2 dejlige Ocicat-katte søger ny ejer.

Hyggehjørnet d.  22. juni. 2011, skrevet af KeeZor
Vist: 4242 gange.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 15:40:47
Svar/Indlæg:
1063/54
Jeg har 2 katte af racen ocicat, som søger ny ejer, da jeg har fået konstateret allergi for ca. 6 måneder siden, som desværre efterfølgende har udviklet sig voldsomt.
Jeg har været gennem alle mine netværk, med flere interesserede, desværre uden nogen endelig aftale.
Jeg håber at jeg her finder en ny ejer til dem, da jeg ellers om et par måneder, meget mod min vilje er nødsaget til at aflive dem, af helbredsmæssige årsager.

Lidt praktiske oplysninger.

De hedder Frigg og Fulla, og er lige fyldt 2 år den 6/6.

De er af racen Ocicat se mere her: http://www.danskocicatklub.dk/...

De har som killinger fået alle de nødvendige vacciner og ormekure.
De er chippet, og er steriliseret.
De har kun fået kvalitetsfoder, for at sikre de bedste vilkår for deres vækst og helbred.

De har været indekatte hele deres liv, men må meget gerne komme til en ny ejer, hvor de har mulighed for at komme ud.

Der medfølger ALT udstyr der er nødvendigt bl.a.
Transportkasse, hvor de begge kan være i.
Kattemiljø
Kattebakke
Hængekøje til radiator
Mad og vandskåle
Lidt blandet legetøj

Der er desuden for 2 uger siden købt 10kg tørfoder og 60kg kattegrus, så der er til et par måneder.

De har en forsikring, som kan overgå til den nye ejer, mod betaling af den resterende periode.

Hvis de skal være udendørs, skal de vaccineres mod bl.a. rabies.

Jeg leverer meget gerne kattene, og bliver til de er faldet til ro i deres nye omgivelser, mod dækning af transportudgifter.

De skal sammen til et nyt hjem, da det vil være mishandling at skille dem ad. Mange har en fordom om at to katte er meget arbejde ift. en kat, dette er ikke tilfældet, nærmere tværtimod.

Lidt om deres personlighed.

Aldersmæssigt er de forbi deres tidlige killingestadie, de ved hvad de må og ikke må, og de lystrer nej, ned osv.
De er meget legesyge, og kommer selv med deres legetøj, hvis de ikke synes man har fået leget nok med dem, den dag.

Frigg er den forsigtige, hun tager mod gæster, men hvis hun ikke kender dem, holder hun sig i baggrunden indtil hun har set dem an, hvorimod Fulla smider sig lige foran dem, så de ikke kan komme af med jakken, før hun er blevet aet tilstrækkeligt.
De kan godt med børn, men hvis børnene er voldsomme/larmende trækker Frigg sig i baggrunden.
De er meget kærlige og kontaktsøgende, og ligger så vidt muligt sammen når de sover, Frigg ligger normalt hos mig ved computeren, om aftenen.

De har trods ens opvækst, forskellig personlighed, men ingen af dem er "sofapuder"(katte der ligger i et hjørne hele dagen, undtagen når der er mad).

Personligheden vil selvfølgelig blive uddybet til interesserede, og ser gerne at en mulig ny ejer kommer og besøger dem, inden der indgås en aftale.

Jeg kan kontaktes her, og på ********(ikke hemmeligt nr).

Prisidé 2000 inkluderet alt der er beskrevet længere oppe.

Mit primære ønske er at finde et trygt hjem til dem, tag derfor gerne kontakt til mig hvis du er interesseret, så skal vi nok få detaljerne til at passe.

Lidt billeder både fra de var killinger, og nogle taget for nylig.
Mit kamera har svært ved at fange dem i bevægelse, derfor er der ikke mange af billederne de leger på.

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af KeeZor d. 03-02-2012 02:33:47.
Teresa

Moderator
Tilføjet:
22-06-2011 15:47:11
Svar/Indlæg:
2458/91
Jeg har givet KeeZor lov til at oprette denne salgstråd i soapboxen med sine katte da han virkelig er i nød. KeZor kontaktede mig inden han oprettede den og spurgte pænt og det gælder jo to unge liv.

Jeg må lige understrege at det er en undtagelse, da alle i forum jo ved at der ikke må sælges ikke-relaterede HW-ting i forum.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 16:26:01
Svar/Indlæg:
5224/222
Ærgeligt med den allergi... hvis jeg ikke havde 2 Ragdolls i forvejen ville de være mere end velkomne... super flotte katte 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pvt.P.Nutz d. 22-06-2011 16:31:49.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 18:09:51
Svar/Indlæg:
3233/128
Kommer de fra et ikkeryger hjem? Ellers ikke interesseret.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 18:56:22
Svar/Indlæg:
2440/66
en skam med allergien, men et hw forum er nok ikke der du får flest henvendelser selv med den detaljerede beskrivelse.

prøv

kattegalleri.dk
katteforum.dk
kattepote.dk

og der findes vist også flere...

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 19:27:38
Svar/Indlæg:
1063/54
#2 Ja er også meget frustreret over at have fået det, havde håbet på at kunne have selskab af dem i 15-20 år.

#3 pm sendt

#4 Jeg har prøvet diverse katteforums uden held, samt personligt netværk, og min opdrætters netværk.
De har desuden i et par måneder ligget på forsiden af Dansk ocicat klub, også uden effekt.
Desværre vil folk helst have killinger, bidte ledninger og kradsede møbler 😕

myrizzle

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 20:01:29
Svar/Indlæg:
1895/41
Ville ønske jeg kunne gøre noget for at hjælpe dig ud af dit problem. Det må virkelig være surt at skulle af med de 2 dejlige dyr, jeg er personlig meget mere katte menneske. Men må desværre ikk holde husdyr ☹

Føler med dig #0 :no:

PCDania

Superbruger
Tilføjet:
22-06-2011 20:27:55
Svar/Indlæg:
598/0
Gid jeg måtte holde husdyr hvor jeg bor, jeg er specielt glad for katte men det hjælper jo desværre ikke dig ☹

Jeg troede alle Ocicat katte var plettede, men det er dine ikke.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 20:35:56
Svar/Indlæg:
7765/230
hvis du nu kikker ordentligt vil du måske også se at de er plettede.. :yes: 😛

Men pøj pøj med det #+0 har "desværre" allerede selv 2 katte så kan ikke hjælpe. 😩

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 22-06-2011 20:39:13.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2011 20:39:27
Svar/Indlæg:
1063/54
#6 Tak for medfølelsen

#7 Der ligger et gen, som endnu ikke er avlet helt ud af racen, hvis det er "aktivt", får de farvevarianten solid, hvor bundfarven og pletterne har næsten samme farve.
Det er ikke velset at der avles videre på den variant, og derfor vil alle seriøse opdrættere kræve at de bliver steriliseret.

Som det ses på billederne, er de dog synlige, og specielt i sollys træder de kraftigt ud fra bundfarven.

Hvis der skulle være nogle af jer, der kender nogen, som kender nogen osv. må i meget gerne bringe budskabet videre.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KeeZor d. 22-06-2011 20:40:18.

PCDania

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2011 09:56:57
Svar/Indlæg:
598/0
Ok, kan godt se det på billedet hvor de leger med vand. Jeg havde kun kigget på tre andre billeder hvor man ikke kan se pletterne. :)

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2011 16:04:48
Svar/Indlæg:
1063/54
Hvis nogle ligesom #4 har forslag til sider jeg kan annoncere F&F på, tager jeg gerne mod input.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at høre fra andre der har skulle finde nye ejere til deres voksne katte, og hvad de har gjort som lykkedes.