Problemer med Windows Vista installation

Diverse d.  04. juli. 2011, skrevet af Thumes
Vist: 912 gange.

Thumes

Overclocker
Tilføjet:
04-07-2011 18:41:44
Svar/Indlæg:
8/5
Hey boys!
Jeg har lige formateret en vens computer, og skal nu installere Vista på den. Det er en gammel Fujitsu Siemens, og Vista hører med på en cd! det samme gør en cd med drivere.

Problemet opstår når jeg skal vælge hvor det skal installeres. "Windows kan ikke finde en systemdiskenhed, der opfylder kriterierne for installationen." Det jeg har prøvet er at sætte cd'en med drivere i, og manuelt vælge driveren til harddiskene. Men jeg kan ikke se driveren på listen? Det samme gælder når jeg henter driveren på deres hjemmeside og smider den på en USB-pen og sætter den i.

Hjælp! 🙂
Thumes

Overclocker
Tilføjet:
04-07-2011 18:42:15
Svar/Indlæg:
8/5
Det er en Fujitsu Siemens Amilo LI - 1818

lowfire

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2011 18:45:58
Svar/Indlæg:
171/6
Er ACHI slået fra i BIOS?

Prøv at sætte den på IDE istedet.

Thumes

Overclocker
Tilføjet:
04-07-2011 18:52:33
Svar/Indlæg:
8/5
Den er frygtelig langsom.. skriver lige tilbage når jeg har prøvet det 🙂

Bossmann_dk

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2011 18:59:34
Svar/Indlæg:
463/25
Hej, prøvet med hdd recovery funktionen ??

I too had this same problem with my Li 1718. I used the Hard Disk Based Recovery system provided by Fujitsu Siemens and my FirstSteps is running fine as long as I right click on the icon and select "Run as administrator". The process to use the HDBR on this Amilo is as follows:

Upon system startup, when Fujitsu Siemens Computer logo displays, press and hold F8. A menu screen will appear. Choose "Repair your system", the log in with your name and password that you would normally use when you log on. Then another menu shall appear, choose the Fujitsu Siemens recovery option. The recovery process will start and took me around 10 minutes to complete. WARNING! ALL PERSONAL DATA WILL BE ERASED! After this, the computer goes back as thought it had just been bought and all the software at original purchase, (including FirstSteps) will be there! The recovery went with no problems for me, although i had to delete the ISP folder in C: as it was stopping my wireless networking from working. Good luck with this, and I would highly recommend it if you want FirstSteps to work again, or if you just want the delievery state of the laptop! Thanks Matt! matt-hall-08

Product(s): Fujitsu Siemens Amilo Li 1718.

Thumes

Overclocker
Tilføjet:
04-07-2011 19:21:39
Svar/Indlæg:
8/5
Nå, efter mange forgæves forsøg kan jeg ikke engang komme ind i bios.. Og den med F8 fungerer heller ikke

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2011 09:00:43
Svar/Indlæg:
4120/115
Vista plejer at indeholde nødvendige drivere til AHCI, så det er nok ikke der dit problem ligger?

Kan du se harddisken / partitioner i installations proceduren. Slet dem og lad den selv oprette de partitioner den skal bruge. Den skal nemlig have en 100mb. system partition først på disken, og hvis den ikke findes eller der ikke er plads til den, så brokker den sig!