Det er længe rigeligt. Alt efter cpu så vil en god 500 watt psu også være ganske fin.
#0 ja den er helt fin til de 2 kort+ det løse
personligt ville jeg aldrig anbefale under 700watt til det setup, jeg ikke kan se nogen grund til at strømforsyningen skal presses mere eller mindre 100% ved full load på systemmet, ved spil osv, så hellere bruge en lidt større
strømforsyninger har det med at tage andet hardware med sig i døden, når de ryger
men jo meget nemt at regne ud, et 560 ti har en tdp på 170 watt, også en amd cpu, bare for at tage en, den har 130 watt, så vi oppe på 470 watt kun gfx og cpu.....
så kan ikke se hvor i vil hen jeres 500 watt foreslag
nvidia anbefaler en 500 watt til 1 kort som minimum
#8 nej 500 watt er ikke teknisk set nok... 30 watt til HD, cpu køler, blæsere i kabinet,drev, evt andet lir, er ikke nok
Guru 3d har lavet en test her med 560 ti, hvor de anbefaler 700watt+ i 2way sli, og hvis man har planer om at overclocke lidt, så anbefaler de en 800watt+
http://www.guru3d.com/article/...
#13 jaja det var nu dig selv der skrev teknisk set kunne det lade sig gøre, og nej kan det ikke når man kigger på de tekniske data...
ved godt at det link er en praktisk test, som er noget andet jo.... men hvis du så læser testen, inden du lige hæfter dig ved de 449 watt, så havde du også læst det her..
Note: As of lately, there has been a lot of discussion using FurMark as stress test to measure power load. Furmark is so malicious on the GPU that it does not represent an objective power draw compared to really hefty gaming. If we take a very-harsh-on-the-GPU gaming title, then measure power consumption and then compare the very same with Furmark, the power consumption can be 50 to 100W higher on a high-end graphics card solely because of FurMark.
så hvis du så ligger 100 watt til de 449, så kommer man igen over 500watt
#15.. ja hvis du tager furmark fra, så hedder det at maskinen kører idle, og bruger 381.5 watt
men hold du bare fast i den 500 watt der
#17... hvor har du de 382 watt fra..?
det har ikke noget med min pointe... de laver en test der viser 2 stk kort bruger 298 watt, og maskinen bruger 449 watt uden load på cpu
det der 85+ betyder ikke du kan tage 15 % af watt forbruget på dit hardware
ja ellers havde han jo ikke kunne se hvor mange watt der ryger igennem strømforsyningen, ud til system, altså 449 watt i dette tilfælde
dvs at at hvis din 500 watt strømforsyning er 85+, så kan den klare 420watt kontant belastning, så allerede uden load på cpu, er du allerede 29 watt over, end hvad strømforsyningen kan tåle
og det er nok grunden til deres anbefaling af PSU i testen
ja dvs hvis dine gfx køre 300 watt,dem har de målt direkte på kortene, og cpu så kommer op på 130 watt i load, det 430 watt, så for at trække det, ryger der over 500 watt igennem strømforsyningen... eller tager jeg helt fejl der ?
helt kort, så har jeg bare forstået det sådan, at hvis man har hardware der sluger 500 watt, så skal man bruge en psu der hedder 600 watt 80+ som minimum
så det var bare grunden til jeg synes den 5oo watt var for lille, da jeg for det til at det hardware i et 560 2way bruger omkring 500watt i full load
#28 ok, men alligevel kommer man da op over 500 watt i load, med det hele i et gtx 560 2way setup, det helt sikkert