Jeg sidder og roder med en idé jeg fik, ud fra en video set på en anden side. Dog er jeg rendt ind i et lille problem. Jeg har en idé om, at det er grundet noget teknisk. Hermed forstået, enten min computers specifikationer eller min fremgangsmåde.
Jeg er kommet ret tæt på, og har en nogenlunde formodning om hvordan det er sat sammen - men jeg kan simpelthen ikke få det til at se 'realistisk' ud, uden at jeg ender med at skulle rendere 2 mio. partikler. Røg er krævende, det ved jeg, men der må findes en smartere måde at få det til at fungere på.
Men især to ting driller mig: 1) Tror I virkelig, at man skal op omkring 2 mio. partikler før det ser ordentligt ud? Der må findes en måde at "twirle" eks. en solid m. noget turbulent noise... bare en idé.
2) Ud over en turbulent displace, er jeg lidt blank på hvordan han har lavet den røgede bølge effekt. Jeg kan godt se, at den er forholdsvis uniform, hvilket netop ledte mig hen på turbulent displace, men jeg kan ikke få det til at se 'ordentligt' ud.
Lad mig understrege, at jeg ikke er ude på at kopiere hans arbejde - andet end at effekten er fed, og jeg har nogle idéer til noget andet brug.
Mit eget render er meget lig, dog uden turbulent displace, skygger og blur, og knapt så mange partikler (ca. 1.000-1.2000.000), men I kan se min idé med fremgangsmåden.
Er jeg på rette spor, eller griber jeg det helt forkert an?