Jeg har brug for lidt hjælp, vedrørende valg af SSD harddisk.
Jeg har kigget en del på Intel 320.
SSD skal være godt egnet til en workstation, der benyttes til 3D tegninger i programmet "AutoCAD Inventor 2011 Pro". Levetiden er yderst vigtigt, selv om maskinen kun anvendes 40 timer i ugen.
SSD størrelse skal ligge omkring 120 gb. og i et prisleje på 1500 + -
Selve maskinen består af: CPU: Intel Xeon E5620 5,86 GT/s Ram: 10 gb. DDR3 1333 Mhz ECC-UDIMM GPU: Nvidia Quadro FX1800 Operativ: Windows 7 Professional 64 bit
Hvis du skriver en masse data, er Vertex 3 nok den smarteste. Det kommer også en på, om dit bundkort understøtter SATA3. Hvis det kun er SATA2, vil en Intel 320, Vertex 2 eller Corsair Force F120/F115 sikkert være tilstrækkelig.
Jeg har kigget på en benchmark fra TomsHardware af forskeliige SSD vedrørende I-O-Performance-Workstation. Dog er Crusial M4 ikke nævnt på listen. http://www.tomshardware.com/ch...
Drop benchmarks. Du skal bare bruge disken som systemdisk. Der skal ikke køres databaser fra den eller noget. Gå efter en som har god garanti og med plads nok til OS og programmer. 120GB er fint. Det er den lave søgetid der gør den store forskel. Om det tar ½ eller 1 sek. at loade en Inventor assembly har jo ikke så meget at sige. Intel 320 er skal helt sikkert nok klare opgaven til UG. og det vil enhver af de andre diske der er nævnt her sikkert også.