Jeg har købt crysis 2, og er indtil videre glad for det. Men min computer er ikke helt så glad for det som mig, så jeg kunne godt tænke mig at opgradere min comp lidt.
I 1280*1024 - Medium details - 0*AA, ligger jeg ca på 30 FPS.
Ville jeg få noget ud af at kun opgradere mine 2 8800GT, ud med et Nvidia kort til 1000,- eller er det mine 4GB DDR2 RAM som er problemet?
Gider næsten ikke opgradere RAM da DDR2 er så dyre, så vil jeg næsten hellere skiftet hele mit setup, men det er der ikke penge til lige nu.
- Har i nogen idéer til hvordan jeg kan få en bedre spilleoplevelse?
overclock din CPU - når du bruger lav opløsning, bruges der er del CPU-kraft.
Ellers ville jeg investere i et grafikkort med 1GB vRAM i stedet. dine systemRAM har ikke rigtig noget at sige lige i dette tilfælde. Fx. et GTX 460 hvis du ikke har mere end 1000,-
jeg vil dog anbefale dig at køre i højere opløsning.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202158143552 d. 12-07-2011 22:51:29.
No name 480w psu 20pin Stock cpu køler Og et Asus P5n 32e SLI nforce 680 vist. Hold evt musen hen over mit nickname eller se min profil for detaljer ;)
Nej. Så det kunne være jeg skulle prøve et dx11 gfx så. Så må vi bare håbe at det ikke bruger mere watt end mine 2 gamle :D
Et GTX 460, GTX 560, HD 6850 eller et HD 6870 vil nok være ideelle i den prisklasse. Crysis' nye DX11 patch forlanger en hel del kraft. Nævnte grafikkort kræver hver især kun ca. 160W max.
Du skriver at man bruger en del cpu kræft ved lav opløsning og anbefaler mig derfor at køre i højere opløsning. Skulle det blive hurtigere så, og hvorfor? //Cheers :)
Kræft er lidt noget andet, som folk har det med at dø af.
Men det er rigtigt at ved lave opløsninger trækkes det mere på forholdsvis mere på CPUen end på GFX. Netop fordi GFX ikke bliver belastet i samme grad.
Men du skal ikke forvente det vilde OC pga din PSU, og fordi du kun et tilsluttet med 20 pin stik.
Hvis du bare smækker et HD6870, GTX 460 1GB eller GTX 560 evt GTX 560 Ti i den PC så kan du spille i 1680x1050 med alt på Ultra i DX11 og stadig få en god oplevelse.
Du kan få nogle gode grafikkort hos komplett.dk som demo-modeller til en rimelig pris. Dog uden drivere og emballage. Har selv købt 2 stk. MSI GTX280 OC hos dem for 1000.- ialt. Jeg bruger det ene, samt en Q6600 G0 Stepping, overclocket til 3,2GHz med en 550W Corsair PSU. Bundkort er et XFX Nforce 680i SLi. Crysis 2 kører perfekt.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mikedk69 d. 13-07-2011 12:57:40.
#17 Okay, det lyder da ikke helt dumt. Drivere suger man jo bare inde fra guru3d.com, og kasserene ligger bare og fylder nede i kælderen. :D - MEGA fedt tip 😀
#18 Det kunne være en fordel med DX11, da kortet gerne må være lidt "fremtids-sikret", så det går jeg klart efter. 😉