#5 Hva er det med dig og anbefalinger af strømforsyninger der lige kan klare presset? 🙂
Tror sgu aldrig jeg har set dig skrive at man, bare for at kunne udvide sit system en smule i fremtiden kan købe en der måske er 200w for stor. Det er småpenge der skiller de forskellige PSU'er ad, men det er et dumt sted at spare imo. 🙂
Så sparer du da lige akkurat det værste sted det kan lade sig gøre....
Svarer til at tune en motor for flere 100.000kr for bagefter at køre på oktan 92....
Op i en kvalitets psu (og er altid spændende at se hvilke strømforsyninger som bliver anbefalet herinde)
Og så er det op i nogle ampere som kan bruges.... Sidder selv med en 1000watt og jeg går da ikke ned igen hvis jeg kan undgå det....
Nu er det jo også en 700watt strømforsyning som ligger i den, samt du har 250watt mere end #0 ville have...
I sidste ende skal man også huske på at sådan nogle små form faktor strømforsyninger ikke har det store watt på gfx siden osv, det ligger typisk til udstyr og atx...
Fordi din psu er mest effektiv omkring de 50-60% forbrug og det vil hans ikke være.... Så hvis du holder din psu på 50-60% forbrug af hvad den kan så spare du egentligt penge over længere tid...
Samt 50-100watt overskud ikke er meget hvis du vil have et ekstra dvd drev eller harddisk en dag.... så begynder det at skrumpe ind...
Altid rart at se noget diskution, men vil nu også gerne se lidt kommentare på de konkrete spørgsmål, fx:
"Professional SeriesT HX650 - 80 PLUS® Bronze
http://www.corsair.com/hx650w....
Med 52A på +12V, vil i så ikke mene at sådan en sag her ville være kraftig nok ?. Er gået igang med at se hvor små de kan købes, og kan det passe at denne er noget af det mindst modulære PSU i den klasse?
150mm(W) x 86mm(H) x 150mm(L"
Hvis nogle vil kommentere GFX er de også velkomne, er dog igang med at diskutere med min SU om jeg virkelig skal ned og have et GTX560 😛
Og det kan fint ske at jeg ender med at gå på kompromi med størrelsen, men i første omgang vil jeg nu gerne se hvad der kan lade sig gøre i de små størrelser, og stadig få kvalitet 🙂
Skal hilse og sige at 5% af mine udgifter til strøm til pc udgør en hel del på et år....
Sådan vil det altid være med den måde man opbygger strømforsyninger pt, medmindre vi bevæger os væk fra chokes så vil de altid være mest effektive på deres neutrale område (50-60% forbrug)
Hvad med et brugt gtx 480, gtx 570 eller gtx 580?
#14: Altså havde regnet med at søge efter delene brugt bagefter, men vil gerne have en ide omkring hvad der passer bedst osv.
Kunne da ske jeg skulle prøve at søge på hvor korte GTX470/480 er lavet.