HTC sensation

Diverse d.  17. juni. 2011, skrevet af xkalibur
Vist: 1116 gange.

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2011 09:38:30
Svar/Indlæg:
739/62
hejsa folkens..

sidder der nogen derude med hands on erfaring med HTC sensation?

af hvad jeg kan læse mig frem til på bla. techradar, og CNET så er den ikke imponerende mht til bla. batteri levetiden, men det er min legend nu heller ikke hvis jeg bruger 3G/wifi osv. hvad er folk erfaringer med dette?

at flere sider brokker sig over den er "tung" passer mig fint, tror godt jeg kan slæbe på hele 150 gram 🤣

skærmen ligner umiddelbart det største problem når jeg ser på rewiews,

overvejer dog også en galaxy s2, men syntes umiddelbart den virker for let og plastik agtig, kunne godt gå hen blive en deal breaker...

men hvad syntes i med en sensation om jeres tlf?
ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2011 09:58:06
Svar/Indlæg:
462/22
Nu har jeg ikke selv en Sensation. Men jeg havde mulighed for at sidde med en ude på studiet, ved siden af min egen SII. Den eneste grund jeg kunne se til at man skulle købe HTC's skulle være skærmformatet eller deres sense UI - hvis man bare SKAL have det. Designet, størrelsen, skærmkvaliteten, farvegengivelsen, sort-niveauet, vægten og faktisk også bygge kvaliteten talte med SGSII og mod Sensation.
Min studie buddy have ikke haft den længe nok til at vi kunne sige noget rigtigt om batterilevetiden. Men jeg tror meget at det er som med SGSII. Du har et 1.2gHz dualcore monster med 1GB ram i lommen med en smuk 4.3" skærm. Så holder batteriet ikke 8 dage.
Jeg kan godt gå 2 dage på een opladning hvis jeg ikke bruger telefonen til at side og spille på, men 2 timers musik, 1 times navigation, 1 times tale, og en masse mails og smser er ikke noget problem to dage i træk.

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2011 10:18:15
Svar/Indlæg:
739/62
mht til batteriet, lyder som med min legend.. den kan jeg strække et par dage hvis jeg husker at slå tingene fra igen :)

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2011 12:04:50
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har en SG2 og sammenlignet med den sensation jeg sidder og leger med nu er batteri tiden skidt holder omkring en 12-14 timer med 3G og de normale synkroniseringer (facebook, mail, diverse, hvor den på min SG2 holder omkring 48-56 timer det er en kæmpe forskel, SG2 virker også hurtigere end sensation når jeg browser og når jeg bruger menuerne. Hvilket jeg personligt tror at sense er delvist skyld i det sløver den en del.

Så helt ærligt jeg ville personligt vælge SG2 bedre performance, bedre strømstyring, bedre UI (dette er en smag sag)og så er skærmen på SG2 bare en del bedre

Sonnyboy442

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2011 12:09:00
Svar/Indlæg:
325/43
Jeg sidder med en HTC Sensation og jeg er meget tilfreds :)

Jeg kører på 3 dag uden opladning og den kører perfekt :)

Jeg havde en HTC Desire før og de kan slet ikke sammenlignes, HTC Sensation er meget meget hurtigere, den er super lækker, og jeg har ikke haft nogle problemer med den overhovedet.

I forhold til SGSII så er der noget jeg vil tage med i en overvejelse, som f.eks

SGSII har haft nogle problemer med en gul farve på skærmen, eller lilla prik (mener jeg det er) på kameraet når man vil tage billeder og så lidt andre fejl, se eventuelt her:

http://www.hardwareonline.dk/t...

Men ellers ville jeg mene at HTC Sensation virkelig er pengene værd og at Samsung SGSII virkelig er for plastik agtig :P

berchrker

Overclocker
Tilføjet:
17-06-2011 15:20:32
Svar/Indlæg:
117/16
#3 hurtigere menu i sg2??? jeg synes allerede det går så hurtigt på sensation at der ingen vente/tænke tid er hverken ved boot eller menu (boot tager ca 3-5sek fra tænd knap rørt til telefonen er klar... omg kickass min gamle flashed magic tog ca 2 min :P )

som #4 siger, så "bliver" man meget tilfreds med sin sensation...

jeg troede i starten også at jeg skulle have mig en sg2 men jeg tabte både næse og mund da damen viste mig den i tdc butikken (ikke der jeg handler, men det eneste sted hvor de rent faktisk har så meget service at de åbner en kasse for at vise dig telefonen på indersiden, og ikke bare den model de har stående fremme som er blevet voldtaget 12 gange af små børn den dag alene)
det at sg2 er lidt plastik agtig er fair nok da den kun vejer 100gram, men at den ene af de små plastik hængsler knækkede da hun to bagpladen af for at sætte batteri i... det er bare skidt, der synes jeg at htc, har udført deres telefon bedre...

batteri mæssigt, kører min ca 3-4 dage uden opladning, og det er med bluetooth tændt hele tiden, brugt som pulsur/trænings makker (tak cardiotrainer :) ) og lidt talen og navigation og en hel del email og sms

skærmen: jeg er ikke nørd når det kommer dertil så sort niveau osv vil jeg ikke blande mig i, dog vil jeg sige at jeg synes htc ser lækker ud i farverne (muligvis er sg2 der bedre, skal være usagt)

finesser: skærmlåsen: hvor er det lækkert at man kan trække genveje direkte fra låst skærm og til eksempelvis email programmet eller musik, fed detalje, ligeså med musik app'en man kan nemt og hurtigt skifte mellem hvordan man lytter (bluetooth headset, sin håndfrie, telefonen 3,5mm jack)

og endelig må jeg erkende at jeg "tabte" (dvs den rullede hen over) en 15kg vægt ned på telefonen idag, det eneste der skete var at telefonen fulgte med vægten hen af, men hverken ridser, skrammer eller andet gorilla glas holder :) (det har sg2 også, men tror aluminiums bagsiden var med til at sørge for at telefonen forblev pæn)

så knock yourself out, tror ikke den ene af dem er meget bedre end den anden :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af berchrker d. 17-06-2011 15:22:19.

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2011 22:16:23
Svar/Indlæg:
739/62
syntes umiddelbart også bygge kvaliteten er bedre på sensation!! og kan godt lide vægten.. rart at kunne mærke at man har fat i den..

men har nu stadig svært ved at bestemme mig.

men tror sgu #5 trækker i retning af htc

DancingGnome

Overclocker
Tilføjet:
18-06-2011 01:46:17
Svar/Indlæg:
37/6
Jeg var selv meget i tvivl - endte med en sensation, og har bestemt ikke fortrudt det - gik fra en flashet magic, så hastighedsændringen er kolossal for mig :D

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2011 15:41:25
Svar/Indlæg:
739/62
gik ned hos 3 butikken og legede med en sensation.. og købte den sidste de havde !!

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2011 20:36:29
Svar/Indlæg:
6181/270
Er der ikke problemer med Sensations Antennesystem og oplever i det samme som i disse to youtube videoer?

http://www.youtube.com/watch?v...

http://www.youtube.com/watch?v...

Dap

Overclocker
Tilføjet:
21-06-2011 13:12:07
Svar/Indlæg:
68/6

nej det er der ikke.. det er hvis noget med det de viser i den video der det er noget der indbygget i den til den skal stoppe musik når du bruge den til og fjernstyre en media enhed med :)
---------------------------------------------------
jeg er sku osse glad for min men lader min op hverdag hehe leger sku nok for meget med den. efter jeg har jeg lavet lidt flere indstiller på den holder den osse strøm lidt længere :)

det med folk siger at den "hakker" i skræm og i menu´er har jeg ikke oplevet i nu.. kun hvis jeg virkelig passer den hårdt men det glæder sku alle mobiler og computer.. så man skal ikke tro alle de anmelse der ér derude af den de passer næsten ikke.. for der er rigtigt mange af der der anmelder mobiler i dag som ikke kan lig htc pga af de er så "gode" og billige i forholdt den kvæligtet de nu en gang laver dem i. :) og husk hvis søger lidt rundt og omkring så er iphone jo ikke så poplær igen i usa nogle andere lande som de er i dk.. htc er meget poplære end iphone når det kommer til stykket bare ikke i dk :P