Gode råd til nyindkøbt grafikkort

Grafikkort d.  24. juli. 2011, skrevet af BwHunter
Vist: 1561 gange.

BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
24-07-2011 12:18:23
Svar/Indlæg:
29/5
I mandags fik jeg mit nye kort Zotac Geforce GTX 560 TI amp 1 gb. Sætter det i maskinen, og starter Call of Duty op og det se flot ud, selvom mit gamle kort også stod flot, Zotac GTX 275. Efter ca. 5 min. Begynder der at komme en hyle tone fra grafikkortet, som faktisk overdøver mine højtaler og lidt efter fryser spillet.
Instal. Firestorm, Fan-speed står på Auto sætter den ned på 75 % straks begynder blæser at køre op i omdr. Og hyler, temp. på grafikkortet er 37° så den burde jo ikke køre høj op i omdr. :no: 😢 😕
Så kommer jeg til at tænke på mit lydkort sidder helt klods op af grafikkortet og dækker for 2/3 dele af blæser til grafikkortet og der er kun 1 blæser i forhold til mit gamle kort med 2 blæser og det kørte bare. Piller mit lydkort ud, temp. Falder 4° fra 38° til 34° uden belastning og i Call of Duty hyler det stadigvæk og nu her til morgen, kunne jeg spille ca. 5 min så frøs det hele, sikke noget møj, det skulle blive så godt og nu sidder man her og har en masse problemer, har mest lyst til at sende det retur og få et med 2 blæser på ligesom mit gamle!
Er det forsent at sende det retur til butikken?
spies_sparks
 
Superbruger
Tilføjet:
24-07-2011 12:21:06
Svar/Indlæg:
849/30
Har du husket at afinstallere de gamle Nvidia drivere og slette det hele med Driver Sweeper, inden du sæt den nye kort i?


Anonym202158143552
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2011 12:21:48
Svar/Indlæg:
3671/66
Altså det er jo defekt, og der er 2 års fabriksgaranti.
RMA.


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
24-07-2011 12:43:52
Svar/Indlæg:
29/5
Til 1
Jeg gik ind i kontrolpanel og slette driver inde jeg satte det nye kort i.også kørte jeg drive ind fra skiven og bagefter opdater jeg driven hos Nvidia 275.33


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
24-07-2011 12:46:26
Svar/Indlæg:
29/5
til 2
skal jeg ringe eller mail til Dustinhome, angående rma?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2011 12:48:26
Svar/Indlæg:
20170/383
#4

Det spørger du ikke om vel?... Eller jo det gjorde du så.

Altså, du kan jo starte med at gå ind på deres hjemmeside og læse lidt om hvordan du skal forholde dig hvis en vare er defekt. Er du alligevel i tvivl kan du jo altid ringe til dem og klage din nød.

Man kan jo også godt gøre lidt selv.

Der står endda med tydelig skrift hvordan du kontakter kundeservice, direkte på forsiden.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 24-07-2011 12:50:08.


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
24-07-2011 13:03:09
Svar/Indlæg:
29/5
Til 5
hvis du synet det er et dum ? så kan du bare lade være med at svare, man har vel lov til at være lidt usikker og spørge,ellers få man ikke noget svar, og folk er forskellige!


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2011 13:05:04
Svar/Indlæg:
20170/383
#6

Jamen hvad ville du dog have gjort hvis kortet var gået i stykker i bilka? Var du så ikke gået tilbage med det og ville have det byttet?

Det er nøjagtigt det samme på nettet.

Og selvfølgelig har du lov til at spørge.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tom81 d. 24-07-2011 13:05:52.


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
24-07-2011 13:13:08
Svar/Indlæg:
29/5
#7
Jeg har forstået din point 😀 og til 1 og 2 tak for hjælpen 🙂 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2011 13:22:03
Svar/Indlæg:
20170/383
#8

Så blev du jo også lidt klogere 😛



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 24-07-2011 13:22:53.