jeg købte for længe siden ny computer, et AMD setup, hvor jeg havde nogen små problemer med min computer hvor den bare lukkede ned når jeg spillede Call of Duty MW2 men KUN det, spiller til dagligt meget Battlefield Bad Company 2 og Crysis 2 uden at have nogen problemer. men så snart jeg spiller Call of Duty så fryser computeren bare pludseligt,
jeg købte derfor nyt bundkort og ram, da jeg troede det var problemet, men efter at have brugt nogen timer på at samle og installere og de nødvendige programmer
lidt specs: WIN 7 Untimate 64-Bit AMD Phenom II x6 T1090 3,2 Ghz ASUS Sabertooth 990FX Nvidia GTX 470 8 Gb corsair vengeance RAM 1600 Mhz Corsair 850W PSU mit OS køre på en 60 gb Corsair SSD
det er helt cleam windows jeg har på systemet, og ALT er opdateret.
har tidligere fået hints om nogen dele bliver for varme og jeg har stress testet min computer i 24 timer uden nogen problemer og temps er normale efter hvad dele og rum temp.
håber nogen har nogen ideer til hvad der kan være galt, mange tak :)
Mvh Jesper T
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Pizzadude d. 14-07-2011 21:23:09.
Moderator
Tilføjet: 14-07-2011 20:43:49
Svar/Indlæg:
4983/48
Lydkort (evt game lyd settings), HDD og defekt front panel lyd header, har alle, hver for sig kunne fryse min Pc som du nævner her. 🙂
Jeg ville checke spil settings, og se om du evt kan sætte spil til at køre lyd i safe mode, eller en anden mode eller noget (har oplevet AA3 crash uden dette slået til som eks)
Derefter ville jeg kigge på din Hdd, såfrem dine spil ikke ligger på din SSD, en HDD (eller lign) der ikke svare korrekt, eller slet ikke svare controlleren, kan lave underlige ting, ofte sker den slags mest pga meget bukkede sata kabler, men det kan også være defekte/dårlige kabler
Front header behøver du nok ikke checke, min er bare futtet af og giver periodiske crash af lyd controllen hvis jeg bruger den 😛
har ikke nogen front lyd sat til, og har prøvet med at skifte alle sata kabler, da jeg tænkte det var problemet da jeg havde problemer med en ældre harddisk, men den var brændt af, og har prøvet at ligge det ene spil over på min SSD men ingen ændring, jeg vil prøve at kigge på det med lydkortet ;)