Jeg ville vælge at smide en Aquacomputer Aquaero i, med en multiswitch eller to til assistance.
Så har du mulighed for at smide temperatur sensorer til at regulere dine blæsere, via software og/eller hardware.
De kræver et 4-pin molex stik for hver Aquaero/multiswitch, og så skal du have et "halvt" USB-stik internt pr enhed også, for at softwaren kan styre blæserne.
Jeg kan ikke huske hvor mange stik der er på multiswitchen, der kan bruges til blæsere (jeg er på en forbindelse der er langsommere end et 56k modem, så kan heller ikke finde ud af det for dig), men du skulle nok kunne komme til at trække alle 17 blæsere med de 3 enheder.
Anden mulighed, er at købe en TBAN-XL (mener jeg det er), med et par ekstra analoge tilslutningsmuligheder (kan ikke huske navnene på enhederne mere, men ved der er mulighed for det), så kan du komme op at få en blæserkanal pr blæser, og stadigvæk styre dem via software.
Den findes også i en PCI-monteret version, som stadigvæk skal have et USB-kabel, men kan ikke hsuke navnet på denne.
kræver et molex stik pr enhed, men mener kun at det er ét USB stik du har behov for med dénne løsning, underordnet hvor mange datter-controllere der kommer på, men kan ikke huske dette heller.
Jeg har haft ejet/ejer begge controllere, og begge har deres fordele og ulemper:
fordele:
Aquaero er med analoge temperatur sensorer, som dog nemt går i stykker.
softwaren bliver jævnligt opdateret
monster mange muligheder i softwaren
med multiswitch kan du tilslutte yderligere 8 dioder pr multiswitch, uden formodstande.
Display der kan programmeres til at vise hvad man vil have
styrer blæsere m.m. fra både firmware og software (hvis din maskine booter men ikke vil gå ind i windåse, vil blæserstyringen stadigvæk regulere blæserne, når firmwaren er loaded)
TBAN-XL kræver ikke nogen 5.25" slot, kan ligge løst i kabi eller fås i en PCI-version
kan kombineres med flere forskellige datter-controllere, herunder også et der kan trække 30W til en vandkølings pumpe f.eks.
Ulemper:
Aquacomputer's software har det med at miste forbindelsen til en/flere af enhederne, hvis du har mere end én enhed.
Ved ikke om dette skyldes de bundkort's USB controllere jeg har brugt i XP, eller om det er Aquasuite der er problemet.
kun 4 blæser kanaler på Aquaeroen selv
TBAN-XL: De digitale temperatur sensorer er mega klodsede (fylder noget lignende 2 sukkerknalder ved siden af hinanden)
ikke mulighed for at få den til at sidde i 5.25" slot
intet display
styre kun blæserne når windåse er igang
Nåh, det blev til noget af en novelle, men håber du kan bruge den til noget.
Så var der også en PCI-monteret controller, der havde 6 analoge temp. sensor kanaler + 6 blæser kanaler, som hed noget med SL4, den var også ret god, men kan ikke huske hvem der lavede den.
Prøv at søge i mine gamle salgstråde, der står den vidst nok i en, for en 3-5 år siden.