Nu har jeg som regel upgraded mit computer grej ca. hvert 2 år. Men er nu lidt i tvivl hvorvidt jeg har brug for en full upgrade eller bare GPUén
Mit setup er som følger: Q9450 Asus striker II Formula Et Zotac nvidia 285 + Zotac 8800 GTS 8 GB Corsair XMS2 ddr2 pc6400
HAr nemlig læst at Q9450 CPUén stadig yder rigtigt godt og er stadig atraktiv? Og kan stadig følge med I5/I7 i visse tests. Så burde jeg sparer pengene og nøjedes med at skifte mit 285 ud? (mit 8800 GTS bruges til Physx. Eller vinder jeg en del med at skifte hele skidtet?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af corpus d. 12-07-2011 11:46:22.
Har du overclocket din CPU? For ellers ved jeg ikke om den evt skulle være flaskehals for et større GFX 🙂
Men ellers kan du jo tage og købe dig et nyt ordentlig grafikkort, som passer dit budget 🙂
Og hvis det ikke er tilfredsstillende, så kan du jo tænke på at opgradere yderligere på dit setup. Men umiddelbart ville det være rigelig at købe et nyt GFX 🙂
Mit normale GPU budget ligger på de ca. 2500 kr. men hvis jeg ikke skal bruge 6000-7000 på et nyt setup, så ville jeg kunne købe et 580. Hvis det altså kan betale sig.
#0 umidbart skal du op i et GTX570 eller HD6950 for at få mere ydelse gfx messigt, og jeg tvivler på at det bliver super meget mere hvis du køber de kort. Så med mindre det er for at få DX11 understøttelse , så tror jeg ikke du får meget ud af det, med mindre du smider kassen og får SLi eller Crossfire.
Tror du får mest ud af at oc´e din cpu lidt. Og så vente på kepler cpu´erne fra nvidia her engang til lige efter årsskiftet.
som udgangspunkt skal man vel kun opgradere det øjeblik man konstaterer at den maskine man har nu, ikke længere har tilstrækkelig med kræfter til de opgaver den skal løse.
En Q9450 kan sagtens trække både spil og programmer, og som de andre siger kan du jo overveje et lille overclock hvis du synes der mangler noget. Jeg ville da starte med at kyle Vista 64 OS'et ud til højre og finde en Win 7 i stedet.
#4 jeg har bare glemt at rette min profil. Har kort Win7 i lang tid nu 🙂
Nej, Jeg tror bare jeg har det lige som alle andre, som ser frem til Battlefield 3, og The Elder Scrolls V. Vil gerne kører det med maks power. Og nu er der også kommet en DX 11 patch til det ellers lidt ringe Crysis 2, som kunne være fedt at tjekke ud.
Hvis jeg skulle lave ny setup. tænkte jeg også at kaste mig over et amd setup, der yder max, da det er bang for the bug. i forhold til et I5 / I7 setup.
Jeg har aldrig rigtigt kastet mig over overclocking, så det skal jeg lige have sat mig ind i. 🙂
Jeg ville beholde grundkonfigurationen og blot nøjes med at opgradere grafikkort. Med mindre din computer er håbløst bagud, så kunne en ny skærm og en SSD måske være et bedre valg? 🙂
Ups,,, Havde også lige glemt at jeg har en Samsung SyncMaster 245b istedet... er nu rettet i min profil 🙂 Anyway. Jeg kan presse den til 3 Ghz. Alt derover fryser skidtet??? hvilket jeg ikke helt forstår da temp. er rimelige.
#6 Jeg tænker dog også lidt på en 120 Hz skærm? Ang. SSD ved jeg ikke helt om jeg har behovet lige PT. Da jeg syntes prisen er lidt pebret. Men har dog puttet en i mit mediacenter. Da det gerne må starte hurtigt op.
Ps. Det er en Xigmatek HDT-S1283 køler jeg har på min CPU
hvis dine temperaturer er forholdsvis lave og din CPU får din computer til at BSoD'e/fryse, så kan det måske være passende at begynde at give den lidt mere volt. Eller forsikre dig, at RAMmene kan køre på de givne indstillinger.
Og hvis du er interesseret i 120Hz, kunne Nvidia 3D Vision måske være spændende at prøve af.
#7 om behovet er der kan man jo sætte i relieff. Mit setup nu, kører det meste på fuld spade uden for meget lack. Men har ikke DX 11 med det pågældende, samt om de nævnte spil vil kunne kører med fuld skrue. Det er nok også fordi det klør lidt i fingrene. Da jeg nu har haft dette setup siden påsken 2008. pånær 285 kortet, som er fra 2009.
Men jeg kunne jo bare kaste mig ud i en 120Hz monitor f.eks en acer eller benQ til de 3000kr. Samt et 580GTX. Og så se om det holder... Ellers må jeg skifte resten ud?