TV lyd via Surround anlæg

Diverse d.  13. juli. 2011, skrevet af *FoXy*
Vist: 1739 gange.

*FoXy*

Newbie
Tilføjet:
13-07-2011 17:26:59
Svar/Indlæg:
8/2
Hey hwt

Har lige købt et helt nyt Samsung LED TV, som jeg har koblet til mit lidt ældre Panasonic Surroundanlæg med DVD/CD afspiller.

Mit spørgmål er nu: Når jeg sætter et USB stik i mit TV (via USB indgangen) så kan jeg afspille bl.a mp3 musik filer, men lyden kommer ud gennem højtalerene på mit TV, men jeg vil gerne have mit anlæg til at afspille lyden i stedet, hvordan gør jeg dette?

Har prøvet at se film og se alm TV kanaler med lyd fra mit anlæg, blot ved at vælge muligheden "TV" på mit surround anlæg, men dette virker ikke når jeg så afspiller fra USB porten, hvordan kan dette være?

TV og Anlæg er koblet sammen med et enkelt SCAR stik, da mit anlæg ikke har HDMI, men alligevel kan jeg sagtens se TV og høre lyden via mit anlæg så regner med at der er her der er noget galt.

på forhånd tak!

Mvh
Jones2011

Overclocker
Tilføjet:
13-07-2011 18:22:18
Svar/Indlæg:
487/43
#0 Du skal bare bare ha et lydkabel fra tv'et til dit anlæg så bliver alt lyden spillet igennem dit anlæg :)

*FoXy*

Newbie
Tilføjet:
13-07-2011 18:48:18
Svar/Indlæg:
8/2
#1: Okay det lyder jo som et nemt fix, men hvilket lydkabel skal i hvilken indgang?

Lige nu bruger jeg som sagt kun SCAR og det bruger jeg både til lyd og billede jo, så forstår egentlig ikke hvorfor det ikke virker nu s:

Mvh

penol

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2011 19:02:08
Svar/Indlæg:
570/21
Hvis du kan så forbind med hdmi. Ellers er der måske mulighed for optisk eller med phono-kabler.

*FoXy*

Newbie
Tilføjet:
13-07-2011 19:09:05
Svar/Indlæg:
8/2
#3 okay.

Har ikke mulighed for HDMI da mit anlæg er for gammelt, men eller ser porte for begge enheder sådan ud:

TV:
port 1 - Digital Audio (out) optical
port 2/3 - Audio (gul og grønt stik)

Anlæg
Port 1/2 - TV audio port Left/Right

Så er det spørgsmålet hvordan jeg forbinder det. Tror du/I overhovedet det vil virke da jeg som sagt godt kan høre lyd fra alm TV på mit anlæg i forvejen.. ?

Mvh

penol

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2011 16:39:10
Svar/Indlæg:
570/21
Hvis du vil have at dit tv sender lyden digitalt til din forstærker, forbinder du med optisk kabel. Det skulle gøre, at lyden kommer i forstærkeren og ikke på tv. Dog skal du sikre dig, at det signal som tv'et sender afsted, kan "læses" (dekodes) af forstærkeren.