jeg har udkig på to diske (raid) som gave der skal bruges til at gemme familiefotos mm. så det er meget vigtigt at de ikke crasher...
Anyway , jeg havde egentlig forelsket mig i nogle 2TB diske, men da de kører med 4KB sektors og hvad jeg har læst mig til kan det give nogle problemer med XP Pro - så man skal nok ikke tage chancen:(
jeg er normalt glad for Seagate (da de i lang tid var de eneste med 5 års garanti) , men det er nogle år siden jeg sidst har købt 3,5" interne diske.. så hvad er godt nu?? (og stabilt) uden at det skal koste en bondegård..
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af @ngler d. 15-07-2011 01:56:08.
Jeg ville tage Samsung Spinpoint F4EG HD204UI 2 TB eller WD Caviar Green WD20EARS 2 TB og så ville jeg nok holde mig væk fra raid ,hvis det er vigtige foto´s eller også ville jeg kigge efter HD der kan holde til 24/7 "server modelerne"
Jeg ville tage Samsung Spinpoint F4EG HD204UI 2 TB eller WD Caviar Green WD20EARS 2 TB og så ville jeg nok holde mig væk fra raid ,hvis det er vigtige foto´s eller også ville jeg kigge efter HD der kan holde til 24/7 "server modelerne"
Ja men hvis ting er vigtige ,så skal man ikke køre for meget RAID ,med mindre der er styr på det ellers en lavere hastighed og muligheden for at genskabe
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af jønner d. 15-07-2011 02:23:24.
Så ville klart anbefale den pga drift sikkerhed og hurtighed og så kan man jo heller ikke klage over WD mærket og ders garanti'er og sådan. Det eneste der er minus ved denne disk er larmen
#6 Du er ikke mere sikker, med raid, end hvis et lyn slår ned, det kan riste begge diske. til vigtige ting er der online backup eller en ekstern, som man køre backup til en gang om uge(eller hvad man nu lige føler for). den kunne med fordel være i en bankboks eller lignende. Så er man også sikret i tilfælde af brand og tyveri.
sorry for lidt OT bil, indbo og ulykkeforsikringer er dyre, men dem betaler vi gerne i håb om aldrig at få brug for dem, og ja det koster penge, men det er dejligt at vide det hele er sikkert. Med hensyn til at banken brænder ned, vil jeg mene at dag banken brander og dit hus brander så er der nok sket noget meget slemt(3.verdens krig), men det er en god måde at gemme de filer man aldrig vil miste
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af groundz d. 16-07-2011 10:03:34.