.
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2011 17:22:52
Svar/Indlæg:
7765/230
Rul bølge rul og den rullede sgu.. 😲
Ja den ruller - om du vil det eller ej, ikke en skid du kan gøre ved det.

Samme gør sig gældende ved karakterer der allerede er givet, så kan lige så godt lægge dig på stranden, nyde bølgerne og at eksamen er overstået.. :yes: 😛

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2011 17:33:21
Svar/Indlæg:
23132/740
Faldt også i øllet ret hurtigt efter... fik vist også et par Underberg. Men fuck it.

Der' ferie! 😎

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2011 17:43:43
Svar/Indlæg:
1001/5
Hmm.. Sådan noget skal man med det samme sige til karakter givningen. Jeg har altid fået 10-12 til engelsk både i folkeskolen og HTX, men til den afsluttende eksamen i Engelsk A på HTX endte jeg med en karakter hvor jeg fik 02. De mente ikke jeg havde forstået opgaven. Der sad jeg bare helt tavs og vidste slet ikke hvad jeg skulle sige. Men efter jeg fik lov til at tænke over det, så kan jeg stadig ikke se hvad jeg har gjort forkert, så man skal bare sige det med det samme, det har jeg i hvert fald lært..

Men tror bestemt ikke de gider ændre deres karakter selvom man siger noget til dem.

Galvatron

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2011 18:38:12
Svar/Indlæg:
650/57
Kender godt de typer lærer og censorer der prøver det løb men nixen .Det DU siger, er at 'jeg har tænkt mig at gøre sådan her i den og den rækkefølge' -evt give dem et stykke papir med din fremlæggelses-struktur. Sådan har jeg gjort i alle mine senere eksamener, for så er det sgu dig der styrer showet - og hvis de prøver at bringe dig i deres retning, så går du bare tilbage til din disposition.

TheReazepter

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2011 18:52:45
Svar/Indlæg:
772/49
KLM?

Google = kristendom-livsoplysning-medborgerskab

Så lærte man det.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af TheReazepter d. 15-06-2011 18:54:25.