Tabelkanter driver mig til vanvid i webside design

Software d.  15. juli. 2011, skrevet af MuhammadMJensen
Vist: 634 gange.

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
15-07-2011 16:58:12
Svar/Indlæg:
1019/39
Hej jeg er ved at lave en hjemmeside til min butik, og da jeg er meget dårlig til html osv bruger jeg wysiwug editor til det (pagebreeze), og det går også ok, men er ved at blive fuldstændigt sindsyg af at man ikke kan ændre på bredde og højde af tabeller, f.eks jeg vil ha JERNhårde kanter sådan at man Aldrig aldrig kan skrive tekst som så får tabelkanterne til at flytte sig -.-

ja jeg er mega dårlig til html og har ikke tid til at bruge vildt mange timer på at lære det.

så vil høre om det er noget jeg kan gøre for manuelt at ændre hver kolonnes bredde og højde, som så aldrig kan ændre uanset hvad jeg sætter ind i celler og hvad jeg skriver.
gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2011 18:44:57
Svar/Indlæg:
1001/5
Hvis du sætter en fast bredde på tabellen, så burde den ikke kunne udvidde sig..

Men ved ikke.. Arbejder aldrig rigtigt i tabeller. Div kan klare det meste..

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2011 21:18:55
Svar/Indlæg:
5421/53
#1 Div's skal ikke bruge til tabeller af data, men til opbygning af en side, og placering af elementer.

Tabels kan styles på mere eller mindre samme måde som divs.

#0 Du bliver nok nød til at lære lidt om tabels, søg lidt på nettet og du vil finde gode artikler om netop tabels.
Bare undgå w3schools.com

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
16-07-2011 13:50:42
Svar/Indlæg:
1019/39
Ok jeg har lige downloaded Adobe Dreamweaver CS5.5, og mand det er fedt, kan godt se det med divs er ftw, lige hvad jeg ledte efter :yes: