AsRock er billigere og de billigste modeller bruger dårligere komponenter end fx standard Asus. Derudover er der ikke de samme features og små lækre detaljer.
Men ud over det kan jeg ikke se noget problem i, at købe et Asrock board, der koster det samme som et midend Asus, de skulle køre fint. Men tror simpelthen ikke på at de billige AsRock kort kan følge med de billigste Asus pga. de komponenter der bruges. Asus bruger helt i gennem det jeg vil betegne som kvalitet, hvor de billige AsRock ofte går på kompromis. Dog er de billigste Asus boards også 300-400 kr. dyrere end de billigste AsRock.
Men jeg indrømmer gerne, at jeg er lidt en Asus fanboy, hvad angår bundkort. Det fungerer bare og elsker deres små features, selvom de nogle gange sløver systemet mere end de gør det hurtigere eller er fuldstændigt ubetydelige for performance all in all.
Men fedt at de kommer ud med PCIe 3.0, men synes dog det er noget shady som forfatteren også skriver, hvordan de har lavet PCIe 3.0 og så spørger jeg bare, hvorfor deres moderfirma - Asus - ikke har lavet et sådant board endnu. For mig lyder det som om, det ikke er helt stabilt endnu, selvom der ikke er noget, der kan udnytte det fuldt ud endnu :P