#3 har de ikke sendt dig en mail om at ændre dit kodeord, er dit sikkert ok.. Er det ikke det der står de vil gøre.??
"Det går angiveligt ud på at Microsoft har blokeret for alle de nemme kodeord, som de selv har kunnet finde på. Kodeord som "123456", "ilovecats" og "gogiants" sammen med tusindvis af andre er nu blevet blokeret, og personer der bruger det er blevet bedt om at skifte." :yes:
En af mine venner har mistet sin acc, da han ikke kunne huske sine sikkerhedsspørgsmål osv, og han kunne ikke bare vælge et nyt, den sagde hans acc var blevet låst, også da vi prøvede at få den låst op ved at give dem hans personlige info osv sagde de at det ikke var nok.
Jeg synes det er totalt åndssvagt at kodeord idag skal indeholde MINDST, 58 bogstaver, 24 tal, 8 tegn og 5 tegn du ikke har på dit tastatur.. (ja, jeg ved godt hvorfor, så bliver de sværer at BF'e og bla bla bla) F.eks har jeg lige fået ombyttet min PS3 pga af støj.. efter PSN nedbrudet var jeg blevet bedt om at ændre password. men fordi der skal være så mange tal i står jeg nu med en account hvor jeg ikke kan huske pw, og jeg af en eller anden grund har indtastede en forkert fødselsdato så jeg ikke kan recover den.. ringer dog ind til sony og beder dem om en slags recover.. ellers truer jeg dem med et nyt PSN angreb 😀 🤣 🤣 så tror jeg det går hurtigt med at få udleveret password 😀 😐
Altså helt ærligt, er det ikke folks eget ansvar at finde på en ordenlig kode.. det ender jeg bare med at folk skriver dem ned, og så er det for alvor 'farligt'
#9 Det bliver da først svært når du laver flere forskellige, hvor du stiller forskellige parameter op.
Hvis det er svært så stil dem op efter hvad du bruger kodeordet til. F.eks. til din hotmail
"Det her er min hotmail" bliver til "D3th3r3rm!nhotma!l"
Det er sgu da et nemt kodeord. Du bruger bare "Det her er.." til alle dine kodeord, og så hvad de gælder for. I det her tilfælde "hotmail". Og så laver du et regelsæt om at e = 3, i = !, a = @ osv. Man kan også bare bruge det første eller sidste bogstav i hvert ord.
Det er virkelig ikke så svært at lave komplekse kodeord, der er nemme at huske..
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MaddPirate88 d. 17-07-2011 16:21:03.
#13 Det handler jo om, at tom81 skal have 3 indlæg ud af den her tråd, som han kan lægge oven i de 17000 andre.
Et hvor han er en douche, et mere hvor han skriver Næh.. og et tredje hvor han bliver pisse sur over han ikke kan forstå, jeg gider bruge tid på at skrive det her indlæg.
Men hey! jeg kan godt nøjes med +1 ligegyldig post.
<Cthon98> hey, if you type in your pw, it will show as stars <Cthon98> ********* see! <AzureDiamond> hunter2 <AzureDiamond> doesnt look like stars to me <Cthon98> <AzureDiamond> ******* <Cthon98> thats what I see <AzureDiamond> oh, really? <Cthon98> Absolutely <AzureDiamond> you can go hunter2 my hunter2-ing hunter2 <AzureDiamond> haha, does that look funny to you? <Cthon98> lol, yes. See, when YOU type hunter2, it shows to us as ******* <AzureDiamond> thats neat, I didnt know IRC did that <Cthon98> yep, no matter how many times you type hunter2, it will show to us as ******* <AzureDiamond> awesome! <AzureDiamond> wait, how do you know my pw? <Cthon98> er, I just copy pasted YOUR ******'s and it appears to YOU as hunter2 cause its your pw <AzureDiamond> oh, ok.