Youtube... Måske?

Om siden d.  22. juni. 2011, skrevet af oban666
Vist: 1605 gange.

oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 08:19:01
Svar/Indlæg:
1440/318
Jeg har et forslag...

Jeg kan godt lide at læse de anmeldelserne der kommer af de forksældige produkter her på siden, og jeg syndes de kommer godt rundt om de foskærlige punkter...
Men nogle gange savner jeg noget mere visuelt, så man kan se tingene lidt mere hands on...

Ku det ikke være en ide at lave en kort youtube film hvor man beskriver, fremviser, og evt. afprøver produktet?
Foreksempel i tilfældet med den vibrærende højteler ville det ha været rart med noget mere visuælt...
http://hwt.dk/literaturedetail...

Jeg tænker ikke på et 10min. langt youtube review, men nok nærmere en teaser der lige viser lidt af de viktige punkter, også så man kan lokke flere folk ind på siden for at læse det fulde review 🙂

Bare et forslag 😉
PayDay
 
Superbruger
Tilføjet:
22-06-2011 08:44:48
Svar/Indlæg:
277/8
Rigtig god ide, 😲 jeg handler meget på nettet og en ting er at se et billede - noget helt andet er at se varen på en lille video. 😀


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
22-06-2011 10:26:06
Svar/Indlæg:
5363/442
Det er helt sikkert en god ide, vi har tidlige snakket om at indføre noget lignende, men kan være vi skal tage det op til genovervejelse på næste redaktionsmøde..

Havde det faktisk også lidt i tankerne til min næste test :)


HrCookie
 
Superbruger
Tilføjet:
22-06-2011 10:52:55
Svar/Indlæg:
665/92
Kunne være fedt men en HWT Channel, ville også være sjovt at se andet en linus til en forandring 😛


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 15:41:13
Svar/Indlæg:
1440/318
Syndes det ville være rart hvis lidt flere ville gi deres mening til kende...
Der er 81 der har været inde og læse tråden, men kun 3 har kommenteret 😕

Kom frisk...


KrillerDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 21:59:00
Svar/Indlæg:
851/30
personligt læser jeg ikke så meget af testene der bliver postet, men de kunne man komme til med f. eks. en video. bare det at se produktet blive testet og afprøvet på video kan nemt give et bedre indtryk for ikke så erfarende brugere af hardvare 🙂 så thumbs up for ideen


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 22:15:43
Svar/Indlæg:
7765/230
#4
tror bare vi/jeg tog det lidt ala.: ok det kører og Pizzadude tager det op på næste redaktions møde såååå.. :yes:


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 22:30:02
Svar/Indlæg:
1440/318
#6
Det ser bare bedere ud, når det skal fremlægges, at der står i forum at der er 100 faste brugere der syndes det er en god ide, frem for der kun er 3...
Har jeg ikke ret? 😉


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
22-06-2011 22:46:03
Svar/Indlæg:
6368/477
Som skribent har jeg lidt svært ved at finde ud af hvad i gerne vil se i sådan en film. Vil i se hardwaren køre og med benchmark der køre på skærmen, vil i se overclock, eller vil i se at man pakker produktet ud? Hvad skal der siges?

For mit vedkommende har jeg ikke noget stativ og egentlig heller ikke noget video kamera med undtagelse af mit digital kamera der ikke optager i særlig god kvalitet, og uden stativ skal jeg have en kamera mand også.
Desuden skal et helt rum vel afsættes til det, da jeg ikke helt tror at i brugere vil se det rod vi skribenter gemmer på 😛

Kom med nogle forslag, så vi har noget at arbejde med 🙂


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 22:48:25
Svar/Indlæg:
798/19
Personligt vil jeg hellere have lidt mere kvalitet på artiklerne end der er nu.

Sådan som hwt kører nu (altid har kørt), så bliver det for mit vedkommende kun lige til at skimme hen over konklusionen for at se, om der er noget, som springer i øjnene. Så dybdelæser jeg anmeldelser på de "rigtige" (udenlandske) sider. Der er selvfølgelig et par perler imellem herinde, men det er desværre mest undtagelsen.

Jeg mener bestemt ikke hwt skal opfinde den dybe tallerken igen - men blot skimte til, hvad der fungerer og er interessant på de populære sider.

Det er nok naivt at tro, at det er muligt at udstyre skribenterne herinde med det rette udstyr - for slet ikke at lære dem at betjene det - når de i forvejen ikke altid har det nødvendige udstyr til at lave grundige tests af produkterne eller evnerne til at sætte artiklerne ordentligt op og lave grafer og billeder, der er beskrivende.

Jeg har rigtig stor respekt for siden her, men der skal altså lidt mere disciplin til og styr på det eksisterende, før man kan gå amok med youtube videoer, uden det bliver for pinligt og amatøragtigt.

Så desværre ikke +1 fra mig.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 22:53:10
Svar/Indlæg:
1440/318
Jamen for at lave det på den mest enkle måde ville det da være en meget simpel ting at lave en unboxing.

Simpelthen bare for at se produktet, og få et mere visuelt indtryk 🙂
Alt det tekniske får vi jo et glimrende indtryk af produktet


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af oban666 d. 22-06-2011 22:54:45.


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 22:56:54
Svar/Indlæg:
798/19
#10 Det kræver altså lidt mere end et mobiltelefonkamera, hvis det skal være til at holde ud at se på.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
22-06-2011 23:04:48
Svar/Indlæg:
6368/477
#9
Kan du komme med eksempler? Jeg er sikker på at vi alle leder efter steder hvor vi kan forbedre os. Jeg er selv igang med at lede efter nye spil jeg kan lave grafikkort benchmarks i. Men hvad er det præcist du søger? Jeg synes ofte at detaljerne er ret dybdegående, men vi skal jo heller ikke "dræbe" produktet, for så har folk fået det ud af det de vil i testen. Jeg holder selv på at lidt mystik gør folk endnu mere nysgerrige.

#10
En unboxing skulle ikke være det sværeste at lave, men igen, det kræver lidt at man har et bord og ikke bare står i køkkenet, det virker ikke helt så professionelt, og jeg tror næppe at hele crew vil lave et helt rum i deres hus dedikeret til at lave youtube film. Men har jeg intet at lave en dag kan jeg da godt give et lille bud, så kan der jo altid arbejdes der fra 🙂

#11
Nemlig. Nu vil jeg sige at en nyere smartphone der kan optage i full HD måske er fint nok, men en ældre telefon der optager i 640x480 er måske ikke lige det bedste.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 23:21:45
Svar/Indlæg:
1440/318
#12
Jeg havde lidt en ide om at alle de emner i fik til test blev sende til et HQ, og så der efter blev sendt ud til de individuelle testere...
Det skulle væl ikke være et problem at lave en unboxing i en glimrende kvalitet på HQ...


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
22-06-2011 23:31:58
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg tror ikke at vi får TheBoss til at pakke hver eneste pakke op og lave en film med det inden at han sender det. Skal der være chance for at der kommer film, så bliver det nok os skribenter som skal stå for det, men det kan da også godt være at han er helt hooked på det, det tør jeg ikke sige.


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2011 02:56:46
Svar/Indlæg:
798/19
#12 Ja uha, jeg kan komme med eksempler herfra og til juleaften 😀

Der er desværre alt for mange fejl og mangler i artiklerne herinde. Jeg er selv løbende kommet med sure opstød, og der kommer da jævnligt begrundet kritik i kommentarerne til artiklerne fra andre brugere.

Prøv bare at se hvor mange, der læser artiklerne. Hvor få der kommenterer, og hvor mange af kommentarerne, der er positive. Jeg ved godt det er antal hits, der tæller og som giver reklamepenge, men derfor behøver hverken læserne eller skribenterne ikke være tilfredse.

Jeg mener bare - det er lidt uambitiøst for en side, der hedder hardwaretest, at f.eks. hver gang det nyeste grafikkort fra ATI bliver testet, så bliver det testet mod et onboard fra samme producent og et midrange fra konkurrenten. 🤣 (Ja overdrevet, men ikke meget).

Det folk vil have bare engang imellem er de store kanoner fra nvidia og amd op mod hinanden.

hwt ville og burde have set helt anderledes ud i dag, hvis sidens ejer havde haft lidt flere ambitioner på egne og på sine skribenters vejne, og havde brugt lidt flere ressourser på at få tingene til at fungere.

Det er super ærgeligt som gammel bruger herinde, at der aldrig er sket nogen rigtig udvikling. Især med den fuldstændige mangel på konkurrerende danske sider.

Nå, lang smøre, men udløst af at der for en gangs skyld var en skribent, der deltog. Beklager den hårde tone i noget af det. 🙂

Ang. en smartphone med HD kamera, så kan den ikke bruges til noget "ordentligt", uanset hvilken model vi taler om.

De har alt for meget vid-vinkel og du kan ikke få et ordentligt greb på dem, så billederne bliver rystede uanset hvor meget billedstabilisering de har. Der skal et lille videokamera og helst en trefod til.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
23-06-2011 03:14:07
Svar/Indlæg:
6368/477
#15
Hvis at du opdager en fejl i ihvertfald mine artikler (jeg tror dette gælder for resten af os andre også) må du meget gerne sige til. Selvfølgelig er dit job ikke at repportere fejl konstant, men fejlmeddelelser er med til at gøre os bedre og finde ud af hvad der skal mere fokus på. Jeg vil selv være henrykt ved at få kritik, bare jeg kan bruge det til noget, så ved jeg hvad jeg kan gøre bedre.
Se blot min seneste artikel "HIS HD6790", her kommer der en med faktisk god kritik, men kan desværre ikke pege på hvad der egentlig er galt, dette kan jeg ikke rigtig bruge til noget, da jeg faktisk ikke aner hvad personen mener. Personen nævner dog at det der testes i måske ikke er helt relevant længere. Da jeg ikke selv spiller andet end cs 1.6 og nogle få andre source spil følger jeg slet ikke med på det marked (kun lige Duke Nukem selvfølgelig), og jeg ved derfor ikke hvad der bliver spillet af spil i dag. Jeg er på jagt efter spil jeg kan benchmarke i fremover, men jeg har ikke rigtig haft nogen held med det, og det ser desværre ikke ud til at personen der er kommet med kritikken vil svare mig, jeg kunne ellers godt bruge lidt info om hvad der kan blive bedre.

Du har helt ret i at det er en skam at artiklerne bliver læst så meget, men der faktisk ingen kommentarer er dertil. Det kan jo både være godt og ondt, for vi ved reelt ikke om brugeren har været tilfreds med artiklen eller ikke, her er vi tilbage til hvis der er forslag eller fejl, så tager jeg meget gerne imod dem, så længe kritikken er kontruktiv og jeg kan bruge den til noget, altså, der skal peges på netop den ting som ikke er iorden, og hvorfor den ikke er det.

Hvis der kommer et helt stort grafikkort fra AMD kan vi ikke andet end at sætte det op imod det vi har testet tidligere jo, når nVidia så svare igen (kan vel også være omvendt) så er det muligt at sætte dem op, men det kræver at det er den samme skribent som har haft det første flagskib i hånden, og det er ikke altid at den skribent har tiden til det desværre. Vi gør allerede meget ud af at få konkurenterne sat op imod hinanden og ikke bare random smide forskellige grafikkort op i graferne, sådan arbejder jeg ihvertfald, jeg kan ikke udtale mig om de andre.

Jeg synes at hwt er nået rigtig langt, specielt med det nye design, og det er ikke fordi at vi ikke har haft konkurance på markedet, som bekendt så er hol en stor modspiller, og der findes også andre sider.

Jo længere en smøre jo bedre, næsten. Jo mere du skriver jeg kan gøre bedre, jo mere kan jeg forbedre mig. Lige så snart brugerne har noget at sige om mine artikler er lyttelapperne fuldt åbne, det er den eneste måde vi alle bliver tilfredse på.

Hvis der skal et "rigtigt" video kamera til at optage med bliver denne ide nok ingen realitet, for faktum er at mange af os helst ikke vil spendere flere hundrede kroner på et ordenligt kamera til formålet, og jeg synes heller ikke at vi kan forlange hwt at levere et kamera til hver crew, det bliver bare alt for dyrt.
Skal jeg optage noget bruger jeg i forvejen min telefon, men det er også fordi jeg aldrig ser videon på min computer, kun på min telefon, og til den lille skærm er kvaliteten fin nok for mig.
Men ja, med en mobil telefon vil der helt sikkert komme rigtig mange rystelser og gør at det bliver helt irriterende at se videoen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 23-06-2011 03:20:48.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2011 07:21:51
Svar/Indlæg:
1440/318
#16
"Det kan jo både være godt og ondt, for vi ved reelt ikke om brugeren har været tilfreds med artiklen eller ikke"

Ku man ikke kopiere en ide fra fjæsbog... Like/Dislike.
Man ku lave en Thumbs up knap som brugere ku trykke på hvis de ku li anmeldelsen, og en thumbs down hvis man ikke ku li den, og hvis man trykker på den kommer der mulighed for at beskrive sin kritik, enten med et afkrydsnings skema, eller man kan selv med egne ord beskrive fejlen/fejlene.

Bare et forslag 🙂


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
23-06-2011 11:10:51
Svar/Indlæg:
5363/442
#13 Det er korrekt at alt kommer forbi hovedkvarteret, men som freak_master siger, så er det nok ikke realistisk at The Boss agerer kameramand for det hele :)

#15 Well vi tager altid mod konstruktiv kritik og forslag til nye benchmarks, testmetoder osv.

Man må bare forstå, at det ikke er fuldtidsprofessionelle testere der sidder og laver det her, det er almindelige mennesker med et almindeligt job eller studie ved siden af. Når vi tester et grafikkort, er det derfor ikke altid lige den samme der tester alle grafikkort.. Netop derfor er det også svært at forlange, at sammenligningsgrundlaget altid er helt 100% perfekt. Men selvfølgelig er det noget vi tilstræber os på bliver så godt som muligt.

Det kan være billedet for en bruger er anderledes, men jeg mener bestemt at der bliver arbejdet hårdt i kulisserne for at gøre tingene bedre - og får at få siden til at løbe rundt i det hele taget. Det er altså et ikke-ubetydeligt koordinationsarbejde der skal til, skal jeg lige hilse og sige :yes:

#17
Ja hvorfor egentlig ikke, man kunne også lave det som en slags stjerne-rating :) Eventuelt kunne man også lave det enkelt med direkte link til "like" på vores facebook side..

#Til topic

Når jeg siger at det er en god ide, så mener jeg ikke i den forstand at det skal være en video til alle tests. Personligt mener jeg for eksempel ikke, at det giver det store at se en video af et bundkort eller grafikkort (måske er jeg ikke nørdet nok :P). Til gengæld synes jeg personligt, at det kunne være relevant til ting hvor design/feel betyder mere - som f.eks. et kabinet eller en bærbar.

På grund af kravende til videoudstyr, tror jeg ikke det er noget der vil blive implementeret i alle tests. Men dem der alligevel har et nogenlunde kamera + en trefod, kan man jo opfordre til at gøre det. Jeg har for eksempel et "rigtigt" videokamera, så kunne godt tænkes jeg kunne flikke noget sammen 🙂


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
24-06-2011 01:28:37
Svar/Indlæg:
6368/477
#17
Hvis det skulle laves, så skulle det være sådan at brugerne kan skrive med deres egne ord, ellers tror jeg ikke at vi får noget som helst ud af det, da kritikken helst skal være beskrevet hvor det går galt og hvorfor, ellers ved vi jo reelt ikke hvad der er galt.

#18
Der er jo allerede en like knap til facebook 😉