Da jeg så de første reviews af Vertex 3 var jeg sikker på at sådan en fætter var jeg nødt til at eje, og jeg ville have 240GB udgaven, men efter at have brugt nogle timer på deres forum - og set deres arrogante, afvisende, manglende eller uvidende svar til folk som skriver om problemer med deres Vertex 3, så besluttede jeg mig for at købe en Intel SSD.
Vertex 3 kom på markedet i USA ca 1,5 måned før vi kunne få den her i Danmark, og da firmware 2.06 kom til 120GB udgaven, benægtede OCZ at der var noget galt med deres produkt. Først da deres egne forum brugere (for det meste købere af deres produkter) kunne beskrive præcist hvad der var galt indrømmede de at noget var galt, og at det måske var deres nye firmware.
Køber du deres Vertex 3, så har de skrevet nogle meget fine performance tal på æsken. Dem kan du kun komme i nærheden af hvis du benytter x67 chipset og Intel SATA3 portene, hvis disken IKKE er system drev og i øvrigt er nyformateret og tom!
Disse ting var OCZ meget længe om at indrømme, og var hovedårsagen til at jeg valgte Intel (Den nye Corsair serie var ikke kommet - havde en P128 før). Og så meget langsommere er min disk ikke end en Vertex 3, sat op som system drev og med knap 50GB data (W7, Office, Spil og lidt andet skrammel).
PS: På OCZ forum er ordet Corsair fyfy og bliver til ***, men ordene Intel, Crucial...osv er okay - gad vide hvorfor! Corsair laver da andre udemærkede produkter 😲
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nittenti d. 21-06-2011 08:44:49.