net problem

Software d.  18. juli. 2011, skrevet af busser
Vist: 754 gange.

busser

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2011 16:47:28
Svar/Indlæg:
1626/507
Hejsa min veninde har næsten lige købe en bærbar computer, jeg hjalp hende så med at købe hende en router så hun kunne få trådlås, vi har så smidt router ind i vægen da hun har net i boligblokken, det virkede så uden problemer, hun kunne så ikke komme på nettet, jeg kiggede så på det, gen ins driver til router den men gør det samme igen, kan se der er hul igennem til nettet fuldt ud også når vi prøver trådløs men den kan ikke gå på nettet, mærkeligt når man kan se at der er net på, den skriver også i trådløsnet at hun har adgang,,,
Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2011 17:43:45
Svar/Indlæg:
2211/331
Prøv at slå firewall og lig. fra til i er igennem og slå det til igrn,så accepterer,eller spørger,fierwallen om det er ok

Blindnoob

Overclocker
Tilføjet:
18-07-2011 17:51:34
Svar/Indlæg:
95/17
Tager den lige i skiver; hvad virker og hvad virker ikke ?

a) Med kabel UDEN router ? (dette bør du kun teste hvis både b+c fejler)

b) Med kabel gennem router ?

c) Uden kabel (trådløst) gennem router ?

Bemærk hvis du prøver at skifte mellem a & b; så kan der være nogle udbydere som "parrer" sig opimod din MAC adresse og derfor kan der gå måske optil een time før du vil kunne konstatere om det virker eller ej.

b burde være nemmest at teste og burde altid virke (hvis router er sat default op)

c kan være lidt tricky; her skal du selvf. få forbindelse - din laptop skal melde at den har forbindelse og en ipconfig fra cmdpromt burde vise at du har fået tildelt en ipadresse af router. Prøv evt. også at pinge f.eks. www.yahoo.com (hvis du får ping svar retur, så er du vitterlig på internettet - hvis du IKKE får, så er du ikke på eller også har du et DNS issue)

Hvis det så stadig ikke virker fra internetexplorer (eller anden browser) så er port 80 (eller browser) blokeret af firewall - tjek dette... (har oplevet at selv AFINSTALLEREDE av/fw produkter har haft noget hængende på det trådløse netkort som blokerede)

Det var vist lige alt jeg kunne komme på...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Blindnoob d. 18-07-2011 17:52:49.

busser

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2011 19:18:23
Svar/Indlæg:
1626/507
problemet er med og uden kabel, og med og uden router på, prøver lige hvad i har skrevet og vender tilbage, glemte lige at sige at nogle gange var der ned, men den viste goggle, men som om at den ikke viste det hele på siden og så stod den stille, vender lige tilbage

empowerment

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2011 21:45:33
Svar/Indlæg:
383/36
lyder som et dns problem. prøv og ping google.dk i cmd hvis det virker så add disse dns servere
208.67.222.222
208.67.220.220

taget fra opendns.com