Hjælper HWT svindlere?!

Diverse d.  10. juli. 2011, skrevet af Verdenshersker
Vist: 995 gange.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-07-2011 18:20:42
Svar/Indlæg:
3636/386
Jeg undrer mig virkelig over noget...

Det er IMOD reglerne at hænge folk ud - fair nok, men også når folk er svindlere? Så er det sgu da også nemt for svindlerne at blive ved med at være herinde, hvis crew ligefrem deaktiverer tråde, så kan man jo netop ikke søge i forum om folk snyder eller ej!

Synes det er dybt foruroligende, at det er blevet sådan!

Fair nok, at man ikke skal sidde at svine, men når der er 9-10 tegn på at man bliver snydt, så må man ikke engang gøre de andre reelle brugere opmærksom på det?!

Jeg står selv lige og er blevet snydt for 1000 kr - må jeg så ikke YTRE mig om det til de andre brugere, så de netop IKKE skal handle med denne idiot?!

Så er det bedre at alle brugerne herinde snyder eller hvordan?!

Læs om min hændelse her: http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Verdenshersker d. 10-07-2011 18:21:55.
Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 18:28:41
Svar/Indlæg:
5224/222
Har lige fået fjernet et tråd omkring en snyder... postede her inde i stedet
http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-07-2011 18:31:20
Svar/Indlæg:
3636/386
Det kan bare ikke være rigtigt, at man ikke åbenlyst må hjælpe andre brugere ved at fortælle, de skal holde sig væk fra nogle bestemte typer... Det bliver bare SUPER svært for nye ansigter herinde at finde ud af, hvem der snyder og ikke gør, når crew "dækker" over dem!

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 18:32:54
Svar/Indlæg:
851/30
synes det kunne være fint med en blacklist så folk har mulighed for at kunne se hvem der svindler, da jeg personlig bliver mere tryg ved at handle her på hwt. problemet ved de tråde hvor folk bliver hængt ud, kører det hurtigt af sporet og folk kommer med de mest mærkelige udtalelser. selvfølgelig er der ingen der bryder sig om at blive snyd. så mit forslag er en blacklist, og hvis man først er kommet på den må man arbejde folks tillid tilbage hvis man vil fjernes fra listen, men det kommer nok ikke til at ske, da det også er at hænge folk ud.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 18:37:06
Svar/Indlæg:
5224/222
Jamen hængt ud... de har da mulighed for at svare ved at poste i tråden... ligesom i Vejledende Køb- og Salgsfortrolighedstråden.

Har lidt svært ved at se forskellen... det er jo ikke som om vi har 10 "hæng ud" tråde kørende konstant

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 18:41:01
Svar/Indlæg:
851/30
så burde crew heller ikke fjerne fjerne den seneste tråd med ADVARSEL gorm01. det virker lidt underligt 😕

Trolden123

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2011 18:46:17
Svar/Indlæg:
23/1
Hvem skal så bestemme ?

Hvor går grænsen for at man hænger en anden ud ?

Hvem skal styre listen ?

Hvem skal være dommer ?

Hvad hvis den udhængte ikke lige er online de dage, skal han så bare være på listen, uden chance for at forsvare sig ?

Forstår godt, at de ansvarlige for HWT ikke ønsker det, der er mange spørgsmål, der evt skulle klares først.

Dr er ingen der har forbudt en at lave en side, hvor man kunne linke til....

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 18:46:38
Svar/Indlæg:
5224/222
#5 Nej og det var netop min tråd...

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-07-2011 18:50:02
Svar/Indlæg:
3636/386
#6 Ja korrekt, men ville du ikke selv være ærgerlig over at være blevet snydt, fordi de netop har fjernet en tråd om en åbenlys svindler?!

Ja, man kan godt være online et pår dage, men flere måneder og år?! Ahh, så skal man sgu ikke handle, hvis man har så ustabil hjernekapacitet!
Så må de tabere fandme skride altså!

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
10-07-2011 18:53:16
Svar/Indlæg:
2534/80
Der er en fin white and black list på tweak, så hvorfor kunne man ikke lave noget lignende herinde? http://www.tweak.dk/forum/boar...

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 18:55:09
Svar/Indlæg:
851/30
#6 ved godt der nogen gange er folk som er temmelig utålmodig, men når der er gået over 1 måned synes jeg godt nok det er trukket alt for langt ud.
det er der slet ikke nogen der kan være tjent med.
der sker jo os nogen gange noget uventet i nogen handler, men så synes jeg os det er sælgers ansvar for at informere køber, eller så få en anden til det.

#7 der er set ligende tråde, så kan ikke se hvorfor sin skal fjernes så hurtigt 😕

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-07-2011 18:57:54
Svar/Indlæg:
3636/386
Nå, så må det jo blive på den anden måde - nogle, der bor i Aalborg, der skal en tur ud og hente noget?

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-07-2011 19:02:52
Svar/Indlæg:
3636/386
Og hvor er "Team Comment on Everything" til at komme med nogle gode kommentarer, når man mangler dem? (tom81, crankyrabbit, NoNig osv.)

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 19:04:59
Svar/Indlæg:
851/30
hehe kan godt se du mangler dem lidt. de er nok på ferie 😛

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-07-2011 19:12:07
Svar/Indlæg:
3636/386
Og hvornår kommer det system op herinde, hvor man kan VOTE en person?! Det har de længe snakket om.
Så kan man vote en handel samt smide en kommentar...

Det er genialt bare lige at trykke over en person og se, hvad han før har fået ligesom på Ebay. Og så tager det kun ét klik at lave et vote på en person, istedet for at skulle skrive en hel afhandling andre steder!

Trolden123

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2011 19:12:43
Svar/Indlæg:
23/1
Kort af det lange, hvis der kommer sådan en tråd eller lign. hvem skal styre den, hvem skal bestemme hvor grænserne går.

Hvorfor ikke bare, hvis man ser indlæg fra dem, skriv i indlægget, at de har snydt en, så skal de nok hurtigt få ordnet sagerne, eller forsvinde helt.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
10-07-2011 19:16:49
Svar/Indlæg:
2458/91
Der skal IKKE hænges enkeltpersoner ud på HWT. MEDMINDRE vedkommende ligefrem er anmeldt til politiet og dømt.
HWT og andre brugere har ikke den fjerneste idé om hvem der har ret i de givne sager, og uskyldige skal ikke hænges ud. Der er altid to sider af én sag. Vi har før haft brugere der fx. har været akut indlagt og først har kunne færdiggøre handler med flere ugers forsinkelse... I mellemtiden gik flere amok i forum og hængte vedkommende ud. Dette er på ingen måde fair.
Når først en person har haft sit navn hængt ud, så er der ingen der husker om parterne senere kom til enighed, eler om det var en ren misforståelse... De husker kun det negative og brugerens navn.

Hvis folk handler face 2 face, så er problemet løst, ellers må folk tage den risk der er ved at handle gennem et forum.

Der er lavet salgs og vejledningstråden, netop for at enkelt-personer ikke hænges ud, men at der derimod kan laves en note, og #0 opdateres løbende.

Der er egentlig ingen grund til tuderi over en handel i forum... i så fald der er foregået noget kriminelt i en handel... så anmeld dét...

KrillerDK

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 19:20:36
Svar/Indlæg:
851/30
#14 det lyder som en god idé. en thumbs up og thumbs down som man kan trykke på, og kan ses når sælger/køber opretter en tråd.

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 19:24:52
Svar/Indlæg:
1229/130
#12 Haha 🤣

Jeg synes overhovedet ikke at der er noget galt i, at man laver en tråd hvori man fortæller om sin handel med en af brugerne herinde.

Hvis den pågældende bruger har en anden opfattelse af hvad der er sket, så må vedkommende jo svare!

Jeg kan godt se meningen i, at det bare er blevet forbudt fuldstændigt. Det er selvfølgelig for at undgå at beskyldninger bliver slynget ud til højre og venstre, lige så snart folk har ventet en dag for meget på deres pakke, men jeg synes nu alligevel at folk herinde er så fornuftige, at et sådant forbud ikke er nødvendigt.

Det er sjældent at jeg ser en tråd om sådan noget, og når der endelig er en, plejer det enten at være fuldt berettiget, eller en simpel misforståelse.

Så alt i alt mener jeg da, at det klart vil være til større gavn hvis der IKKE er forbud mod at lave en sådan tråd.

EDIT:

#16 Der er bare et problem ved det der med, at man ikke må udhænge folk før de er meldt og dømt, og det er at disse sager sjældent går så langt som at svindleren rent faktisk får en dom..

ENDNU MERE EDIT:

Ja det ville sgu være fedt med sådan et system, godt med det!

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Invzr d. 10-07-2011 19:32:21.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-07-2011 19:34:35
Svar/Indlæg:
3636/386

Problemet ligger i, at disse små latterlige idioter ikke bliver straffet, fordi vi har et så latterligt samfund herhjemme, at vi skal et godt stykke over 10.000 kr. pr. enhed, før politiet gider at gøre noget ud af det...

Dette er jo dybt foruroligende...

Kan I ikke lave sådan en voting, som jeg beskriver?! Det har der været snakket om før... Så kan man se brugerens statistik inden man handler, samt læse kommentarer... I kan også lave CPR-certification...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
10-07-2011 19:43:27
Svar/Indlæg:
5363/442
#19 Det her er ikke - og bliver aldrig - en pendent til QXL eller DBA. Køb & Salg er en gratis service der stilles til rådighed, og som folks selv har ansvar for at benytte. Og selv hvis der blev implementeret sikkerhedsfunktioner a-la DBA (som f.eks. CPR-validering) kan svindel/snyd stadig foregå.

Jo, vi kunne godt lave et voting system, og det er da også noget vi overvejer. Men man skal lige huske på, at der ikke er uanede ressourcer til rådighed, og den slags tager tid for programmørerne at lave - det er altså ikke bare noget man lige gør.

Og undskyld mig, men CPR-validering? Det kommer aldrig til at ske. Prøv lige at overvej hvad det kræve ift. datasikkerhed og den slags. Det er jo totalt urealistisk ift. at det ikke er en decideret køb/salg side..

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-07-2011 19:46:54
Svar/Indlæg:
3636/386
Jeg kommer skam også bare med muligheder, men så meget gerne det voting system i hvert fald... I stedet for at vote folks systemer, der alligevel bliver skiftet ud hele tiden... Så I har det jo klart, men det skal bare laves om

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
10-07-2011 19:50:36
Svar/Indlæg:
5363/442
#21 Det er også helt fint at du gør det, for mig lyder det bare lidt som om, at det er en kritik af siden at det ikke findes, og at det er skuffende at det ikke bare implementeres ASAP..

Hvis det bliver implementeret, så bliver det ikke på bekostning af en anden funktion. Jeg vil gerne lige gøre opmærksom på, at HwT så vidt jeg er orienteret er den hardwareside i Danmark der lytter mest til brugerne. Tag f.eks. justeringerne i det nye design, og implementeringen af brug af billeder i tråde..

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-07-2011 19:59:39
Svar/Indlæg:
3636/386
Nej nej - jeg brokker mig ikke... Jeg kommer med forslag til at kunne forbedre siden og derpå måske mindske svindel...

Jeg er ikke én af dem, der er mest ramt af svindel, men derfor bør det stadig stoppes....

Men når I netop har et votesystem, burde det ikke være svært at implementere det yderligere med mulighed for kommentar

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 22:04:30
Svar/Indlæg:
1229/130
Pizzadude, nu siger du jo netop selv i #20, at Køb/Salg sektionen er en gratis service, som vi brugere kan benytte på eget ansvar. Ville det så ikke være helt naturligt, at vi også selv var ansvarlige for at gøre andre opmærksomme på svindlere herinde?

Teresa

Moderator
Tilføjet:
10-07-2011 22:30:27
Svar/Indlæg:
2458/91
Emnet ang at tråde der hænger folk ud deaktiveres er ikke til debat. Sådan er vores regler..

Ang voterings-system har vi jo talt om det i forbindelse med det nye design... Det er ikke noget der er gået i glemmekassen, men der er 1000 ting og bugs der skal fixes før "fornøjelse" og husk at HWT drives af frivillige...

jønner

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 22:57:45
Svar/Indlæg:
1082/13
Hwt.dk
synes jeg har altid været en god side (Tak til de frivillige )fordi at det er en "Voksen" side modsat andre
men det er måske for nemt at oprette nye profiler ?
måske skulle der sendes et password til en mobil telefon for at kunne oprette sig ? (et mobil nr = en profil )
på den måde undgår man da at en person opretter sig flere gange på samme dag og opretter salgstråde (med mindre at personen har en masse mobil nr. 😀 )
jeg undgår selv helt at handle med nye brugere efter at være blevet snydt
og det er da lidt syndt at man skal have mistro til dem bare fordi at de er nye
hvordan man løser det helt ved jeg ikke
men det er ærgeligt i et ellers rigtigt godt forum

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2011 23:53:34
Svar/Indlæg:
3854/175
nu når der allerede er et voting system, kan man så groft sagt ikke bare copy/paste det? nøjagtig ligesom du rater en film på youtube..
Ang. svindel generelt her på siden, syntes jeg ikk det er vildt og voldsomt

Brander9400

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2011 00:17:02
Svar/Indlæg:
2231/97
0#

Kan da godt smutte forbi vedkommende og snakke med ham om jeres sag på en pæn måde?

Bor i aalborg så det ville ikke være noget problem..