hjælp til trådløst netværk

Diverse d.  17. juni. 2011, skrevet af M.Thomsen
Vist: 636 gange.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2011 22:44:34
Svar/Indlæg:
4112/53
Hej.
Jeg har endeligt fået installeret mit fiber bredbånd, og nu er kablerne der skal trækkes i hytten, blevet trukket permanent, men jeg skal også kører trådløst netværk (primært, da der er en del bærbare computere).

Mit problem ligger i, at jeg ikke kan få min router (Zyxel NBG460N) til at levere alle 40Mbit trådløst, til trods for at jeg kører draft-n. 😕

Er der nogen der kender til problemet?

Jeg har lige prøvet at opdaterer firmwaren til den version der er den nyeste ude på zyxel's hjemmeside, og det gav 1-2Mbit ekstra, men jeg kommer stadigvæk kun op på 18-20Mbit down, og 16-18 up.
M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2011 23:32:15
Svar/Indlæg:
4112/53
Nåh, jeg har taget fejl.
Den gamle klap jeg sidder med, har kun g, så det er ikke helt så hurtigt, men de 54Mbit skulle jo stadigvæk sagtens kunne levere i omegnen af de 40Mbit....

Har lige været ude at hente den nyeste driver til mit trådløse netkort Intel WM3945ABG, og det resulterede i at hastigheden er droppet ned til 13-15Mbit.
Prøver at smide mit USB-wifi kort i maskinen i morgen, og tester med dét, om det måske skulle være mit gamle lort til en klap der ikke kan følge med, og ikke min router...
Tager også lige en pejling med fruens MacbookAir i morgen, så tager jeg den dér fra.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2011 23:54:42
Svar/Indlæg:
2246/14
et 54 mbit (g) netværk skal du være glad hvis du kan hive 13-20 mbps igennem det...
se feks: http://www.smallnetbuilder.com...
det er kun N netværk... dvs dem der er rated til 300mbps smider 40 Mbps igennem

routere(det andet link er kun AP osv):
http://www.smallnetbuilder.com...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 17-06-2011 23:56:28.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2011 08:34:33
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg har lige testet med fruens macbook, og det er min gamle klap's netkort der er begrænsningen.
Med fruens har jeg fået disse resultater:

Jeg huskede det bare so om jeg havde draft-n i min bærbare også, men der har jeg så husket forkert.
Men hvad pokker, så er der speed-limmit indbygget i min klap, så jeg ikke suger hele hastigheden. 🙂

Så må jeg bare leve med det.
Jeg var mere bange for at det var routeren, så jeg ikke kunne få fuldt udbytte af min forbindelse over wireless, men det er så ikke dét der er problemet, heldigvis. 🙂

Tak for hjælpen alligevel Swayde.