VPN på synology og Boxee box?

Diverse d.  10. juli. 2011, skrevet af leon2008
Vist: 1493 gange.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2011 11:45:16
Svar/Indlæg:
228/35
Hej
Som nogle af Jer superbrugere nok ved er der kommet en opdatering til synology serveren. Denne opdatering byder på en VPN server. Dvs. den kan hoste et VPN netværk og man vil kunne koble på udefra som om man var i hjemmenetværket.
Udover at I sikkert har set opdateringen og prøvet mulighederne af har I måske også en Boxee Box 🙂 Da har alle vi nørder vel 😉 Og vi er stolte af titlen 🙂

Nu har mine forældre, der bor i en anden by, også en Boxee box. Denne understøtter også muligheden for at koble sig på et VPN netværk. Mit spørgsmål er som om det er muligt for mig at opsætte netværket på min synologyserver og denne VPN mulihed så mine forældre kan streame/afspille mine filer på min server?

Nogen der har prøvet dette?
Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 11:59:53
Svar/Indlæg:
2246/14
#0 jeg streamer min musik fra min server til min laptop når jeg er ude i byen, jeg bruger teamviewer til det....
hvad er din upload båndbrede ?
jeg har 2mbit op og jeg kan kun lige afspille mp3 filer, alt med en høj bitrate(flac osv) er ubrugeligt...
udover det skal du også overveje at en atom cpu kan kryptere ca. 10MB/sec - så bruger den ca. 100% cpu...(så vidt jeg husker)

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2011 22:09:14
Svar/Indlæg:
228/35
Teamviewer svarer vel til logmein.com som jeg har brugte i en lang årrække.
Jeg har en 30/30 forbindelse så den skulle være ok.

Jeg har en DS211+ som fint streamer mkv filer osv. over kabel til min boxee box via Upnp. Jeg ved at det måske skal nedskalere en del hvis man skal stream video eller musik, men jeg har ingen problemer med DSPhoto og streaming af hjemmevideoer til min telefon...

Måske er ideen med VPN adgangen også lidt søgt og ikke anvendelig når det kommer til stykket... men nogengange (tit) gør man også ting bare for at lære det eller rettere for man kan... 🙂

Men tak for input.

Nogen der rent faktisk har prøvet det?