Hej - jeg har brug for lidt hjælp til at forbedre min gamle PC. Jeg vil gerne have den bliver bedre til at game - så hvis der er nogen der har nogle gode forslag lytter jeg gerne. Det må ikke være for dyrt. Kan det svare sig at købe et 9800 GTX+ og sætte i SLI(ca. 350 kr.)?
Har idag flg.: ASUS P5ND2-SLi Intel Pentium D 830 3.0 Mhz 3 GB DDR2 Ram Geforce 9800 gtx+ 512 mb
Jeg spiller lige nu Dungeon Siege 3 - det går lige. Har prøvet det nye Witcher - det gik slet ikke.
og hvad jeg mener med ikke for dyrt - det ved jeg ikke men man kan jo koste mange penge på det og få en super pc... men vil gerne bygge videre på denne hvis det kan svare sig... omkring en 1000 kr. eller sådan noget - og gerne brugt...
Ellers har komplett Amd setup med det hele til 3000 kr. Det eneste, som det kræver er du selv kan samle den. Det er også muligt gå I3 beholde gfx til noget i stil med 3000 kr.
Jeg ved ikke om det er muligt, at sammen sætte en bedre amd til 3000 kr.
http://hwt.dk/Markedthread.asp... havde været en god upgrade, og så et 9800 til... hvis du kunne finde noget lignende det ovenstående sælger ville det være godt... ellers burde du kunne finde feks en e8500+ mobo for under 1000 kr - jeg tror primært at din flaskehals er cpu'en...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 06-07-2011 23:12:16.
Jeg har et s775 bundkort til sli og en q6600 du kan købe,(dette bndkort http://www.overclock3d.net/rev... ) har også ram hvis du mangler. 😉 Dét vil give et godt spark til din maskine, især med et ekstra 9800gtx. Du kan også købe Q6600 sammen med et p45 bundkort og et HD5850, men det kommer an på hvor mange penge du har.!!
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shutdown d. 07-07-2011 23:43:03.
et GT440 yder ikke bedrer end hans 9800GTX kort, og de kan heller ikke køre i sli sammen alligevel.
Det #0 eventuelt kan gøre hvis han vil gøre det billigt er at købe et nyt (brugt) S775 mobo, med DDR2 suport + Intel E8xxx/Q9xxx series suport. Og så købe sådan et brugt board, + en brugt E8xxx eller Q9xxx cpu, de burde vel kunne fåes ret så billigt nu, tja selv en E6xxx som foreslået tidligere ville gøre underværker.
#0 det er klart din cpu der holder dig mest tilbage atm, et 9800GTX er ikke noget dårligt gfx, omend lidt gammelt men du løser ikke dine spil problemer med at købe 1 mere uden først at ha opgraderet bundkort/cpu setup.
Den cpu er vold forældet og ret langsom, vil skyde på de gamle X2 AMD´er er hurtigere og D series fra intel var imo noget af en skuffelse dengang de kom frem.
Ja, jeg ville tage fat i Shutdown og købe noget af hans...
Han har et mobo med socket 775 og Q6600 samt ram...
Så ville jeg da bare få den Q6600 clocket til 3+ Ghz og have 4-6-8 GB ram og en fornuftig køler.. Så kan du altid smide et 9800GTX mere i senere hen, men glem ikke din PSU - måske den du har ikke er står nok til sli...